Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-10-2008, 19:01   #1
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 99
MP Rating: 0% (0)
Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.
Uten mat og drikke......

Vår lille Sander har nå knapt nok spist mat siden forrige mandag, altså vi er på 7. dagen nå.
De første dagene tok vi det litt med ro, siden han hadde feber, og at vi fikk i han en del væske.
Men så fredag begynte han å kaste opp, hver gang vi prøvde å få i han litt mat eller væske, endte det opp med at han kastet opp alt sammen.
Var på legevakten i går morrest, uten at det var noe særlig med hjelp å få. Fikk inntrykk at han ikke var syk nok til å bli sett noe særlig på.

I går og i natt har han fortsatt med oppkast, og i tillegg mye diarè.
Tror vi har prøvd alt som finnes, men han nekter plent å spise. Han prøver ikke engang å smake på maten. I ettermiddag har det vært minimalt med væske å få i han og.
Orker ikke ringe legevakteb, for jeg regner ikke med å få noe hjelp der.
Min fastlege har ikke vakt på mandager, så han kommer jeg ikke inn til før evnt på tirsdag, noe jeg synes er lenge til.
Er det noen som har noen gode råd, eller tips eller vil synse noe om hva jeg skal gjøre???
Kanskje noen her ute har et godt råd som vi ikke har testet ut enda???

Maysen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2008, 19:06   #2
Medlem

Mariss sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 66
Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.Mariss er et navn alle kjenner.
Sv: Uten mat og drikke......

Da min baby var 4,5 mnd hadde han luftveisinfeksjon og nekta å ta puppen. Da pumpet jeg og la han på stellebordet og sprøytet inn 5 og 5ml inn i munnen hans. med sprøyte uten spiss På den måten fikk jeg i han over 110ml husker jeg. Dette var etter at vi var på Volvat og legen der sa at han var faktisk litt dehydrert.

Ellers var han syk igjen da han hadde begynt med grøt og da blandet jeg MM med maisgrøt veldig tynt så det ble en slags velling/suppe og gav han det på skje. Han godtok det.

Har du Volvat der du bor? Syns det hørtes lenge ut å vente til tirsdag med barn som har diare og kaster opp.
Gammel 05-10-2008, 20:14   #3
Medlem

ChiChi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 449
ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.

ville ringt legevakta uansett jeg... uten mat er ikke like ille, men væske er det store cluet..
du får bare stå på din rett!

Aug, 2005

"Strength of my life" 2007

25.07.2009

ChiChi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2008, 20:23   #4
Medlem

*Tina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 192
*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.

Trur at hvis eg hadde vore skikkeleg bekymra for min pode og legevakta ikkje tok meg på alvor så hadde eg ringt 113. Då må dei ta deg på alvor, dessutan så er det sykehuset som då har ansvaret (ihvertfall her ...)!

*Tina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2008, 20:37   #5
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 99
Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.Maysen har mye å være stolt av.

Takk for svar alle sammen
Nå er legevakta vår på sykehuset, så slik sett er det ikke noe problem. Men når vakthavende lege ikke ser dette som noe stort og alvorlig, kommer vi jo ikke lengre.
Men nå sovnet gutten for natta, og da bestemte vi oss for å se det ann til i morra tidlig. Skulle han være like ille da, så ringer vi legekontoret hvor fastlegen min holder til, for å prøve å komme oss inn hos en av de andre legene på legekontoret.

Maysen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-10-2008, 20:52   #6
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,798
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.

Her i huset hadde prinsessen en slik runde i januar. Tok skremmende få dager før vi ikke hadde tissebleier og det lille av væske vi fikk inn i henne kom rett opp igjen. Fikk time fort på legesenteret men siden vår lege ikke hadde kapasitet så kom vi inn til en annen lege. Han kikket på jenta, og sendte oss rett ned på barn akutt på sykehuset. Lurte på om vi ville kjøre selv for hvis ikke så skulle han rekvirere ambulanse Vi kjørte selv nedover, tok en del prøver, og ble innlagt på isolat. Ble der over natta mens hun fikk intravenøs og neste dag hadde vi jenta vår tilbake slik hun alltid brukte å være før hun ble syk.

SÅ hvis han ikke har tissebleier så ville jeg så absolutt tatt en ny telefon til legevakta. Kanskje noen andre på vakt nå, og husk å si at du har ringt før (selv om de skal se det på skjermen). Det har iallefall hjulpet her. Den gangen ble vi også innlagt når vi kom nedover med prinsessen........

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:27.