|
|
29-08-2008, 20:57
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Nordpå!
Meldinger: 236
|
Arr etter keisersnitt... hvordan ser ditt ut?
|
|
Gutten kom med keisersnitt i begynelsen av juni. Alt gikk fint, såret helte som det skulle, ingen komplikasjoner. Men jeg lurer litt på hvordan såret/magen ser ut hos andre som har fått ks.
Jeg lurer fordi jeg ser jo at magen under snittet er "flat" og stram, mens magen over snittet er løs og henger litt. Det er jo ikke engang tre måneder siden operasjonen, men er det sannsynlig at magen vil trekke seg mer sammen. Min BMI er normal, jeg har 4 kilo å gå ned til før-graviditets-vekt. Jeg fikk barn i 2006, så det tar kanskje lengere tid denne gang om å strammes opp?
Så...hvordan har deres mager og arr det etter ks?
|
|
|
29-08-2008, 21:03
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,420
|
Sv: Arr etter keisersnitt... hvordan ser ditt ut?
|
|
Selve arret er kun en tynn, hvit strek, til tross for at andre KS ble skåret i arret etter første KS.
Magen er et tragisk kapittel, den har hengt siden eldste ble født i 2001 og kommer aldri til å bli flat og stram igjen uten kirurgi.
Hobbyblogg
|
|
|
29-08-2008, 21:13
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Nordpå!
Meldinger: 236
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av emin
Magen er et tragisk kapittel, den har hengt siden eldste ble født i 2001 og kommer aldri til å bli flat og stram igjen uten kirurgi.
|
Jeg må bare spørre: tror du magen har større tendens til å henge etter et ks? Magen etter første graviditet (vaginal fødsel) ble fortere flat. Denne gangen ser det ut til at den kan komme til å henge over arret, hvis du forstår... Det rare er jo at magen er helt stram under snittet...
Det er ikke fordi dette bekymrer meg veldig, men tror bare ikke den vil bli som før.
|
|
|
29-08-2008, 21:28
|
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Børsa Trondheim
Meldinger: 243
|
|
|
jeg fikk for 6 uker siden. Med et hastesnitt. Min mage er som din flat under men henger over. Blitt fortalt at mye av "henginga" kommer av hevelsen. den har gått mye ned, men endel igjen. jeg er nede i før-graviditetsvekt, men skal ned noen kg til
29-08-2008, 21:44
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
|
|
|
Det er snart 3 år siden mitt keisersnitt.
Det er fortsatt en rød lang strek. Noen steder er det ikke rødt lenger, så ser ut som flere streker.
Er fortsatt øm rundt snittet. Jeg kan knipe meg kjempehardt i huden rundt, uten å engang kjenne det.
Magen henger. Har aldri koblet til at den gjør det pga keisersnittet, men kanskje det er riktig?
|
|
|
03-09-2008, 20:54
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2008
Meldinger: 268
|
|
|
Jeg hadde helt flat mage både før og etter 1.fødsel (vaginal). Denne gangen har jeg fortsatt noen kilo som jeg må ta av før jeg er nede i normalvekt, og magen min er vel nå sånn cirka slik som du forklarer. Jeg regner med magen kan bli flat igjen som tidligere, jeg kjenner flere som har fått flat mage igjen etter keisersnitt.
Arret derimot er fortsatt rødt og litt hovent
|
|
03-09-2008, 21:05
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 411
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av emin
Selve arret er kun en tynn, hvit strek, til tross for at andre KS ble skåret i arret etter første KS.
|
Denne kan jeg signere fullt og helt!
|
|
|
03-09-2008, 23:46
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 5,028
|
|
|
Jeg har fire snitt, og etter de tre første ble magen helt flat. Ingen heng i det hele tatt, nå er det vel min egen feil..
Sprekker man, og huden blir "strukket" pga det, vil vel magen henge uansett hvilken måte man føder på?
Jeg har vel en liten sprekk på den ene siden.
|
04-09-2008, 09:23
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,675
|
|
|
Mitt er helt lyst nå. Men det er fremdeles en liten "pølse" over arret. resten av magen er omtrent som før fødselen. trenger å strammes opp litt mer, men det tipper jeg ordner seg med trening.
|
|
|
04-09-2008, 10:04
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,140
|
|
|
Jeg har tre snitt og etter det første om var hastesnitt ble magen helt flat og fin igjen(bortsett fra en million strekkmerker da ), de to siste snittene hadde jeg i løpet av 13 mnd og det ene er tatt opp i det første mens den andre er et eget snitt ca 7-8 cm over det første. Huden imellom her henger litt, også er jo magen fortsatt slapp selv om det er to år siden siste snitt. Området rundt snittene er helt dødt, kjenner ingenting og har ikke gjort det siden største ble født for 10 år siden. Arrene er nesten ikke synlig og plager meg ikke utvendig.
Jeg sliter derimot med endel smerter i underlivet, magen og eggstokkene. Venster eggstokk har og falt ned og grodd fast i ks arret som til tider kan forårsake noe smerter.
Vet foresten om flere som har fått dekket bukplastikk etter å ha fått heng over ks arret.
Sist endret av Tini 2; 04-09-2008 kl 10:23.
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:10.
|