Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-07-2008, 21:33   #1
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,622
MP Rating: 100% (1)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.
Atopisk/seboreisk eksem..

Minste frøkna hadde både atopisk og seboreisk eksem da hun var baby, men det forsvant innen hun var et år. Hun har hold seg fin siden da uten at vi har gjort/forebygget noe spesielt - inntil nå.. Nå er hun FULL av utslett igjen, innsiden av lårene, korsryggen og hodet/ansiktet er verst. Men hun har også litt på armer, ben, mage og øverst på ryggen.

Er ikke kortison til å unngå? Noen som har tips til hva vi evnt kan prøve før vi drar til legen og får det? Hun ser ikke ut til å plages spesielt med det, men det ser jo så ubehagelig ut.. Smører med Aderma.

Lurer også litt på hvorfor det kom igjen nå.. Kan det bryte ut på grunn av varme/tett luft rundt huden? Hun begynte nemlig med en sånn nattpose nå nettopp(klatrer ut av senga uten), og det var i grunn da utslettet brøt ut tror jeg..
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 20:20   #2
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Atopisk/seboreisk eksem..

Anyone?
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 21:21   #3
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,171
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg sliter masse med eksem selv for tiden, og det ble definitivt verre med varmen.

Jeg smører meg med Aderma, noe som svir helt vilt, og har prøvd å holde meg til det. I dag måtte jeg likevel ty til Mildison, selvom jeg ikke ønsker å bruke kortison når jeg er gravid.
Men det var valget mellom det og ikke kunne rette ut beina.

Varme og tett luft gjør nok ikke ting bedre, nei.

Men kommer dere over noe banebrytene mtp utslettet, så si i fra til meg.
Gammel 27-07-2008, 21:33   #4
Medlem

veronika sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 282
MP Rating: 0% (0)
veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.veronika har mye å være stolt av.

Har selv atopisk eksem, har hatt det hele livet og lille snuppa har og tendenser til utslett i kinnene... Det jeg har merket med meg selv er at utslettet kan komme å gå, jeg kan være finfin lenge og plutselig få et skikkelig utbrudd..... Da jeg var liten prøvde de det meste, sterke kortisonsalver, strålebehandling og mye mer.... Jeg får litt panikk med tanke på kortison og kommer nok ikke til å bruke det selv flere ganger, har måtte brukt den mildeste typen til lillesnuppa, men likte det overhode ikke.... Aderma er supert, bruker selv den litt store tuben som heter Aderma xomega for ansikt og kropp, jeg vil og anbefale badeoljen demmes.... Prøv og holde områdene luftig, feks luftige bommulsklær og smør flere ganger om dagen med Aderma, det er vel det beste rådet jeg kan gi deg.... Prøv å styre unna kortison, de sterkeste salvene er faktisk så sterk at de påvirker neglene og misfarger klær... Men må man så må man....

Kanskje det er litt soleksem og, kan hun ha blitt værre i solen??

veronika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 23:05   #5
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av veronika Vis post

Kanskje det er litt soleksem og, kan hun ha blitt værre i solen??
Det kan selvfølgelig hende, men det er jo plasser som ikke er i kontakt med solen som har vært hardest rammet(mellom lårene og rompa). Nå har hun faktisk blitt finere på disse plassene, men til gjengjeld er HELE ryggen dekket med hissig utslett da. Og her kan jo solen spille en rolle.
Hun er en varm unge, og blir lett svett og klam, noe som jeg ser er med på å gjøre utslettet hissigere.. Hun får gå i bare bleia når vi er inne nå, ute kler vi på lette klær.

Takk for tips, skal suse på apoteket å kjøpe aderma sin badeolje i morgen
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:14.