Prøver å finne ett sted hvor det angis ca "normalvekt" hos friske barn etter alder høyde osv, men finner det ingensteds - noen som kan hjelpe?
Grunnen til at jeg skulle hatt det er at vi er henvist til spesialist pga mistange om matallergi/intoleranse. Dvs blodprøvene var fine, men NOE er det - for hun har mange symptomer og fastlegen mente vi skulle gjøre hva vi kunne for å finne ut hva årsaken er. Hun liker ikke mat, har alltid hatt løs avføring, MASSE luft/gass i magen, brekker seg av og til når hun spiser, kan sitte med maten leeenge i munnen før hun svelger osv. Jeg skulle derfor ha visst hvordan hun ligger an vektmessig i forhold til "normalen". I tillegg har hun en del adferdsmessige symptomer som også peker i samme retning. Konsentrasjonsvansker, agressiv, blir veldig fysisk utagerende mot både andre barn og voksne
Hun er 3 år og 3mnd, usikker på nøyaktig høyde, men vil tro ca 100cm. Vekten hennes i dag varierer mellom 12 og 13 kg....
Er veldig bekymra for jenta mi for tiden, og håper vi kan gjøre noe for å bedre situasjonen. Vi vet nemlig at den "gamle" jenta vår ei god og positiv lita jente som stort sett alttid smiler!!! Men dessverre har disse problemene ført til at hun er blitt mer innesluttet og sint. Nå gir jeg meg ikke før legene tar oss på alvor!