Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-11-2008, 10:35   #1
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 126
MP Rating: 0% (0)
Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.
cool Flytte utenlands

Nå er jeg så drittlei av denne høsten her og generelt vinterhalvåret med snøslafs og at det er surt og kaldt...
Og ikke misnt er jeg lei av å komme hjem fra jobb kl fem, lage middag og så tilbringe "hele" to time rmed ungene før de skal i seng!
Flere som reagerer på hvordan vi tilbringer livet vårt og de gode barneårene til ungene våre?
Noen som har forslag til hva man kan finne på med livet sitt? Iallfall for et år eller to? Har fundert op jordomseiling eller bare flytte til et helt annet sted i verden for en periode. Ha litt kvalitetstid med barna og ta seg litt "fri2 fra hverdagens mas... Flere? noen med konkrete forslag?
Tjymsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 13:43   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,438
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Flytte utenlands

Veldig enig med deg! Bodde og studerte 4 år i Florida og savnet aldri været er hjemme. Savner virkelig det klimaet. Garderoben min bestod av joggesko, shorts, t-skjorter og gensere og evt en jakke.

Det er jo endel folk som tar ulønnet permisjon, selger hus og bil og reiser til varmere strøk noen måneder. Frister å gjøre det, men mannen i huset vil ikke.
Gammel 14-11-2008, 13:45   #3
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 19,746
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kunne veldig godt tenke meg et "friår", men jeg synes faktisk det er vel så viktig at vi faktisk organiserer hverdagslivet vårt her hjemme på en måte vi er fornøyde med.
Jeg er helt enig med deg, jeg kunne aldri ha kommet hjem fra jobb 16.30 hver dag og sett poden i to timer på ettermiddagen, men jeg føler liksom heller ikke at løsningen på det problemet er å stikke av fra alt sammen, liksom?
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 13:53   #4
VIP-Medlem

Sted: Vestlandet
Meldinger: 6,438
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Jeg kunne veldig godt tenke meg et "friår", men jeg synes faktisk det er vel så viktig at vi faktisk organiserer hverdagslivet vårt her hjemme på en måte vi er fornøyde med.
Jeg er helt enig med deg, jeg kunne aldri ha kommet hjem fra jobb 16.30 hver dag og sett poden i to timer på ettermiddagen, men jeg føler liksom heller ikke at løsningen på det problemet er å stikke av fra alt sammen, liksom?
Det er jeg egentlig enig med deg i, Niobe. Jeg har det dessverre sånn. Kommer hjem kl 17 stort sett, og det er jo alt for sent. Så etter permisjonen planlegger jeg å jobbe redusert, enten 80 eller 90 prosent. Det vil gagne hele familien.
Gammel 14-11-2008, 13:56   #5
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 19,746
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av millact Vis post
Det er jeg egentlig enig med deg i, Niobe. Jeg har det dessverre sånn. Kommer hjem kl 17 stort sett, og det er jo alt for sent. Så etter permisjonen planlegger jeg å jobbe redusert, enten 80 eller 90 prosent. Det vil gagne hele familien.
Ja, jeg er nok litt "ja takk, begge deler". Veldig gjerne et friår, eller et "annerledesår", men aller helst også en levelig organisering av livet ellers.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-11-2008, 14:40   #6
Medlem

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 126
MP Rating: 0% (0)
Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.Tjymsi er som en lysfontene.

Jeg har dessverre ikke en jobb der jeg kan ta 10 - 20 % fri over en lang periode -har heldigvis en interessant jobb men det er noen år nå imens barna er små som jeg kunne tenkt meg litt mer tid sammen med dem og vurderer et friår eller tre - men skal jeg få permisjon må jeg nok ha en plan - og man må jo leve av noe også....
Tjymsi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:17.