Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-03-2009, 17:15   #1
Medlem

Moondancer sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 94
MP Rating: 0% (0)
Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.
Gluten-blodprøven, hvor lenge før må han ha hvete?

Jeg har hatt 3 åringen min på diett uten hvetemel. Eller dvs han får spelt og får litt hvete hos pappaen som ikke er like flink å kontrollere maten for hvete.

Hvor lenge før en blodprøve bør jeg gi ham hvete? Damen på legekontoret klarte ikke svare på det :rolling:
Gammel 23-03-2009, 09:12   #2
Supermedlem

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 830
millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.millamin har en strålende fremtid.
Sv: Gluten-blodprøven, hvor lenge før må han ha hvete?

Sitat:
Opprinnelig postet av Moondancer Vis post
Jeg har hatt 3 åringen min på diett uten hvetemel. Eller dvs han får spelt og får litt hvete hos pappaen som ikke er like flink å kontrollere maten for hvete.

Hvor lenge før en blodprøve bør jeg gi ham hvete? Damen på legekontoret klarte ikke svare på det :rolling:
Minimum 14 dager, helst lenger.

Easy to do - easy not to do ... !
millamin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2009, 09:34   #3
Urt
Seniormedlem

Urt sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,659
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.

Ei som eg kjenner må ha dattera på gluten kost i eit halvt år før dei kan ta prøver som vil visa rett.

Fotorier, min lille fotoblogg
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2009, 18:58   #4
Medlem

Moondancer sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 94
Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.Moondancer har en strålende fremtid.

Jeg snakket med Cøliakiforeningen, i samråd med barnelege sa han 3 mnd, minst 2 Nå har jeg gitt ham hvete i en uke og han har mye vondt i magen. Ikke så ekstremt at han gråter, men han klager på magevondt ganske ofte, og har mer løs avføring enn normalt.

Nå har jo ikke han hatt glutenfri kost, bare hvetefri (dvs, pappaen og den slekta er ikke så nøye på det...) så jeg tar en test på ham om en mnd ca.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:01.