Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-09-2008, 23:53   #1
Seniormedlem

Safir sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 2,478
MP Rating: 0% (0)
Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.Safir har et ubeskrivelig bra rykte.
Gravid, kan dette være brokk?

Jeg er gravid i uke 19, og venter mitt tredje barn. I går merket jeg et lett ubehag under mellomgulvet, og over navlen.

Når jeg strammer magemusklene kan jeg kjenne en tydelig avlang hevelse/kul. Akkurat som en stor blodåre, ca. 5 cm lang kanskje, og den går nedover.

Er det noen som har opplevd dette? Kan det være brokk, eller en muskel på avveie?

Jeg skal til manuell terapaut i morgen, og tenkte å høre med henne om hun vet hva det kan være.

Sist endret av Safir; 14-09-2008 kl 23:56.
Safir er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 10:00   #2
Medlem

Nebadon sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 211
MP Rating: 100% (1)
Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.
Sv: Gravid, kan dette være brokk?

Sitat:
Opprinnelig postet av Safir Vis post
Jeg er gravid i uke 19, og venter mitt tredje barn. I går merket jeg et lett ubehag under mellomgulvet, og over navlen.

Når jeg strammer magemusklene kan jeg kjenne en tydelig avlang hevelse/kul. Akkurat som en stor blodåre, ca. 5 cm lang kanskje, og den går nedover.

Er det noen som har opplevd dette? Kan det være brokk, eller en muskel på avveie?

Jeg skal til manuell terapaut i morgen, og tenkte å høre med henne om hun vet hva det kan være.
dytter denne for jeg lurer på om jeg har samme problem

Prinsen kom 15.07.07
mars 09
Nebadon er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 12:29   #3
Seniormedlem

Frysh sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,032
Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har det på samme viset og har fått konstantert at det er navlebrokk.

Jeg er også gravid,33 uker på vei og brokken kan tidvis være ganske ubehagelig,men har fått beskjed om at det er ufarlig.

Skal likevel få brokken fjernet etter fødsel.
Gammel 03-10-2008, 12:44   #4
Medlem

Nebadon sin avatar

Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Frysh Vis post
Jeg har det på samme viset og har fått konstantert at det er navlebrokk.

Jeg er også gravid,33 uker på vei og brokken kan tidvis være ganske ubehagelig,men har fått beskjed om at det er ufarlig.

Skal likevel få brokken fjernet etter fødsel.
Jeg kjenner det nå i uke 18, men blir det værre og værre?
Jeg kjenner det i forbindelse med løft. jobber enda , litt løft og magemuslker bruk. hva gjør man i forbindelse med jobb??
(Skal til lege om ikke lenge til da får vi se om jeg har rett i brokken)

Prinsen kom 15.07.07
mars 09
Nebadon er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 12:45   #5
Medlem

Nebadon sin avatar

dette er mitt andre barn men jeg kjente ingenting 1 gang. er dette normalt?

Prinsen kom 15.07.07
mars 09
Gammel 03-10-2008, 13:57   #6
Seniormedlem

Frysh sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,032
Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nebadon Vis post
Jeg kjenner det nå i uke 18, men blir det værre og værre?
Jeg kjenner det i forbindelse med løft. jobber enda , litt løft og magemuslker bruk. hva gjør man i forbindelse med jobb??
(Skal til lege om ikke lenge til da får vi se om jeg har rett i brokken)
Jeg kjente det også godt i uke 18,det var som en liten "utposning" som kom like over navlen,den ble hardere og mer øm hvis jeg løftet tungt e.l.

Det var verst da jeg var rundt 22-27 uker på vei siden babyen hadde kommet så langt opp og presset opp navlebrokken.
Nå er det ikke like ille,men magen min kan se ganske pussig ut til tider da jeg har jeg en rar "kul" like over navlen..

Tror nok det er lurt å få sjekket opp hos legen likevel,kanskje du kan få et slikt støttebånd rundt magen for å hindre at brokken "ekspanderer".

Hadde antydning til brokk ved forrige sv.skap,men det er helt klart verre denne gangen. Sv.skap nr.2.
Gammel 04-10-2008, 09:36   #7
Medlem

Nebadon sin avatar

takk for svar!!!

Prinsen kom 15.07.07
mars 09
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:36.