Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-08-2008, 17:42   #1
Supermedlem

Lillemei sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,199
MP Rating: 0% (0)
Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.Lillemei har en strålende fremtid.
Har man krav på mageplastikk etter 2 KS?

Noen fortalte meg at man har krav på å få dekket mageplastikk dersom man har hatt 2 keisersnitt. Stemmer dette? Er det i så fall noen krav til hvordan magen/huden må se ut?

Hvor mye koster sånt om man må betale det selv?

Litt bekymret for hvordan magen vil se ut etter dette svangerskapet...
Gammel 18-08-2008, 18:33   #2
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,188
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Har man krav på mageplastikk etter 2 KS?

Om alle skulle hatt krav på mageplastikk etter 2 KS, ville en virkelig fått et problem. Det sier seg vel egentlig selv at 2 KS ene og alene ikke er noe krav for å få innvilget mageplastikk. Det må nok desverre også være andre krav til stede, som feks heng av en viss grad.
Gammel 18-08-2008, 19:55   #3
Supermedlem

Ane Rikke sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 1,078
Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.Ane Rikke har en strålende fremtid.

Det har det siste året blitt mye strengere ifht hvem som får dekket mageplastikk.. Du må ha et heng så langt at det gir eksem,kløe etc under henget - og være av en slik art at det ikke bedres med behandling/kremer etc. Før var det også gjort ifht psykisk grunnlag om det var svært skjemmende, det har falt helt bort nå. Grunnen er at helseregionene må stramme inn på budsjettene, og derav har reglene for hvem som får det dekket blitt betydelig strengere. Å ta bukplastikk privat koster ca 35 000.-.

Jeg har vært igjennom 3 ks med tverrsnitt (altså loddrett snitt), magen er inndelt som en rumpe, og jeg har heng. Jeg fikk allikevel avslag, da det ikke var medisinske årsaker/plager..
Men sta som jeg er, så ba jeg heldigvis om en second opinion, og den andre legen på Ullevål godkjente til operasjon etter MYE om og men. jeg har valgt å benytte meg av fritt sykehusvalg, og skal derfor til coluseumklinikken i oslo i okt til konsultasjon. Er ikke sikkert at den legen vil godkjenne magen utfra reglene, og da må jeg isåfall tilbake til Ullevål å stå i kø til opr der (som er ca 1 års ventetid). Hadde jeg valgt å ta det privat og betale av egen lomme vil jeg ha fått opr iløpet av 2 uker..
Gammel 18-08-2008, 20:23   #4
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,700
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvor strenge de er varierer voldsomt fra fylke til fylke, faktisk. Noen krever 5 cm heng, andre krever 10 osv. Det er egentlig litt hårreisende hvor forskjellig man blir behandlet. Men nei, man har selvsagt IKKE krav på bukplastikk ene og alene pga. KS eller andre årsaker. Man kan søke om det og da må legen se på magen, hvor mye heng man har osv.

Jeg skal til legen denne uken for konsultasjon til bukplastikk, men jeg har gått ned nesten 70 kilo og har endel løshud pga. det. Så jeg er nok ganske trygg på å få innvilget både mage og pupper, kanskje armer også.
Gammel 18-08-2008, 20:35   #5
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 401
Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.

I wish....
Jeg fikk fikset litt på det gamle arret da jeg tok mitt andre keisersnitt faktisk, legen min sa han alltid pleide å pynte litt der det trengtes han
(ikke noe store greier, men har fjernet jo endel arrvev og snittet ble rettere og med litt mindre heng enn det var etter KS nr 1).

Jeg har verdens vakreste barn

Tante Pose er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:51.