Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-11-2008, 22:57   #1
Supermedlem

pepsi max sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 548
MP Rating: 0% (0)
pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.pepsi max har en strålende fremtid.
:( Hva er det som feiler han?

Min sønn på 21 mnd er rett og slett helt ustyrelig
Han har helt siden han var liten baby hatt et enormt temerament og det blir bare værre og værre..
Da han var rundt året så begynte han å dunke hode i gulvet når han ble sint og det førte til mye skriking og selfølgelig en del blåkuler. Han gjør dette enda, men ikke like mye heldigvis.
Nå har han begynt å slå seg selv, meg og ting rundt han. Jeg er av og til redd at han ska brekke de små hendene for han slår veldig hardt og det ender ofte med at han hylskriker etterpå.
Når han er i barnehagen så er han en engel.. det samme om vi er på besøk til noen andre..
Alle synes han er så blid, godt og skjarmerende. Han er jo det også, men jeg ser uheldigvis en del av de dårlige sidene hans og det er ikke bare bare å takle.
Jeg hater å ha han med på handling så det må gjøres unna før jeg henter han i barnehagen. Det er svært skjelden han ikke begynner å trasse når vi er på butikken å jeg får en del stygge blikk og alle glor Og det tar en stund før jeg får roet han.

Han sover skjelden en hel natt(våkner mellom 1-2 ganger hver natt) og om dagen så er det fullt kjør frem til leggetid. Til og med da er det en skriketokt til han endelig finner ut at han skal sove litt.
Han blir også fort sinna på lekene sine og hiver de rundt i rommet mens han hylskriker å slår seg selv.

Jeg har selv vært på samme viset da jeg var lita, men etter jeg ble sammen med barnefaren så har jeg greid å beherske meg. Men i tenårene så ødela jeg for en del penger når jeg var sinna.

Han kan jo som sagt være en engel også og da mener jeg en ENGEL! Koser kysser, prater og alt er bare vidunderlig! Men det skal så utrolig lite til før han skifter humør helt. Dette skjer ofte iløpet av de 4 timene han er sammen med meg.

Hva er det egentlig som skjer med han?
Er det normalt?
Burde jeg få skjekket det opp?

Jeg kjenner at det begynner å bli tungt å takle alene

(vennligst ikke qoute)

..trallalla..
pepsi max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2008, 08:58   #2
Seniormedlem

sjura83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,463
MP Rating: 0% (0)
sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva er det som feiler han?

Nå er vel gutten din veldig liten enda! Men jeg vil anbefale deg å prøve å hjelpe gutten din å takle sinne sitt. Være konsekvent til fingerspissen selv om det er vanskelig. Kaster han leken så setter du deg ned med rolig litt streng stemme å forklarer at det ikke er lov å så tar du bort leken f.eks. Du må sikkert gjøre dette gang på gang i lang tid før du ser ressultater, men det er viktig å ikke gi opp men holde ut. Jeg selv var et "sint barn, slo ikke men var likevel sint. Min stedatter har samme problem som sønnen din, som vi nå jobber knallhardt med. Hun er jo 6 år så det er jo litt forskjell på hva man kan gjøre.. Men når gutten din blir gammel nok så ville jeg innført timeout, å da med eggeklokke (skal sitte like man min som de er år, eks tre år tre min). Det er viktig å ikke bli sint selv, men å forholde seg rolig mens man forklarer barne hvorfor man gjør det man gjør slik at barnet lærer seg konsekvens. Det er vanskelig og fortvilende, jeg vil anbefale deg å lese deg opp litt slik at du får verktøyene til å hjelpe han, som du sier selv kan dette bli svært ødeleggene for han i framtiden- Det er også viktig å lære barnet at det er ok å være sint å lei seg, men det er måten man er det på som de må endre. Det er sikkert mange her som har boktips eller linker til sider der du kan lese litt om hva du kan gjøre når barnet er så lite og videre opp i alder. Lykke til

Sist endret av sjura83; 06-11-2008 kl 09:05.
sjura83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:26.