Min sønn på 21 mnd er rett og slett helt ustyrelig

Han har helt siden han var liten baby hatt et enormt temerament og det blir bare værre og værre..
Da han var rundt året så begynte han å dunke hode i gulvet når han ble sint og det førte til mye skriking og selfølgelig en del blåkuler. Han gjør dette enda, men ikke like mye heldigvis.
Nå har han begynt å slå seg selv, meg og ting rundt han. Jeg er av og til redd at han ska brekke de små hendene for han slår veldig hardt og det ender ofte med at han hylskriker etterpå.
Når han er i barnehagen så er han en engel.. det samme om vi er på besøk til noen andre..
Alle synes han er så blid, godt og skjarmerende. Han er jo det også, men jeg ser uheldigvis en del av de dårlige sidene hans og det er ikke bare bare å takle.
Jeg hater å ha han med på handling så det må gjøres unna før jeg henter han i barnehagen. Det er svært skjelden han ikke begynner å trasse når vi er på butikken å jeg får en del stygge blikk og alle glor

Og det tar en stund før jeg får roet han.
Han sover skjelden en hel natt(våkner mellom 1-2 ganger hver natt) og om dagen så er det fullt kjør frem til leggetid. Til og med da er det en skriketokt til han endelig finner ut at han skal sove litt.
Han blir også fort sinna på lekene sine og hiver de rundt i rommet mens han hylskriker å slår seg selv.
Jeg har selv vært på samme viset da jeg var lita, men etter jeg ble sammen med barnefaren så har jeg greid å beherske meg. Men i tenårene så ødela jeg for en del penger når jeg var sinna.
Han kan jo som sagt være en engel også og da mener jeg en ENGEL! Koser kysser, prater og alt er bare vidunderlig! Men det skal så utrolig lite til før han skifter humør helt. Dette skjer ofte iløpet av de 4 timene han er sammen med meg.
Hva er det egentlig som skjer med han?
Er det normalt?
Burde jeg få skjekket det opp?
Jeg kjenner at det begynner å bli tungt å takle alene
(vennligst ikke qoute)