Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-03-2008, 20:40   #1
Supermedlem

mor -igjen sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,316
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.
Hva vet du om Sambucus force??

Jeg kom på jobb idag med en skikkelig vond hals. Jeg ble overtalt til å gå på helsekosten og kjøpe dette; Sambucus force. Det skal visst være veeeldig bra. Jeg er ikke fremmed for naturlige ting, og det er sjelden jeg går til legen og får en resept der. Men jeg fikk det liksom for meg at dersom det er så veldig bra har det kanskje noen bivirkninger også?? Det sto ingen ting på boksen og jeg kom ikke på å spørre i butikken.

Noen som har prøvd dette middelet og kan fortelle hvordan det gikk??

takk

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 14:17   #2
Medlem

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 294
Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.Britt har mye å være stolt av.
Sv: Hva vet du om Sambucus force??

Har brukt det for å forebygge mot forkjøelser ol... tror det virket.... har ikke merket noen bivirkniger
Britt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 14:24   #3
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,126
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

de påstår det skal være bra til forebygging. mer usikker på virkningen hvor man allerede er syk. bivirkninger har jeg ikke hørt om.

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2008, 20:36   #4
Æresmedlem - Moderator

isilme sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 12,978
isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.

Er det det samme, eller noe ala, Sambucol? Mora mi sverger til det, som forebyggende. Vet ikke hvor bra det evnt virker når man allerede er syk..
Gammel 05-03-2008, 23:13   #5
Supermedlem

mor -igjen sin avatar

mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar, jeg kan fortelle at jeg på mandag våknet med en skikkelig sår hals, har tatt dette "heksemiddel" i to dager og her helt bra! Utrolig. Men det kan jo hende jeg hadde vært like fin uten da

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2008, 20:02   #6
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,393
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

Inneholder svarthyll som er godt kjent for å motvirke forkjølelse.
Smaker dritt som tyggetabletter
Virker bra selv etter man har blitt syk.

Hvis du har tett nese/bihulproblemer så bør du kjøpe Fenumax.

Til barn som er forkjøla kan man gi flytende scambucol.

Det er ikke heksemiddel, det er urter!!
Gammel 06-03-2008, 20:32   #7
Supermedlem

LynxLynx sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 766
LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.LynxLynx har et ubeskrivelig bra rykte.

Som Tammis sier, det er hylleblom, sambucus nigra.

Her er en link

LynxLynx er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-03-2008, 21:42   #8
Supermedlem

mor -igjen sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Tammis Vis post

Det er ikke heksemiddel, det er urter!!

Jeg skriver "heksemiddel" fordi jeg faglig tilhører skolemedisin, men jeg vet jo at mange urter har dokumenterte egenskaper. Men det var ment litt sleivete/fleipete.

Men, kan man få bivirkning med usannsynlig kjip smak i munnen, nesten metallsmak! Eller er det at en halsbetennelse likevel er på vei

med 02 og 05
Gammel 09-03-2008, 23:01   #9
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,393
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av mor -igjen Vis post
Jeg skriver "heksemiddel" fordi jeg faglig tilhører skolemedisin, men jeg vet jo at mange urter har dokumenterte egenskaper. Men det var ment litt sleivete/fleipete.

Men, kan man få bivirkning med usannsynlig kjip smak i munnen, nesten metallsmak! Eller er det at en halsbetennelse likevel er på vei

Nja, tror ikke det skal være en bivirkning iallefall. Aldri hørt om.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:29.