Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-02-2008, 22:31   #1
shg
Medlem

Medlem siden: May 2007
Sted: Hole i Buskerud
Meldinger: 478
MP Rating: 0% (0)
shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.
Hvor lett er det å finne ut av allergi (voksne)?

Har utslett som jeg tror er allergi. Klarer ikke å tenke ut hva det kan være jeg reagerer på, så jeg vurderer å bestille meg en legetime. Men hvor lett er det å finne ut av allergi ved hjelp av tester? Og hvordan gjør leger for å finne ut om jeg er allergisk på noe?
Gammel 25-02-2008, 22:42   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,674
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor lett er det å finne ut av allergi (voksne)?

Kontakteksem kan være veldig vanskelig å finne ut av. Det beste er nesten å teste selv(bytte krem, parfrymefritt vaskemiddel, bare naturlig tøy etc). Men du kan få resept på sterk hydrokortison som hjelper.

tuuli er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-02-2008, 22:48   #3
shg
Medlem

Medlem siden: May 2007
Sted: Hole i Buskerud
Meldinger: 478
shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.shg har en strålende fremtid.

Kan tilføye at utslettet stort sett er i ansiktet, så derfor innbiller jeg meg at det er lite sannsynlig at det er såpe el.l.? Bruker heller ikke kremer, så jeg aner rett å slett ikke. Kanskje noe jeg spiser..?
Gammel 25-02-2008, 23:44   #4
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,420
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Kontaktallergi vet jeg lite om, men jeg tok en blodprøve på legekontoret og fikk brev tilbake om hva jeg var allergisk mot.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2008, 07:13   #5
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Blodprøve som allergitest er ikke pålitelig i det hele tatt. Min erfaring er at de fleste leger kan bortimot ingenting om allergier/intoleranser, og at de metodene som brukes her er nokså utrangert. Var jeg deg ville jeg ta kontakt med spesialist, gjerne innen den alternative delen av medisinfaget, og få tatt en grundig test. Utslett trenger ikke være pga en ytre kilder som krem el.l., men kan like gjerne være noe du har spist eller drukket. Har hørt mye positivt om bioresonans for å teste og behandle allergier. En del sender også prøver til USA/Tyskland mv. for mer avanserte analyser enn vi tar her hjemme. Ikke gå for lenge med ubehandlet allergi - det kan trigge immunsystemet til å begynne å reagere på andre ting og skape ubalanser som kan føre til intoleranser/allergier. Mener ikke skremme deg altså, men snakker av erfaring her, og det er ikke noe kjekt å ha et immunforsvar som løper fullstendig løpsk.

Lykke til!
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:41.