Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-03-2008, 20:28   #1
Supermedlem

benja2 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,480
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvordan anbefales samsoving egentlig?

Lille Albert kom jo med "storken" til oss for 2 uker siden. For meg er det naturlig å ha han sammen med meg i senga, MEN også Emil på 19 mnd samsover med oss og jeg synes det er litt skummelt. Er så redd han skl gjøre minste noe og at jeg ikke skal våkne om natta foreksempel.....

Hvilke anbefaliger ligger til grunn egentlig? Helsesøster sa vi ikke burde legge Emil på eget rom nå når vi ikke hadde gjort det før Albert kom. Og i utgangspunktet vil jeg ikke legge han på eget rom heller...
Er så usikker mtp hvordan gjøre det.....bør jeg ta lille Albert med å samsove på et annet rom også samsover Emil og pappa på det gamle rommet? Trenger tips......

Sist endret av benja2; 16-03-2008 kl 09:33.
benja2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-03-2008, 20:33   #2
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan anbefales samsoving egentlig?

Her samsover gubben med storebror på et rom og jeg og lillebror på et annet rom, fungerer så fint atte

Det anbefales ikke at babyer samsover alene med eldre søsken før den lille er nærmere 2 år. Men om en av dere ligger mellom dem, slik at de ikke ligger helt ved siden av hverandre da?

Finn ut hva som passer for dere
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-03-2008, 20:47   #3
VIP-Medlem

bella76 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,298
bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.bella76 har et ubeskrivelig bra rykte.

Gratulerer med lille Albert. Har selv en liten Albert her hjemme...

Vi gjør som Nete. Pappaen og jenta på 3 år sover sammen, og Albert og jeg sover sammen. Han skal flytte inn til søsteren når jeg slutter å amme...nærmere sommeren tenker jeg. Da blir han 2 år.
bella76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2008, 23:35   #4
Supermedlem

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 521
Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.Ida og Isak´s mamma har en strålende fremtid.

Vi har lenge gjort sånn som Nete beskriver her. Men de siste par månedene har alle sovet i sin egen seng. Men det var veldig viktig å ikke ta fra storesøster noen gode akkurat i det lillebror kom. Det hender nå at begge ungene sover sammen med meg, men da med meg i midten. Og mannen på madrass.
Gammel 15-03-2008, 23:56   #5
Supermedlem

Rosin sin avatar

Meldinger: 828
Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.Rosin har en strålende fremtid.

Nå har ikke vi praktisert samsoving, eller med elstemann ble det vel igrunnen til det uten at det var bevisst, han bare endte opp i sengen etter en eller annen amming ila natten der han ikke ble lagt tilbake. Men med de to yngste har jeg ikke turt å la de ligge med meg i det hele tatt og vært nøye på å legge de i sengen etter amming pga søsken som kommer inn til oss ila natten. De trakker opp i sengen og finner seg en plass og jeg har vært redd for at babyen skulle bli tråkket på. (Jeg synes og det er litt skummelt tilfelle baby skulle få dynen over hodet)

Hvis jeg skulle samsove med en så liten baby (med 19 mnd gammel storebror huset) tror jeg at jeg ville lagt meg på et annet rom, i allefall til babyen var litt eldre, så etterhvert kan dere jo ha begge i sengen men med en voksen i mellom

+ + des -06
Rosin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-03-2008, 09:36   #6
Supermedlem

benja2 sin avatar

Meldinger: 1,480
MP Rating: 100% (2)
benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.benja2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rosin Vis post
Nå har ikke vi praktisert samsoving, eller med elstemann ble det vel igrunnen til det uten at det var bevisst, han bare endte opp i sengen etter en eller annen amming ila natten der han ikke ble lagt tilbake. Men med de to yngste har jeg ikke turt å la de ligge med meg i det hele tatt og vært nøye på å legge de i sengen etter amming pga søsken som kommer inn til oss ila natten. De trakker opp i sengen og finner seg en plass og jeg har vært redd for at babyen skulle bli tråkket på. (Jeg synes og det er litt skummelt tilfelle baby skulle få dynen over hodet)

Hvis jeg skulle samsove med en så liten baby (med 19 mnd gammel storebror huset) tror jeg at jeg ville lagt meg på et annet rom, i allefall til babyen var litt eldre, så etterhvert kan dere jo ha begge i sengen men med en voksen i mellom
Ja jeg tror det kommer til å ende med det. Er så redd Emil skal klatre over meg uten at jeg merker det ( selv om hs sa at slikt merker man) og legge sg på han. (Han er jo så pitteliten enda)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:04.