Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-07-2006, 22:38   #1
Medlem

Gullveig sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 445
MP Rating: 100% (8)
Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.
Ibux / Amming

Har ei forferdelig tannpine. Noen som vet om man kan bruke ibux når man ammer? Går det på noenslags vis over i melka? Ev. hvor ofte/lenge jeg kan bruke det?
Gullveig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2006, 22:43   #2
*mumfie*
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Ibux / Amming

Sakset fra www.felleskatalogen.no

Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2006, 22:46   #3
Medlem

Christine 23 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 58
MP Rating: 0% (0)
Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.Christine 23 er som en lysfontene.

Hentet fra felleskatalogen.no:

Amming:Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket.

Jeg var hos tannlegen og trakk en visdomstann, og spurte også om dette da jeg ammet.
Tannlegen sa at det ikke var noe problemer å bruke ibux, han sjekket også opp i boken sin.
Men jeg vet ikke hvor lenge man kan bruke det.
Det lureste er nok å ta en tur til tannlegen selv om det aldri er moro.
Lykke til!!!

Christine 23 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2006, 22:57   #4
Medlem

Gullveig sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 445
MP Rating: 100% (8)
Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.Gullveig har en strålende fremtid.

takk for svar. Får ringe tannlegen i morra hvis det ikke har bedret seg
Gullveig er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2006, 23:06   #5
Veteranmedlem

Tjorven75 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,597
MP Rating: 0% (0)
Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.Tjorven75 har et ubeskrivelig bra rykte.

OK. Jeg kjenner ikke til hva som står i felleskatalogen, men fikk følgende beskjed av min fastlege da jeg ammet:

"Du kan ta smertestillende når du ammer. Ta paracet og hold deg unna ibux."

Jeg kan ikke garantere at legen min hadde rett, men dette var beskjeden jeg fikk.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:43.