Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-07-2008, 20:08   #1
Seniormedlem

Truntemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,815
MP Rating: 100% (12)
Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.Truntemor har et ubeskrivelig bra rykte.
Jenta mi fikk hull i ørene i dag...

jenta mi på 8 år fikk tatt hull i ørene i dag, sååå stolt selv
men jeg lurer på om jeg kan rense med klorhexidin? det samme som jeg vasket navlen til lillebror til da han ble født..?

lenge siden jeg selv tok hull i ørene... så jeg husker ikke helt hvordan det ble gjort holder å å bruke en q-tips å vaske utenfor dobben?
ev hvordan bør jeg rense det?

håper noen kan gi meg et godt tips her!!
Gammel 01-07-2008, 20:15   #2
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,632
MP Rating: 0% (0)
Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.Itherska har mye å være stolt av.
Sv: Jenta mi fikk hull i ørene i dag...

Vi fikk beskjed om ikke å rense de vi da. Og det er ett år siden. De på salongen sa det holdt når hun dusjet. Men om det blir verk kan du bruke klorhexidin.
Gammel 01-07-2008, 21:43   #3
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,855
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jenta mi fikk hull i ørene i dag...

Kan vel godt bruke det ja.

Du bør vel rense jevnlig, men ikke ta ut øredobbene. Da kan du få problemer med å få dem inn igjen, og det setter seg lettere infeksjon i sårene.

Jeg brukte en bomullsdott som jeg virkelig dynket i pyrisept, og vasket godt rundt dobben, både foran og bak. Dryppet også litt pyrisept rundt dobben, så det kom litt over alt.

En annen ting som er vel så viktig, er at dere snurrer dobben rundt noen ganger om dagen. Det forhindrer at dobben setter seg fast i evt verk.

« Astma? | Tannlege! »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:00.