Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-06-2008, 19:40   #1
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,312
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Nå blir jeg gal rett og slett!!!!

Nå har jeg gitt opp omtrent. jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lenger.. Og jada, jeg VET at det ikke hjelper å bli sint eller frustrert foran barnet men jeg klarer ikke styre meg heller..

Har en snart 5 åring som periodevis tisser/skvetter på seg.

Det er fint lenge, også plutselig begynner hun igjen.
Det starter med en uvi, eller ikke uvi en gang, en blære kattar vil jeg heller si.. hun får det utrolig lett, og da er vi i gang.. da må jeg liksom trene henne opp helt på nytt igjen..

Nå merker jeg det begynner å bli utrolig frustrerende og det merker hun også at jeg syns. Jeg klarer ikke ta meg sammen og være rolig og "moderlig". I sted tok jeg meg i å rive et klistremerke ut av boken hennes fordi hun hadde vært så "uflink" å ikke gå på do i tide.. jeg angrer jo straks jeg gjør slikt, fordi jeg VET at hun prøver så godt jeg kan... dette var det tredje uhellet i dag.
Hun går og holder seg lengst mulig og da rekker hun ikke frem til doen. da er det alltid en liten skvett i trusen.
Det værste nå er at hun har begynt å lyve om det, helt bombesikkert fordi hun ser at jeg blir irritert og da blir hun lei seg og vil ikke si det. Hun later derfor som ingenting og kan gå lenge med våt truse og dermed er det en ond sirkel for da går ikke blærekattaren vekk.

det går som oftest en hel uke før hun er "normal" og opptrent igjen, også kan det gå 2 uker så får hun plutselig en blære kattar igjen også er vi i gang..
dere skjønner frustrasjonen???

Jeg lurte før på om dette var noe psykisk, pga vi har hatt en turbulent tid bak oss, men når det alltid starter med en blærekattar....?
Nå startet det på lørdag, pga jeg lot henne bade ute i en balje i hagen i mange timer pga varmen..

Hun er snart 5 år!!! og det kommer snart en baby i hus.. jeg ser for meg at dette kommer til å være forferdelig hvis det fortsetter...
Hun har en klistremerkebok hvor hun får klistremerker hver kveld hvis hun har klart å rekke doen hele dagen og ikke hatt uhell.Vi hadde en avtale nå at når hun får 20 klistremerker så skal hun få en dukkevogn til dukken sin, noe hun ønsker seg kjempe masse...
Pleier ikke gi noen straff eller noe selvfølgelig hvis det skjer noe.. men i dag toppet det seg bare helt og jeg rev ut et.. Det er bare så sinnsykt frustrerende, og min (dårlige) unnskyldning er bare at jeg er så sliiiiten og høygravid og vaaaarm og irritabel...

Hva i all verden skal jeg gjøre???

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2008, 20:17   #2
Supermedlem

Tuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,202
Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.Tuppa har en strålende fremtid.
Sv: Nå blir jeg gal rett og slett!!!!

Ei venninne av meg har ei datter (4 år) som stadig ikke rekker frem til do, hun kjenner visstnok ikke at hun må på do før det har kommet litt i trusa.
De har vært i kontakt med urolog, han mente at hun hadde "sprengt" kapasiteten i blæra en gang, så hun ikke har samme kontroll lenger.
De har fått beskjed om å følge henne til do hver 3. time hele dagen (ikke natta), så mor legger inn alarm på mobilen sin for neste do-runde.
På barnehagen har de et skjema de må fylle inn klokkeslett for hver do-runde.
Dette skal de fortsette med i noen uker/mnd.

Er litt usikker på om hun også har hatt UVI.

Lykke til fremover, skjønner godt du blir frustrert, når barna er 5 år så forventer man jo at de skal være tørre.
Gammel 03-06-2008, 20:18   #3
Æresmedlem

_Kine sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,277
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke mange råd, bortsett fra å gi deg en klem
Skjønner godt du er sliten. *tenker tilbake på min siste svangerskap*
Selvom det ikke er noen unnskyldning, så skjønner jeg det.

Kanskje du bare må fortelle hun litt mer ang tissing.
Eller minne hun på do, om ikke, så ta a med på do, liten skvett i do er vel bedre enn ingenting .

Lykke til
Gammel 03-06-2008, 20:22   #4
Veteranmedlem

SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg minner og minner på.. men hun blir så sinna når jeg oppmuntrer osv..

flere ganger lager vi avtaler som går ut på at jeg skal hjelpe henne å huske.. det går fint, helt til hun er opptatt med noe spennende, for da nekter hun og jeg liker ikke tvinge henne heller..

Kanskje jeg skal prøve med det der med alarm på mobilen, for da hører hun også at det ringer og da er det kanskje lettere??

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-06-2008, 20:23   #5
Veteranmedlem

Hva er en urolog forresten?

Gammel 05-06-2008, 17:11   #6
Veteranmedlem

Blir rett og slett sprø jeg! Jeg føler meg som denne:
Da jeg hentet henne i dag hadde hun tisset/skvettet 2 ganger... Og hun blir jo så lei seg... hva skal jeg si og gjøre for å fikse dette...???
Jeg føler jo sterkt at jeg har feilet et sted

Ingen flere som kan komme med noen tips til meg.. 70 personer har lest denne tråden og bare 2 har svart...

Jeg skal til legen på onsdag. skal jeg ta henne med da mon tro?

Gammel 06-06-2008, 19:59   #7
Supermedlem

tranquil sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,113
MP Rating: 100% (9)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan du følge henne på do fast f.eks hver tredje time? At du snakker med henne om at til det går bra må hun følges av deg hver tredje time. Har hatt flere barn i barnehagen som rett og slett glemte å gå på do fordi de var så opptatte, blir jo litt annerledes enn for deg da, men da har det fungert med faste dorunder f.eks hver tredje time som ble nevnt tidligere her. Og da har det ikke vært noe valg, da må de gå akkurat da. Ser jo at du er flink til å gi klistremerker og, kasnkje kan hun også tjene klistremerker når hun går på do med deg og. Her har vi og hatt litt blærekatarr, og ble råda hos legen til å drikke masse vann og appelsinjuice for å endre syrenivået(?) det har ihvertfall fungert ganske bra hos oss. Vil bare sende deg en stro og håper det går bedre for dere etterhvert. Sikkert lurt å nevne det for legen og, når du likevel skal dit.

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-06-2008, 20:17   #8
Veteranmedlem

Tusen takk.

Gammel 06-06-2008, 21:17   #9
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,887
MP Rating: 100% (2)
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.

Skjønner deg veldig godt... Har en sengevæter her på 5 år, ikke det samme, han kan absolutt ikek for det, han sover for tungt rett og slett. Og han har ALDRI uhell på dagtid, men det blr en del masing om tissinga for det. Er så lei av å vaske på tisselaken

Men altså, det jeg tenkte litt på, er at kansje det er litt for mye forlangt med 20 klistermerker i starten? Kansje det er lurt å begynne med 5? Da ser hun at belønningen kommer, hun vil også huske den til neste runde. Så tar du neste gang med 10 klistermerker og så 15 og så 20? Vi bruker klistermerker på legging av 5 åringen vår, for hver runde må jeg alltid starte med 5, fordi hvis ikke så gir han opp... Det tar litt tid, men når han først oppnår 5 så går de neste 10 veldig fort siden han har turen til lekebutikken friskt i minne
Gammel 06-06-2008, 21:24   #10
Supermedlem

Catharina sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Bergens området
Meldinger: 1,092
Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.Catharina har et ubeskrivelig bra rykte.

Ikke noen gode råd desverre

Men gjøre rutine av og følge hver 3.time på do var jo ikke dumt da.. Men desverre jeg vetikke..

Men jeg skjønner frustrasjonen...

Hannah Emilie født 4.desember 2007, 10 dager på overtid.
Catharina er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:29.