Forøvrig så er det genet som lager brune øyne dominant, så det er nok 99% sikkert at hun får brune øyne, eller muligens litt grønnaktige, siden genmessig sett så er grønne øyne egentlig brune. Om du forstår?
Men hvis både du og mannen din har hver deres blåe gen i dere, kan babyen få blå øyne hvis de 2 blåe genene treffer hverandre!
Da man kan fastslå øynefargen er rundt 1 års alder. Jeg håpet på at Ada skulle få grønne øyne som meg, men hun er jo lik faren sin tvers igjennom, så da ble det blå
Jeg var nesten helt sikker på at når Andrea
ble født så ble hun født med brune øyne,men
så kom ho ut,og blåere øyne har ikke jeg sett.
Har brune selv mens barnefaren har blå...
Jeg kan fortsatt ikke med sikkerhet si hva slags farge Sverre har på øynene. Han er nå 10,5 mnd. Han har brunt innerst, men ytterst blir det enten mørke-mørke blått eller grønt. Eller så blir det helt brune. Håper egentlig de forblir som de er nå, for de er ganske spesielle.
Alle sier "Så nydelige brune øyne". Men de er ikke brune, bare innerst.
__________________ Cil, Sverre (1.mai -02) og Sunniva (21.september -05)
ALLE barn er født med BLÅ øyne!!! ALLE!!!! (unntatt albino) Til og med de svarteste nedi Afrika!!! De som mener barnet er født med brune øyne tar feil! Da er de nok MØØØØRKE blå. Et barns øyenfarge er ferdig når barnet er ca 2 år. Men mange barn forandrer jo ikke fargen i det hele tatt nesten siden fødsel. Men den fargen de til syvende og sist får, kan man ikke vite før de er rundt 2 år.