Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2008, 16:29   #1
Juniormedlem

Mrs.SeaCaptain sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 14
MP Rating: 0% (0)
Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.
omgangssyke, 5 uker gammel baby?

heisann alle

ja, nå trenger jeg virkelig noen gode råd her om mange forskjellige ting, derfor la jeg denne tråden her.

for en uker siden begynte min kjære snupsi å bli surkete og grinete. det bygde seg bare mer og mer opp, til det nådde en topp nå i begynnelsen av uken. da skrek hun 1-2 ganger i halvtimen hele dagen i to dager. jeg dro til lege med henne, som sa at det var et magevirus....var på sykehuset dagen etter, og barnelegen mente det samme. diverse prøver som ble tatt så bra ut.
hun får bare morsmelk.
men jeg syns jo det er rart at hun ikke hadde oppkast. og diare hadde hun en gang i døgnet.
nå ser det ut til at avføringen begynner å komme i gang igjen.

men problemet er at hun sover ikke!!! de siste 4-5 dagene har hun ikke sovet på hele dagen, kun om natten (og da ikke like godt som før) ser jo at hun er dødstrøtt, men det er akkurat som om det er sovenekt!!
før dette har hun brukt å hatt to lange lurer på dagen på 3-4-5 timer hver lur, itillegg til å sove godt hele natten gjennom med 2 nattmåltider.
hva kommer dette av? hun må jo være helt utslitt egentlig...hvorfor sover hun ikke?

også spiser hun mye oftere. fram til dette har hun brukt å fått 8-10 måltider i døgnet. og da bare en pupp til hvert måltid.
nå skal hun ha pupp hver time til halvannen time....fremdeles bare en pupp. (hun har lagt på seg bra)
jeg skjønner liksom ingenting, alt er snudd på hodet. hvorfor skal hun ha mat så ofte? er det fordi hun bruker mye energi nå, er det økedøgn eller?
har også begynt å tenkt på om det er lite næring i melka, men da ville hun jo ikke ha vært så tilfreds før?
også virker det som om hun får magevondt rett etter hun har spist, for da begynner hun som regel å grine....

dette var mye på en gang, men jeg håper noen kloke damer der ute har noen gode råd, eller ideer....

det har vært veldig tøft å gå ifra å ha en baby som har brukt å sove ca 20 timer i døgnet, og har vært fornøyd med maten. til nå å ha en baby som ikke sover om dagen, skal ha pupp hele tiden, og som er sutrete og grinete hele tiden, og bare skal bli vugget og bært på armen.
hun har ikke vist andre sykdomstegn enn gråting...og illskriking. men legen sa at hun mente det var omgangssyke pga tarmlydene.

nårtid kan jeg forvente at hun begynner å bli seg selv?? hun har jo blitt bedre siden begynnelsen av uken med skrikingen....men alt det andre da??
Mrs.SeaCaptain er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 20:51   #2
Seniormedlem

Didi sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,933
Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.Didi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: omgangssyke, 5 uker gammel baby?

Huff! Dette høres ut som min lille for noen mnd siden... Du har ikke merket om hun har mye luft i magen? Kolikk begynner ofte ved 3-5 ukers alderen, og når de har vondt i magen forveklser de det med sult og vil ligge til brystet. Min lille Berthold var akkurat slik du beskriver fra han var ca 5 uker og til han snudde på døgnet da han var rundt ti uker. Han kunne bare sove inntil meg, og jeg takker himmelen for at jeg allerede hadde elastisk bæresjal i hus...

Berthold var også skeiv i kroppen, viste det seg etterhvert, og klarte ikke sove lenge på ryggen pga smerter. Det lengste han sov på dagtid var rundt 20 min i strekk. Jeg tror jeg hadde snakket med en manuell terapeut eller kiropraktor dersom det ikke gir seg. Hos oss hjalp det også å "polstre" senga slik at han lå mykere og med hodet litt hevet.

Du har uansett min dypeste medfølelse! Å ha en baby som sliter på den måten er frustrerende til grensen av vanvidd og kan gi en mange rare tanker i hodet Bare husk at hun nok har smerter eller ubehag og at skrikingen og sutringen ikke gjør deg til en dårlig mamma!

Håper det går seg til snart!
Didis verden
Didi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2008, 23:10   #3
Juniormedlem

Mrs.SeaCaptain sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 14
Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.Mrs.SeaCaptain er som en lysfontene.
Sv: omgangssyke, 5 uker gammel baby?

takk for svar
nei, det var nok det mageviruset -omgangssyken. det sa iallefall legen, ut fra tarmlydene. det var visst slik det hørtes ut når det var magevirus...ikke vet jeg. men mange i familien har hatt omgangssyken nå, så usannsynlig er det ikke.

men i ettermiddag skjedde det utrolige; hun sovnet kl 16...våknet 18:30. var våken til i 20 tiden, sovnet til en trilletur og sover ennda i skrivende stund: 23:00. hun har også virket mer fornøyd med maten de siste gangene.

så det kan nå virke som jeg begynner å få tilbake min snuppebaby slik jeg kjenner henne. det er jo lov til å håpe iallefall det er jo så grusomt å se at de er så kjempetrøtt, også klarer de ikke å sove....eller å se på at de har det vondt uten å kunne gjøre noe for de.

huff, det høres ikke noe artig ut med kolikk. all ære til de som står i det, og har stått i det. det ser jeg bare de siste dagene hvor slitsomt det kan være.

vi går til manuell terapeut. har vært en gang, og skal flere ganger. ikke noe spesielt å sette fingrene på. bare litt stiv i nakken, og en yndlingsside, men det er blitt mye bedre. så det er ikke noe hun skal plages med sånn kroppslig ifølge manuell terapeuten. men det er jo bare greit å ha det sjekket ut, når det alt er gratis. fint å vite at ingenting er galt sånn.
Mrs.SeaCaptain er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:42.