Min datter på 6 år har for endte gang fått ørebetennelse. Hun begynte å klage på vondt i ene øret på ettermiddagen i går. Og det økte voldosmt. Hun fikk paracet, men det hjalp ikke. Hun hylskrek, og visste ikke hvordan hun skulle sitte eller ligge for å prøve å avhjelpe smertene. Da klokken var ca 9 ringte eg legevakten. Av erfaring vet jeg at hun må få antibiotika, hvis ikke bare vedvarer det.
Hun fikk da komme inn, og legen sa: "Herregud stakkars unge! Dette ser jævlig ut!"
(Man sier da ikke slik foran barna vel?)
Men uansett fikk hun antibiotika, og vi dro hjem. Hun bare skrek og skrek, og til slutt sovne hun omtrent oppå pappa'n. Da hun bare vred og makket, så la han henne ned på sofaen, og oppdaget da at de rant utav øret hennes. Med andre ord har vel trommehinnen sprukket. Det har ikke gjort det før, som vi har merket i allefall. Og smertene ga seg endel etter dette. Litt vondt enda, men ikke slik at hun gråter lenger.
Siden hun har hatt dette mange ganger, vil det være hensiktsmessig å få lagt inn dren? Og bør jeg gå til legen med henne igjen når trommehinnen har sprukket?