Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2002, 13:30   #1
Ruthi
Gjest

Meldinger: n/a
Røyking og amming

Har holdt meg vekke fra røyken under hele graviditeten og nå som jenta har blitt 3 mnd, har jeg - ja jeg vet det - begynnt igjen. Det var mannen som begynnte først, og etter at jeg falt etter så har han sluttet - hvor kjipt er det da !!

Spørsmålet er : I begynnelsen var jeg veldig flink med å bare røyke på kvelden etter at hun var lagt, ble da 5 timer til amming. Men nå har det sklidd ut, og tenker ikke alltid over når jeg røyker. Har hendt at jeg faktisk har ammet rett etter røyken. Hva er regelen, er det 2 timer ?
Har ikke merket noe på henne i det hele tatt, men det er jo ikke en grunn til å røyke i ett. Har en røykeslutt plan, som snart taes i verk.
Noen som vet hvor skadelig det er og om bare røykingen fører til krybbedød. Takker for linker til slike ting og om røykeslutt.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2002, 13:52   #2
Seniormedlem

Huldra sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Telemark
Meldinger: 1,973
MP Rating: 0% (0)
Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.

Hei du!

Jeg ville nok lest dette , og dette , og så ville jeg sett på disse lungene her! , og les deg videre fra denne siden. .

Les også dette om røyking og amming .

Lykke til med røykeslutt!
Gammel 19-10-2002, 16:04   #3
Tittimor
Gjest

Meldinger: n/a

Eneste jeg kan si er at jeg gjorde det samme etter å ha fått jenta mi i -95. Begynte å røyke etter ca. 6mnd, og fikk så dårlig samvittighet (selv om jeg bare røyka rett etter amming) at jeg slutta å amme henne.. Nå sitter jeg her med ei tulle på 2 mnd, og vet helt garantert at jeg ikke kommer til å begynne igjen for jeg angrer virkelig på at jeg ikke klarte å holde meg litt lengre forrige gang. Kan du ikke bare tenke at du får begynne igjen når hun ikke trenger pupp lenger?? Det er jo så kort tid at de er helt avhengige av oss på den måten, og da er det jo ikke så om å gjøre å røyke, for det er klart at stoffer havner i melka Lykke til i alle fall
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2002, 22:26   #4
Veteranmedlem

Svellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,902
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.

Amme først og røyk etterpå! Siden du nå røyker er det det beste.

Mener å ha lest at røyken forsvinner ut av melken i samme tempo som ut av blodet, og det tar visst flere timer.
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:28.