Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-03-2009, 10:17   #1
VIP-Medlem
 
*star* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,890
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Storebror har akkurat blitt 4 år og har en stund klaget veldig på at han er så sliten og ikke orker noe. Han orker ikke gå, orker ikke kle på seg, orker ikke noe som helst egentlig.
I det siste har det slått meg at han har sagt dette en stund og lurer på om det kan være noe i det Har liksom bare vifta det bort og tatt det for latskap og trass.
Burde jeg ta det litt mer seriøst??
Han både spiser og sover helt greit

Lagt til 21.juni:
Drar opp denne igjen jeg.

Var innom legen for noen uker siden pga at storebror også klør en del og har flekker som kan se ut som eksem.
Fikk henvisning for å ta blodprøver for å utelukke allergi og fikk svar på fredagen om at han faktisk er allergisk mot egg (eller eggehvite da).
Så jeg tenker kanskje at egg kan være årsak til at han også var så sliten. Jeg tipper nemlig at det gikk en del egg og eggeprodukter rundt jul og tiden etter (myyyye bursdager da). For han har ikke klaget på at han er sliten i det siste nemlig.
__________________
Skravlebøtta febbis 2005 og krølltoppen januar 2007



Sist endret av *star*; 21-06-2009 kl 09:03.
*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 10:23   #2
Supermedlem
 
Adnil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Nord-Østerdalen
Meldinger: 501
MP Rating: 0% (0)
Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Sjekk jernlageret hans!

Jeg har fått "ei ny" fireåring etter at hun begynte med jerntilskudd. Hadde veldig lave verdier.
__________________
Adnil , Skurken (februar-02) , Røverjenta (juni-04) og MinsteSnuppa (juli-08)
Adnil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 10:50   #3
Seniormedlem
 
Sjöstjerna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,583
MP Rating: 100% (1)
Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.Sjöstjerna har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Orker han å leke da? Aktiv?
Er han sliten sånn at han bare henger på sofaen? Vil bare se tv feks?
Sliten etter bhg?

Lurt å sjekke blodprosenten ja.
__________________

JENTENE 05 OG 07
Sjöstjerna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 10:56   #4
VIP-Medlem
 
*star* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,890
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Han blir fort sliten når han leker hjemme også ja og gir seg mye før enn lillebroren gjør, da tenker jeg fysisk leking. Han sitter gjerne på gulvet å pusler med noe og kjører biler. I barnehagen kan jeg ikke svare for hva han sier og gjør, men vet han ligger på gulvet og kjører biler der også
__________________
Skravlebøtta febbis 2005 og krølltoppen januar 2007


*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 11:41   #5
Veteranmedlem
 
Slafsemusa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 3,561
Blogginnlegg: 4
MP Rating: 0% (0)
Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.Slafsemusa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Sitat:
Opprinnelig postet av Adnil Vis post
Sjekk jernlageret hans!

Jeg har fått "ei ny" fireåring etter at hun begynte med jerntilskudd. Hadde veldig lave verdier.
Kan jeg spørre hvordan jerntilskudd hun får+
Største her og hadde litt lite jern men det er et sant helsikken å få i ham.
Neofer har han fått..
__________________
Tre raske, flotte, fantastiske fødsler!
Jeg er flink og jeg er stolt!
O september -03
E april -07
A april -08
Takk!
Slafsemusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-03-2009, 21:56   #6
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 7
MP Rating: 0% (0)
smurf er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Jeg tenkte litt på astma når jeg leste innlegget ditt. Når barn har astma så kan de fort bli slitne og passive. Jeg hadde nok tatt han med til legen og få sjekket opp. Lykke til
__________________
smurf er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2009, 07:22   #7
Supermedlem
 
Adnil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Nord-Østerdalen
Meldinger: 501
MP Rating: 0% (0)
Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.Adnil har en strålende fremtid.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Det er Neo-Fer hun får også ja. Etter litt styr i starten med masse vann etterpå osv. tar hun det nå lett som bare det. Jeg derimot brekker meg bare jeg får en dråpe i munn..... Hun må samtidig ta en dose Betulac for ikke å bli hard i magen, men begge deler er blitt en vane.

Og husk at det er jernlageret som skal sjekkes. Blodprosenten kan være helt fin selvom jernlageret er lite.
__________________
Adnil , Skurken (februar-02) , Røverjenta (juni-04) og MinsteSnuppa (juli-08)
Adnil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2009, 08:41   #8
Supermedlem
 
pandamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Meldinger: 1,277
MP Rating: 0% (0)
pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.pandamor har en strålende fremtid.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Det er umulig for oss å vurdere, det kan være mange årsaker til at han er så sliten. Vår gutt hadde samme symptomer, og fikk påvist astma ( kunne være skikkelig tett uten andre symptomer enn at han ble trøtt og sliten ). Slike endringer bør sjekkes av lege, og noter gjerne ned hva han spiser og drikker i løpet av noen dager, normal urin og avføring ? , når sier han at han er sliten, er det allergier i familien, pollen f.eks., har barnehagen merket endring osv, osv. Slike opplysninger er gull verdt


Håper dere får god hjelp
__________________
00 + 02 + 02 + 08
pandamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2009, 08:51   #9
Supermedlem
 
gullli sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,377
MP Rating: 0% (0)
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Det kan vel være mye. Jenta mi er også slik i perioder, men der er det nok mest sutring tenker jeg. Hun er nemlig fryktelig sliten her hjemme, orker ikke gå, vil helst bæres, orker ikke rydde osv. Har også fryktelig vondt i beina her hos meg og kan ikke gå pga det.
Det mystiske er at i barnehagen der løper hun rundt hele dagen og kan gå i flere kilometer uten antydning til at hun er sliten eller har vondt

Men om det er noe som har vedvart over tid og han er passiv i barnehagen ville jeg absolutt sjekket det
__________________

Støttemedlem av AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-03-2009, 08:29   #10
VIP-Medlem
 
*star* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,890
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Storebror klager på at han er så sliten hele tiden

Da har jeg ringt å fått time til legen. Kan ikke la være å sjekke føler jeg nå og da får jeg i allefall vite om det bare er trass eller ei.
Astma har ikke vært i mine tanker i det hele tatt. Han virker ikke plaget med pusten i det hele tatt
__________________
Skravlebøtta febbis 2005 og krølltoppen januar 2007


*star* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:26.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com