Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-04-2008, 09:05   #1
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,533
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Ut med febersyke barn

Samuel har nærmere 38 i feber... Han elsker å være ute. Kjekkeste han vet. Når han er frisk, står han ved ytterdøra, med skoene sine i hendene, og maser, så vi er mye ute. Men hva når han har feber?? Er litt skeptisk til å gå ut for å leke da, og være ute lenge. Pleier jo helst være ute i mange timer til vanlig.

Hva gjør dere andre når de har feber?? Er de ute å leker uansett da. Ikke lett å holde han inne. Han er litt gretten, og jeg tror det vil hjelpe å være ute. Og storesøster er jo også hjemme i dag, og det er grusomt å være inne med de to. Bare herjer med hverandre da. Jeg må hele tiden ordne opp i konflikter mellom de.
Gammel 29-04-2008, 09:29   #2
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
MP Rating: 0% (0)
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ut med febersyke barn

Så lenge det ikke blåser stiv kuling etc kan jeg ikke tenke meg at det skulle gjøre noe å være ute. I underkant av 38 grader er jo ikke høy feber, og så lenge allmenntilstanden er god og han selv vil ut og leke tror jeg litt frisk luft bare gjøre godt. Kanskje lurt å være eksta påpasselig med lue og påkledning ellers, men kan ikke se at det å være ute skulle være skadelig på noen måte.
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 09:31   #3
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Men jeg kan jo tilføye at ved høyere feber ville jeg nok vært litt mer forsiktig, og ved redusert allmenntilstand hadde jeg nok holdt oss inne..
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 09:55   #4
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,622
MP Rating: 100% (1)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Det regnes vel ikke for å være feber når tempen er under 38 grader, uansett hva normaltempen er?

Uansett er det ikke skadelig å være ute ved lav feber nei, frisk luft er sunt og godt uansett har jeg fått høre hos barnelegen her Men allmenntilstanden må selvfølgelig sees ann da.
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 10:03   #5
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 792
nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.

Så fremst allmenntilstanden er bra og det ikke er uvær ute så er det vel ikke noe problem.
Barnehage feber er 37,5 - 38 grader.. Jeg regner feber fra 38 grader.

oktober
2005.

nektar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 10:31   #6
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,172
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Da E var syk og hadde høy feber, sa legen til meg at det IKKE var noe i veien for å ta dem med ut. Pass på så de ikke blir kald, ellers er det bare sunt

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:48.