Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-06-2008, 10:41   #1
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,019
MP Rating: 100% (1)
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Væskeinntak i varmen? What to do når bleiene blir tørre, og de små ikke vil drikke?

Jeg begynner å bli bekymret..

Jeg har ikke melk på dagtid (har litt om morgenen), og derfor må Sunniva få mme. Hun får tilbud om 4 flasker hver dag (gikk opp fre 3 i forgårs), men hvor mye hun drikker varierer veldig. I går begynte bleiene å bli mye tørrere enn vanlig. Det har blitt tisset i dem, men de virker så tørre.. Hun drakk tilsammen ca 3 dl mme, 1 dl vann og ca 1 dl vann i grøten. Hun spiser dårligere enn normalt også i varmen, så hun fikk i seg ca en 0,5 dl væske i middagen, og ca 1 dl væske i fruktpurèen. Tilsammen ca 6,5 dl. Ikke så værst synes vi, men som sagt; tørre bleier.

I dag drakk hun ca 1,5 dl av første flaske, og 20 ml () av andre flaske. Dette er normalt sett de flaskene hun drikker mest av. Vann var totalt uinterresant under frokosten, og jeg fikk bare i henne noen få skjeer grøt. Hva kan jeg gi henne? Den Drikkigreia fra Nestlè er ikke så populær her i huset (skjønner forsåvidt det, den ene lukter biovit!! Og dessuten så gjør vi så godt vi kan for å boikotte Nestlè.. ), så det utgår. Jeg så etter noe babyjuice på butikken i går, men den var fra 12 mnd. Er det en spesiell grunn til det?

Hva med eplejuice utblandet i vann? Jeg forstår jo at det sikkert blir for mye sukker for henne..men hun må nesten få i seg væske. Fontanellen hennes er mer nedsunket enn den er normalt sett, så hun er nok litt dehydrert..

Ringer jeg helsestasjonen pga dette?

Hva gjør dere i varmen?

På forhånd tusen takk for gode råd!!
Gammel 03-06-2008, 10:26   #2
Seniormedlem

Reggius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,541
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Væskeinntak i varmen? What to do når bleiene blir tørre, og de små ikke vil drikk

Jeg ville gitt ho det ho ville ha!! Om det er litt tynt utvannet saft eller liknende, så er det mer usundt å bli dehydrert enn å få i seg litt sukker!! Tror jeg også hadde driti i å boikotte noe som kanskje kunne fått i ungen noe væske!! Du får heller boikotte seinere!!
Ang. den Drikki fra Nestle, så er den rett og slett grusom. Æsj!!
Det kan nok hende at matlysten er dårlig og dermed er heller ikke MME det helt store som tørstedrikke - da det metter for mye.
Gi ho en kopp/flaske etc. med vann, la ho grise om ho vil.
Noe annet som er lurt, gi ho en våt klut som ho kan suge på, alt slikt gjør at ho får i seg noe mer vann. OM ho ikke drikker i løpet av denne dagen/mangler våt bleie, så ville jeg vurdert HS:!

Her så får SNuppa på 13 mnd. det ho vil ha, MEN ho er flink til å drikke da - så ingen problemer. Men maten er det ikke like lett med i varmen, men det bekymrer meg lite. Gir ho endel brødskiver som ho kan spise og grise med når vi sitter på verandaen, noe vi gjør stort sett hele dagen... (I skyggen)
Dermed får ho nok i seg. Deretter er vi inne 2 timer før ho skal legge seg, og dermed får man tempen ned og matlysten LITT opp!!

Nå vet jeg ikke om dere er mye ute i varmen, men det kan være lurt å rett og slett være inne et par-tre timer på det varmeste (12-15) - det kan være at det kan regulerer tempen og mat/drikkelysten hennes.

Lykke til!

MVH Reggius
Gammel 03-06-2008, 19:22   #3
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,310
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Væskeinntak i varmen? What to do når bleiene blir tørre, og de små ikke vil drikk

Bedre at så små barn får tilbud om utvannet juice eller saft isteden for man skal være streng og bare gi vann..

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:06.