Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-08-2008, 13:46   #1
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 4,071
MP Rating: 0% (0)
hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.
noia Vepsestikk

Ble stukket for en tre kvarter siden... øverst på armen... Og det svir og verker. ar tatt på eurax. Hvor lang tid går det før en evt farlig reaksjon kommer? Og kan man se om brodden sitter i? JEg har skrapt med naglen og kan ikke se noe annet enn et rødt stikk som det er litt hovent vondt, noe jeg har lest at er en normal reaksjon,. Blir så redd av slikt... Noen som vet?
Gammel 13-08-2008, 13:58   #2
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 17
Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.
Sv: Vepsestikk

Det er etter hva jeg har lest helt normalt.

Jeg har fått 2 vepsestikk denne uka, det siste i går. Da ble jeg stukket på undersiden av overarmen, jeg veivet vekk vepsen så brodden satt igjen. Det er ikke vanskelig å se, ikke vanskelig å få den ut heller. Det svei ganske bra i går. I natt begynte det å klø noe veldig, og jeg har på Eurax ganske ofte. Det er rødt rundt stikket, ganske stor "rose".

Du kommer nok til å merke det noen dager. Søk på doktoronline, der står det ganske mye.
Deffi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 14:05   #3
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.hondacrv har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk. Da rekner jeg med at brodden er ute. Stakkar deg, med TO da... Trodde det ikke var så vondt, har ikke stukket meg siden jeg var barn tror jeg...
Gammel 13-08-2008, 22:46   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 17
Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.Deffi er bare skikkelig grei.

Jeg ble også veldig overrasket over hvor vondt det er. Har ikke blitt stukket siden jeg var rundt 10år tenker jeg.
Stikket på armen er nå veldig hovent og det brenner og klør skikkelig. Håper det er bedre i morgen!
Deffi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 22:47   #5
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,152
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Jenta mi ble stukket i Dyreparken forrige uke. Hun hylte lenge for å si det sånn og det gjorde nok grusomt vondt. Hun hovnet skikkelig opp lenge. Vil tro den allergiske reaksjonen for de som er allergiske kommer ganske fort.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 22:58   #6
Veteranmedlem

Smurfen sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Nord Trøndelag
Meldinger: 4,014
Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.Smurfen har en strålende fremtid.

Den allergiske reaksjonen kommer før det er gått 30 minutter er det vel?
Jeg ble stukket i sommer og hadde på edikk og sukker. Da gjorde det vondt en god stund, men det ble ikke rødt.

Lilleprinsen 03.04.2008 - (36+5) 2990 gr og 49 cm
Fix på SM
Smurfen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 23:09   #7
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,508
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er veldig allergisk, og det merker man fort om man er eller ikke..

Jeg fant ut jeg var allergisk da jeg ble stukket for 6 år siden. Ble stukket under foten (tråkket på en veps..), og beinet ble vondt, og jeg begynte å hovne opp i hele leggen, i tillegg til at jeg ble svimmel, og skikkelig kvalm. Heldigvis hadde jeg ei venninne i nærheten som hjalp meg, fikk i meg allergimedisiner som var i huset, kjølte ned beinet og hindret at det spredde seg mer. Beinet var ikke til å tråkke på omtrent i flere dager..

Har blitt stukket en gang etter det, tok sprøyte med en gang, likevel ble jeg kvalm og dårlig som gangen før, i tillegg til at jeg begynte å bli kortpustet før sprøyta rakk å virke.

Har med meg Epipen overalt nå ja.
Gammel 15-08-2008, 23:41   #8
Seniormedlem

MissPhun sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,315
MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.

2 stikk på 2 dager her også
Ene var nedi genseren min på meny.. "What to do??" Skal jeg vrenge av meg genseren min, og rydde hele lokalet.. Eller bare late som ingenting og diskre prøve å lirke den ut og satse på at den ikke stikker...? (Den summa seg vill mellom puppa mine)

Enden på visa ble siste alternativet, og stikket ble plassert ved siden av navlen..

Eurax er ok syntes jeg, og jeg vet om folk som hiver i seg en zyrtec etterpå. De sier det skal hjelpe

2-4 ganger i uka, har vokst opp på MME,
samsovet med mor og har aldri sett en reimadress

MissPhun er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-08-2008, 18:50   #9
Veteranmedlem

hondacrv sin avatar

Nå fikk faktisk dattera mi også... fikk på eddikk med en gang, og tommelen er litt hoven men det går bra. Litt nervøs av meg, så jeg ringte legevakten. De Sa at reaksjonen kom nok i løpet av en halv time og det ser faktisk ut som om det går greit nå. Puh.
Gammel 16-08-2008, 20:02   #10
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,468
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.

ett tips som funker veldig bra...ta på negllakk med en gang, ta ut brodden først da

Vepsen er noe herk om dagen...kryr
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:19.