Hei.
Jeg var forrige onsdag hos tannlegen og trekte en visdomstann og borret et hull i nest-bakerste jeksel.
Hvor lenge kan det gjøre vondt etter sånt tannlegebesøk? Jeg har enda vondt i tannen som ble borret, faktisk så "banker" det i den. Må jeg kanskje belage meg på å måtte rotfylle den?
Jeg har ingen gode ord, jeg har borret noen ganger, og det har aldri gjort vondt i ettertid.. Derimot gjorde det forferdelig vondt en gang..og det dunket slik du sier (som er fordi kroppen iler til med hviteblodceller, blod evt. puss osv). Dette lover dessverre ikke godt..
Om du ikke er gravid på termindagen som jeg er kanskje det kan løses på annet vis? (antibiotika f.eks.) Men om tannen er død må den dessverre rofylles (og det koster flesk ).
Men fort deg å ring tannlegen, kanskje du redder'n..
Det kan ikke være der visdomstanna satt som egentlig gjør vondt da? Er fort gjort å ta feil hvor det gjør vondt i munnen. Jeg synes hvertfall det, og jeg har god erfaring
Sist gang eg borra i ei tann litt lengre fremme så gjorde det vondt i et par uker etterpå, eg ringte til tannlegen og ho sa det var fordi det var nerver som trekker seg tilbake