Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-07-2008, 21:16   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
nodoki Abort

Må man ha henvisning fra fastlege for å komme inn på sykehuset? ( har lest at de fleste godtar at man kommer rett til sykehuset, men på hjemmesiden til SIR står det at man MÅ ha henvisning fra fastlegen. ) Hva når fastlegen da har ferie?

Er det helt umulig å komme inn fort? Jeg tenker på medisinsk abort, er det mulig å være så "heldig" å komme inn samme dag man ringer og ber om time?

Og om noen vil spre noe eder og galle i denne tråden, er det bare å drite i det. Ting er vanskelig nok som det er.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-07-2008, 21:26   #2
Uregistrert
Gjest

Sv: Abort

HI her igjen. Finnes det privatklinikker som utfører medisinsk abort? Slik at man slipper ventetiden?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2008, 19:34   #3
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,188
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Mange sykehus i landet kan du ringe direkte itl gynekologisk poliklinikk for å få time til forundersøkelsen til abort. Desverre er det fortsatt noen få sykehus igjen hvor du må ha henvisning for å komme til forundersøkelsen.

Det kan variere fra sykehus til sykehus selv innen samme fylke, så om du ikke ønsker å gå via legen din el., kan du ringe flere innen ditt fylke siden det også varierer inad i ditt fylke om du ikke får napp hos første sykehus.

Du kommer vanligvis inn alt fra samme dag til en uke etter.

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=538868 (Fakta om abort - for den som lurer:)

Har fastlegen din ferie, skal andre leger kunne ta deg imot uten problemer.
Dette er de pliktig til. Må du ha henvisning (ikke finner noen i ditt distrikt uten krav om henvisning), kan du feks ringe selv og få time og si ifra at du har med henvisningen når du kommer. De fleste godtar dette, og det sparer du tid på.

Sist endret av Berta; 01-08-2008 kl 19:37.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-08-2008, 21:12   #4
Seniormedlem

Pipling sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: mellom de 7 fjell
Meldinger: 1,997
MP Rating: 0% (0)
Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Må man ha henvisning fra fastlege for å komme inn på sykehuset? ( har lest at de fleste godtar at man kommer rett til sykehuset, men på hjemmesiden til SIR står det at man MÅ ha henvisning fra fastlegen. ) Hva når fastlegen da har ferie?
Det kan jo være nettsiden til sykehuset ikke er helt oppdatert og hvis du ringer de og forklarer situasjonen om at fastlegen er på ferie så kanskje du får komme inn uten henvisning uansett?

Håper du får ordnet alt.
Vanskelig situasjon du er i.
Gammel 02-08-2008, 10:34   #5
Uregistrert
Gjest

HI igjen her.

Neida, her i Rogaland må man ha henvisning. Måtte bestille time på et privat legesenter, det er ikke mulig å komme inn uten henvising.
Flere sykehusvalg her i fylket er det heller ikke.

Ventetiden her i Rogaland er fra ca 2 uker til 5 uker. De med lengst gått svangerskap blir prioritert. Siden jeg kun er 4+6 på vei må jeg vente i hele to uker før jeg får komme til forundersøkelse.

Da er det gjerne for sent for meg.
Gammel 02-08-2008, 10:53   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Ventetiden her i Rogaland er fra ca 2 uker til 5 uker. De med lengst gått svangerskap blir prioritert. Siden jeg kun er 4+6 på vei må jeg vente i hele to uker før jeg får komme til forundersøkelse.

Da er det gjerne for sent for meg.
Er det mulig...?
Kan du dra til nabofylket ditt da?
Gammel 02-08-2008, 10:57   #7
Seniormedlem

Pipling sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: mellom de 7 fjell
Meldinger: 1,997
MP Rating: 0% (0)
Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.Pipling har et ubeskrivelig bra rykte.

Men.. Du vet det er fritt sykehusvalg her i Norge. Så du MÅ ikke gjøre det i Rogaland. Hvis du har noen du stoler på/orker å dele dette med andre steder i Norge så kunne du jo sjekket sykehuset i nærheten av de og muligens gjort det der?
Gammel 02-08-2008, 11:04   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Ring Amathea og sjekk om de kan hjelpe deg

www.amathea.no Telefonen er oppe fra 08 til 20.
Gammel 02-08-2008, 11:46   #9
Uregistrert
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Ring Amathea og sjekk om de kan hjelpe deg

www.amathea.no Telefonen er oppe fra 08 til 20.
Jeg var i kontakt med Amathea da jeg ble gravid med førstemann, og det ga neimen ikke mye mersmak. Men takk for råd.

Jeg har desverre ingen mulighet til å reise et annet sted, da må jeg isåfall dra med meg barna, og det er ikke aktuelt. Dessuten er ferien min over på Mandag.

Takk for gode råd uansett, har fått time 12 August.
Gammel 02-08-2008, 13:23   #10
Æresmedlem

Berta sin avatar

Sitat:
Jeg var i kontakt med Amathea da jeg ble gravid med førstemann, og det ga neimen ikke mye mersmak. Men takk for råd.

Jeg har desverre ingen mulighet til å reise et annet sted, da må jeg isåfall dra med meg barna, og det er ikke aktuelt. Dessuten er ferien min over på Mandag.

Takk for gode råd uansett, har fått time 12 August.
Amathea har sparka en viss ansatt som jobba i Rogaland tidligere nettopp pga en del uheldige hendelser

Ofte kan Amathea ta en telefon til gyn pol og få deg inn nokså fort for abort.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:44.