Bra at infoen kan være til hjelp.
Jeg har selv også blitt gravid selv om jeg tok angrepille/nødprevensjon innen 12 timer etter. Det viser seg nok desverre med tiden nå at nødprevensjonen ikke er så sikker som en trodde/informasjonen om sikkerheten kan være noe misvisende. Jeg tok den dagen før jeg hadde EL, men ting gikk sin gang fordet, både EL kom og egget klart å befruktes og feste seg uten problemer. Kjente det stakk i siden 5 dager etter og skjønte jeg var blitt gravid.
Sikkerhetsprosenten angrepillen bygger på, gjelder kvinner som tar den gjennom en hel syklus etter hva jeg ble opplyst om, altså ikke kun de som tar den rundt den tiden de har hatt eggløsning. Da sier det seg selv at sikkerheten blir "falsk høy" siden en regner med alle kvinner og ikke bare de som virkelig står i risiko for å bli gravide. Det er ikke lett å huke ut kun de som tar den rundt den tiden de forventer eller har hatt eggløsning, derfor må en nesten regne med et større flertall enn kun denne gruppen som faktisk er de som er i "risikosonen" for å bli gravid. De andre er jo ikke det, men det er ikke vanlig at kvinner har kontroll på når de har EL med mindre de er aktive prøvere, da veit jo noen til en viss grad.
Riktig lykke til med forestående abort