Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2008, 21:09   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Er blitt gravid, selv etter å ha tatt angrepillen.

Ja, så har det skjedd da.
Vi var desverre uforsiktige, og sendte min mann på apoteket neste dag for å kjøpe angrepille.
Denne tok jeg ca 7-8 timer etter samleiet.

Har hatt en rar følelse i magen i det siste og valgte å ta en test i dag (skulle hatt mensen idag) og den var knallpositiv!!

Har 4 barn selv fra før og mannen har to helgebarn, er altfor godt voksen til å få flere og i krevende jobb som tar mye av tiden min og økonomien tilsier at vi ikke kan ta oss av flere ... så desverre betyr det svangerskapsavbrudd.
Hjerteskjærende.. men det må bli sånn.

Har bestilt time hos lege for å bli henvist videre allerede.. (tusen takk for flott info tråd, Berta)

Er det noen andre som har opplevd å ha blitt gravid etter å ha tatt angrepillen?
Forstår ikke dette.. føler meg helt satt ut.
Kan testen ha vist feil pga angrepillen??
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 22:13   #2
Supermedlem

evigoptimist84 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Sandnes
Meldinger: 822
MP Rating: 0% (0)
evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.evigoptimist84 har en strålende fremtid.
Sv: Er blitt gravid, selv etter å ha tatt angrepillen.

Har ikke selv opplevd det, men kjenner andre som har opplevd det

evigoptimist84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 22:23   #3
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

Har selv et angrepillebarn, og forumet er fullt av andre. Den funker ikke når du allerede er blitt gravid. Lykke til med abort/ikke abort, det var et stort sjokk for meg også, men jeg hadde ingen fra før så valgte å beholde.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 22:27   #4
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Har dessverre hørt om flere ja. Trist at du har havnet i denne situasjonen.

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 12:36   #5
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,198
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Bra at infoen kan være til hjelp.

Jeg har selv også blitt gravid selv om jeg tok angrepille/nødprevensjon innen 12 timer etter. Det viser seg nok desverre med tiden nå at nødprevensjonen ikke er så sikker som en trodde/informasjonen om sikkerheten kan være noe misvisende. Jeg tok den dagen før jeg hadde EL, men ting gikk sin gang fordet, både EL kom og egget klart å befruktes og feste seg uten problemer. Kjente det stakk i siden 5 dager etter og skjønte jeg var blitt gravid.

Sikkerhetsprosenten angrepillen bygger på, gjelder kvinner som tar den gjennom en hel syklus etter hva jeg ble opplyst om, altså ikke kun de som tar den rundt den tiden de har hatt eggløsning. Da sier det seg selv at sikkerheten blir "falsk høy" siden en regner med alle kvinner og ikke bare de som virkelig står i risiko for å bli gravide. Det er ikke lett å huke ut kun de som tar den rundt den tiden de forventer eller har hatt eggløsning, derfor må en nesten regne med et større flertall enn kun denne gruppen som faktisk er de som er i "risikosonen" for å bli gravid. De andre er jo ikke det, men det er ikke vanlig at kvinner har kontroll på når de har EL med mindre de er aktive prøvere, da veit jo noen til en viss grad.

Riktig lykke til med forestående abort

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:13.