Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 



Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-11-2009, 11:40   #1
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
:( Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Nå sitter jeg her med en gravidtest som ser ut til å være positiv. Litt utydelig strek men like fullt en strek. Mannen har gitt klar beskjed om at han ikke ønsker flere barn, noe vi igrunnen er uenig om. Har ikke orket å ta diskusjonen på lenge, er bare redd for å bli skuffet. Det er vel to år siden jeg har brukt prevensjon men det har gått fint med de sikre periodene (som jeg selvsagt vet ikke er sikre). Men nå ser det ut til at det store har skjedd allikevel... Jeg gruer meg bare helt vanvittig til å fortelle det til han (er på kurs noen dager nå)og regner med at jeg ikke får noen positiv reaksjon. Kjenner jeg er redd for at han skal tro jeg har lurt han... Han er en vanvittig flott mann og pappa på alle områder men bare litt sta på akkurat dette med å få flere barn.... Huff, nå er jeg fortvilet kjenner jeg..... Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver innlegget men måtte bare få det ut kjenner jeg...... Takk for at du gadd å lese....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 12:34   #2
Medlem
 
Mathildex2 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 128
MP Rating: 0% (0)
Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.Mathildex2 har en strålende fremtid.
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Huff, kan ikke være greit å sitte med alle disse tankene.
Kanskje du skal ta kontakt med lege eller jordmor. Er greit å ha noen med masse kunnskap å lufte tankene til. Hvordan føler du dette? Er det veldig uaktuelt for deg å få et nytt barn?
Du må nok uansett fortelle dette til mannen din. Kanskje han reagerer på en annen måte siden barnet allerede vokser i magen din.
Han er faktisk medskyldig uansett. Å si at han har blitt lurt er bare barnslig. Dersom dette er så uaktuelt for han i all fremtid, burde han nesten ha sterilisert seg. Er ikke bare kvinnen sitt ansvar å bruke prevensjon.

Håper inderlig at dere finner utav dette og kommer frem til en løsning som er best for alle parter. Ønsker deg masse lykke til
__________________
20.04.09
Mathildex2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 12:48   #3
VIP-Medlem
 
Lita84 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 6,236
Blogginnlegg: 18
MP Rating: 0% (0)
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Lykke til!
__________________

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 13:02   #4
Veteranmedlem
 
Luuca sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 4,002
MP Rating: 0% (0)
Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Vet han du går uten prevensjon da?
Hvis han er klar over dette har han ingenting å bli sur for.
Er man med på leken må man tåle "streken"
Nei seriøst: Dette har du ikke klart alene, man må være to for å bli gravid!!!
__________________
Storebror okt 05
Lillebror okt 08
Luuca er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 13:17   #5
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Tusen takk for koselig tilbakemeldinger!

Jeg hadde seriøst aldri trodd jeg ville havne i denne situasjonen... kjenner at jeg kunne tenke meg å spole tida tilbake til i dag morges da jeg sto opp fornøyd med at jeg skulle ha fri en dag! Men jeg hadde jo en anelse allikevel...

Ja, han er jo klar over at jeg ikke bruker prevensjon. Har fått klar beskjed de gangen det har vært usikkert for å si det sånn og trodde jo seriøst at vi var på den sikre siden denne måneden og (men jada, jeg vet at ingenting er sikkert).

Jeg har bestilt time hos legen tidlig neste uke. Da regner jeg med at vi er ferdigdiskutert. Jeg får bare regne med det verste, men håper selvsagt bittelitt på det beste. Selv om jeg nå kjenner meg usikker på hvor lyst jeg har selv på en ny spedbarnsperiode. Men det henger sikkert sammen med at jeg aner hvor lite lyst han har. En ting er i alle fall sikkert, her er det mange tanker i hodet på en gang....

Kjenner jeg blir kvalm med tanke på den diskusjonen vi må ha i løpet av et par døgn...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 13:25   #6
Medlem
 
Kaiza sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 302
MP Rating: 0% (0)
Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.Kaiza har en strålende fremtid.
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Sitat:
Opprinnelig postet av Luuca Vis post
Vet han du går uten prevensjon da?
Hvis han er klar over dette har han ingenting å bli sur for.
Er man med på leken må man tåle "streken"
Nei seriøst: Dette har du ikke klart alene, man må være to for å bli gravid!!!
Signerer! Er han klar over situasjonen, har han ingen ting han skulle sagt. Da måtte han i såfall brukt kondom eller sterilisert seg..
__________________
I am so poor, I can´t even pay attention!

2005 2008
Kaiza er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 14:08   #7
Medlem
 
kiera sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Taremareby
Meldinger: 372
MP Rating: 0% (0)
kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.kiera har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Sitat:
Opprinnelig postet av Luuca Vis post
Vet han du går uten prevensjon da?
Hvis han er klar over dette har han ingenting å bli sur for.
Er man med på leken må man tåle "streken"
Nei seriøst: Dette har du ikke klart alene, man må være to for å bli gravid!!!

Helt enig. Man kan ikke være med på dette og så bli sint fordi uhellet skjedde... Han har akkurat like mye "skyld" i dette han også. Dette har jeg printet inn til sambo også, ja gjerne uten prev. MEN skjer det så skjer det, jeg fjerner det iallefall ikke!
__________________

Maiblomstene
kiera er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 14:56   #8
Medlem
 
Fluen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 335
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.Fluen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Masse lykke til, dette går sikkert bra Finn noen du kan snakke med du, enten jordmor, lege, en venninne eller mor.. Ikke noe godt å sitte på slik usikkerhet og leie følelser alene
__________________
med termin 18. april
Fluen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 15:10   #9
Uregistrert
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Gratulerer. Dette blir en bra ting skal du se.


Mannen har jo hatt sex med deg, så det er jo like mye hans skyld, så om han blir sur, så kan du jo sette ham på plass med noen velvalgte ord. Dere er SAMMEN om dette.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 18:47   #10
VIP-Medlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,703
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp...... nå ble jeg helt satt ut!

Ville bare ønske deg lykke til!
__________________
Awake and unafraid
Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com