Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-04-2008, 09:40   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
rørt Hva gjør jeg nå da

Skikkelig fortvila nå, testet posetivt på mandag. Ikke planlagt graviditet, skulle sette inn spiral i neste uke. Er max 5 uker på vei. Har tre barn fra før og den siste er født aug-07.
Er jo imot abort, men to så tette...blir jo et desember barn dette da.
Noen med synspunkter om å ha 2 så tette? (de 2 sørste barna er 14 og 10år)
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 09:58   #2
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,474
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva gjør jeg nå da

åååå har ingen erfaringer å dele med deg....så er ikke klok av erfaring...men kan vel si at vil man..så klarer man

de største barna er jo såpass store at de kan hjelpe deg litt også

lykke til med valget

Velkommen til Upsis verden

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 10:11   #3
Medlem

mita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 376
MP Rating: 0% (0)
mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.

Jeg har 17 mnd mellom mine to. Minste er bare 2,5 mnd, men så langt har alt gått veldig fint. Eldste går i barnehagen noen dager i uka og det er såklart godt både for meg og han, men vi storkoser oss alle tre de dagene han er hjemme og.. gleder meg til de blir litt større. Tror de kommer til å ha veldig stor glede av hverandre, og at de vil aktivisere hverandre.

Vet ikke om dette var noe hjelp da, men jeg tror dere kommer til å klare det kjempefint og storesøstrene kan jo hjelpe en del da de er såpass store

masse lykke til med valget!
mita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 11:29   #4
Veteranmedlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold og Åsen i NE
Meldinger: 4,755
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

har ingen erfaringer med to tette...

Det som slo meg var at det må jo være veldig greit med å få en til slik at ikke den lille dere allerede har blir "enebarn" i søskenflokken. Dere har jo allerede to barnekull og at det dermed kunne være en fordel for 07 barnet deres som dere fikk en til slik at det barnet også har søsken og vokse opp med hele veien. De to største er jo så mye større at de kommer jo til å ha flyttet ut begge to om ca 8 år.

Lykke til med valget uansett
Februarmamsen er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 11:56   #5
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Ute ved kysten
Meldinger: 466
Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.Veslevensen har en strålende fremtid.

Heisann, jeg er også en julimamma (men er i august 07-klubben ;-)) som nå venter mitt andre. Blir 12,5 mnd mellom dem om nurket kommer til termin, og jeg både gleder og gruer meg. Har jo ingen erfaring med to såpass tette, men alle sier jo at når barna blir litt større vil de ha masse glede av hverandre. Og alt går jo, selvfølgelig blir det slitsomt med en som krabber, går og springer overalt mens du sitter i sofaen og ammer, men det finnes praktiske ordninger for det meste.
De to største dine vil vel være til stor hjelp med de minste, kjøp en søskenvogn så kan storesøsknene ta med de minste på trilletur så får du deg en liten strekk på sofaen innimellom.
Jeg ville gått for å beholde barnet jeg, spesielt siden du skriver at du er i mot abort. Jeg tror at valget om å ta vekk barnet vil være en større belastning på lang sikt, enn det vil være å beholde det. Lykke til uansett hva du velger.
Gammel 23-04-2008, 13:09   #6
Supermedlem

Kizza85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,046
Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.Kizza85 har en strålende fremtid.

hei hei
Jeg har erfaring med dette. Det er 11 mnd mellom mine to. No er de to og tre år snart Og ting har gått bedre enn jeg forventet. Jeg var redd og skeptisk men også når jeg fikk vite at jeg ble gravid. Var også i mot abort så tok ikke. Var heller ikke planlagt. Alle sa til meg det kommer til å bli stress me to så tette osv, bare masse negative ting. Jeg begynte å grue meg skikkelig når alle sa slikt. Men ting har gått mye bedre enn jeg trodde og angrer ikke ett sekund. Det kommer til å gå mye bedre enn du frykter ! Sef skal ikk si at det ikke er stress for det kan det til tider være men det kan det være me 1 barn og så el 5. De vil få så mye gøy i lag de to som er tette. Har en leke kammerat. Jeg ser på ungene mine den dag i dag de leker å styrer på i lag. Sef de krangler også det er ikke å komme utenom.. Det gikk veldig fint me eldstemann når minstemann kom. Han forsto fort at nå mater mamma babyen og da satt han å lekte for seg selv og styrte med sitt. Han koste seg veldig med en lillebror men skjønte ikke helt hva dette var da og har hatt oss noen runder med ekkoskriking her at ene begynner å skrike så begynner andre men det går over etter hvert når de blir vant til hverandre ! Jeg la eldstemann inn på eget rom og fikk han til å sove der hele natten før minstemann kom for da var jeg sikkret om natten så slapp jeg stå opp med eldstemann og minstemann. Jeg fikk inn veldig god rutine på de, prøvde å få minstemann te å sove sånn noe lunde når eldstemann sku ha luren sin på dagen så jeg fikk tid te å slappe av litt men sef ikke alltid det går. Heldigvis har begge to sovet natten rundt så har sluppet nattevåk og det når minstemann kom ! vist det er noe du lurer på så bare spør ..ønsker deg all lykke til og det vil nok gå bedre enn du tror!
Gammel 23-04-2008, 17:55   #7
Veteranmedlem

guttem@mm@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 3,352
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er 18 måneder mellom mine to eldste og det er perfekt! Jeg kunne mer en gjerne hatt to tette igjen for det er 99% KOS og MORO og 1 prosent mer jobb Lykke til!
Gammel 23-04-2008, 19:03   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,198
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Er det så at du vurderer abort til tross for at du er imot abort, eller har du tatt et valg allerede?

Det blir veldig vanskelig å treffe noen beslutning for din egen del på bakgrunn av hva andre måtte mene. Du må komme fram til et eget valg, ditt valg.

Det er mulig du har vært inne på denne tråden, men her er den i alle fall i tilfelle det er sånn at du faktisk vurderer abort (jeg fikk nemlig ikke noe helt klart for meg i hovedinnlegget ditt så beklager om du føler jeg tråkker på):

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=538868 (Fakta om abort - for den som lurer:)

Amathea kan også bidra med sortering av tanker og veiledning om det er så at du allerede har tatt et valg om å beholde.
Gammel 24-04-2008, 10:05   #9
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

Tusen takk for svar alle sammen.
Det letter litt å høre at det faktisk ikke er så tungt å ha to så tette.
Blir å beholde det , klarer ikke tanken på å ta det bort.
Mannen er optimistisk og vil gjerne ha en til, mens jeg tenker på alt praktiske ting i tillegg.
Større bil, ,blant annet..men men, tenker det ordner seg etter hvert. Kjenner at når skjokket har roet seg, så gleder jeg meg og ønsker babyen velkommen.
Såå, takk igjen for svar alle sammen.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2008, 10:30   #10
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,474
Blogginnlegg: 42
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

ååå så koselig å høre...lykke til med svangerskapt

Velkommen til Upsis verden

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:24.