Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-10-2008, 23:06   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Kan det bli et barn nr 3?

Føler at den biologiske klokken tikker og at tiden for å kunne få et eventuelt siste barn snart
renner ut. Vi var vel ganske bestemt på å ha to barn, men nå føler jeg bare sterkere og
sterkere for å få 3.mann. Det som holder oss mest tilbake er økonomien og all usikkerhet
mht det som skjer med økonomien i dag(renteøkning, nedskjæringer på arb.plasser osv).
Vi bor nemlig i en storby hvor vi har alt nettverk av venner, slekt, foreldre etc. sånn at vi
ikke ønsker å flytte ut og det gjør at vi ikke har råd til å flytte i noe større bolig, vi bor i en
3-roms i dag med god planløsning og det fungerer fint med 2 barn, men jeg tror det blir litt
vel trangt med 3 Vi er ikke rike, men har en helt grei inntekt (rundt 800000 tilsammen)
har planer om å kjøpe noe større om noen år, og det kan bli leeeeeenge til! Derfor tenkte jeg
at det er jo mulig å bo litt trangt så lenge barna er små?? Tar jo litt tid før en blir gravid
(hvis man er så heldig)) og så 9mnd gravid og så kan jo babyen bo på foreldrerommet til
1-2års alder, noen andre som har vært i samme båt og har følt at dette har gått bra?

Vet ikke om dette burde ligget på vanskelige følelser?

Men jeg er kanskje snart en prøver og etterhvert en "HG"
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2008, 12:33   #2
Kanskje her og
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Kan det bli et barn nr 3?

Har ingen svar til deg, men er litt i samme situasjon. Var egentlig klar for bare to barn, men nå kjenner jeg svakt lysten etter en liten en til. Klokka går så jeg har egentlig ikke lenge igjen å tenke på heller, og har ikke nevnt for min mann hva jeg lurer på heller.

Men, alt går jo, man må bare tilpasse seg
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2008, 18:20   #3
Seniormedlem

sjura83 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,246
MP Rating: 0% (0)
sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.

Der det er hjerterom er det husrom Men er det virkelig såå mye dyrere å få en nr 3? Man har jo gjerne en god del liggende av utstyr ol, det som vil koste er jo barnehageplass og når barna blir store (ungdommer). Lykke til med beslutningen
Gammel 26-10-2008, 03:28   #4
Supermedlem

Louise73 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,092
Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av sjura83 Vis post
Der det er hjerterom er det husrom
Enig. Lillebror sover ennå inne hos oss, han er 19 mndr snart.
(ja søster kommer luskene hver natt hun og, så vi trenger ikke
så mange soverom ennå, bare stor nok seng )

Hmm...tenker og på nr 3 før det blir for sent. Men det som holder meg tilbake
er at jeg foreløbig synes 2 er krevende nok. Vil at de skal bli større først.
Gammel 30-10-2008, 22:20   #5
Medlem

sibba77 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 442
sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.sibba77 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Louise73 Vis post
Enig. Lillebror sover ennå inne hos oss, han er 19 mndr snart.
(ja søster kommer luskene hver natt hun og, så vi trenger ikke
så mange soverom ennå, bare stor nok seng )

Hmm...tenker og på nr 3 før det blir for sent. Men det som holder meg tilbake
er at jeg foreløbig synes 2 er krevende nok. Vil at de skal bli større først.
..som jeg skulle sagt det selv vi tenker at vi er klare når minstejenta er ferdig med bleier!...(og jeg tar meg selv i å tenke at "jamen det kan jo fort skje til sommern)
Gammel 30-10-2008, 22:26   #6
Supermedlem

Maddedusken sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,087
Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.Maddedusken har en strålende fremtid.

Dere tjener mye mer en oss og vi har 3 barn, har rekkehus med 3 soverom da og det går veldig fint at de to minste deler rom. Jeg har aldrig latt økonomien vår hindre oss for å få tre barn og man klarer seg om man vil selv om vi merker det går en del mer penger nå en tidligere. Høres jo ikke ut som dere er ferdige og man angrer aldrig på de barna man får lykke til.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:51.