Hvordan sjekket legen og fant ut at den ikke var der?
Det er to mulige ting som kan ha skjedd. Spiralen har sklidd noe opp, trådene har kommet for langt opp i livmormunnen til at legen kan kjenne dem og finner derfor ikke spiralen. Da må du til gynekolog som setter lokalbedøvelse, blokker ut livmorhalsen litt og så kan få fiska den ut. Dette har jeg vært gjennom selv
At den ikke sitter 100% på plass behøver ikke gi noen som helst symptomer eller andre blødninger.
Det andre er rett og slett at den har falt ut.
Om du er ca 12 uker på vei, skal legen kunne kjenne det på deg. Og om hun ikke har sjekket med UL, kan legen ikke med sikkerhet si om spiralen har falt ut eller sklidd noe oppover. Godt du er henvist til UL for å få dette gjort.
Jeg tenker at siden du har testet negativt, gjetter jeg på at spiralen har sklidd litt oppover og at det er derfor du har disse murringene.
Det er ikke uvanlig at trådene er såpass korte at legen ikke finner dem igjen i ettertid og dermed må sjekkes med UL eller av gynekolog for å få tak i den igjen.
At du har testet med midt på dagen urin skal ha fint lite å si da dagens tester er så sensible at de skal fange opp dette - med mindre du er helt nygravid og har drikki mye før du testet.