Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-09-2009, 21:47   #1
Spiralkrøll
Gjest

Meldinger: n/a
eek Kan jeg være gravid? Legen fant ikke spiralen...

Jeg har kjent mye murringer i magen de siste to månedene, humøret har vært skiftende og jeg gråter lett. Føler meg egentlig slapp og sliten. Og ikke minst så har jeg gått opp et par kg i vekt, og jeg er oppblåst i magen.
Tenkte som så at det var hormonspiralen som stod for dette, og bestilte meg derfor en time til fastlegen for å fjerne den.
MEN, han fant den ikke... Hvor kan den ha blitt av? Jeg har ikke merket noe til at den har falt ut og jeg har heller ikke hatt noen blødninger siden i sommer. Har av og til hatt menstruasjon, men ikke nå lenger.
Tok en graviditetstest her en dag og den var negativ (tok ca midt på dagen, ikke med morgenurin).
Jeg skal til gynekolog om 1 uke for å sjekke med UL om spiralen er inne i livmora. Men skulle jeg ikke hatt blødninger hvis den sitter på feil plass?

Er både nervøs og redd nå... hvis jeg er gravid så er jeg iallefall 10 uker på vei.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2009, 22:35   #2
Æresmedlem

snuppa sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Hjemme
Meldinger: 10,034
MP Rating: 100% (1)
snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.snuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kan jeg være gravid? Legen fant ikke spiralen...

Kun en test kan gi deg svaret på det, men muligheten for svangerskap er jo selvfølgelig der.
Jeg er visst ferdig som babylager

snuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2009, 22:44   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sør for Trondheim
Meldinger: 2,190
MP Rating: 0% (0)
Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.Monica84 har en strålende fremtid.

Om du ihvertfall i tilfelle er 10 uker på vei, så bør vel det slå ut på testen uansett når på dagen du tar testen?
Er man gravid så får man jo samma svar hele dagen, men siden morgen urin er mere konsentrert så er svaret mere tydelig da!
Gammel 29-09-2009, 22:46   #4
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Drømmehagen
Meldinger: 1,136
fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.fiol har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har i perioder følt meg gravid med hormonspiralen, men vet nå at det sannsynligvis skyldes bivirkninger av spiralen.

Vet også at fastlegene ikke alltid finner hormonspiralen igjen, og henviser til gynekolog som har bedre utstyr til å lokalisere den.

Du burde ha testet positivt dersom du er 10 uker på vei - selv med urin midt på dagen.
fiol er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2009, 23:15   #5
Supermedlem

Sølva sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,456
MP Rating: 100% (2)
Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.

Ta en ny test så er du sikker.
Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2009, 23:21   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,229
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hvordan sjekket legen og fant ut at den ikke var der?

Det er to mulige ting som kan ha skjedd. Spiralen har sklidd noe opp, trådene har kommet for langt opp i livmormunnen til at legen kan kjenne dem og finner derfor ikke spiralen. Da må du til gynekolog som setter lokalbedøvelse, blokker ut livmorhalsen litt og så kan få fiska den ut. Dette har jeg vært gjennom selv At den ikke sitter 100% på plass behøver ikke gi noen som helst symptomer eller andre blødninger.

Det andre er rett og slett at den har falt ut.

Om du er ca 12 uker på vei, skal legen kunne kjenne det på deg. Og om hun ikke har sjekket med UL, kan legen ikke med sikkerhet si om spiralen har falt ut eller sklidd noe oppover. Godt du er henvist til UL for å få dette gjort.

Jeg tenker at siden du har testet negativt, gjetter jeg på at spiralen har sklidd litt oppover og at det er derfor du har disse murringene.

Det er ikke uvanlig at trådene er såpass korte at legen ikke finner dem igjen i ettertid og dermed må sjekkes med UL eller av gynekolog for å få tak i den igjen.

At du har testet med midt på dagen urin skal ha fint lite å si da dagens tester er så sensible at de skal fange opp dette - med mindre du er helt nygravid og har drikki mye før du testet.
Gammel 29-09-2009, 23:22   #7
VIP-Medlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 6,143
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, ultralyden vil vel avsløre både det ene og det andre om så er

Men, ja, det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å ta en test på morgenurin. Det trenger jo ikke å være at du ble gravid for 10-12 uker siden, men det kunne jo egentlig skjedd når som helst når du ikke visste når den evt. forsvant. Og om du "bare" er 3-4 uker på vei trenger ikke testen bli positiv enda..

Får krysse fingrene for at den 1) ikke er i livmora, men "bare" var ute av åsynet ti legen, evt. at den 2) har ramlet ut, og at du ikke gravid!!

Lykke til!

Lita84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-09-2009, 23:29   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,229
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lita84 Vis post

Får krysse fingrene for at den 1) ikke er i livmora, men "bare" var ute av åsynet ti legen, evt. at den 2) har ramlet ut, og at du ikke gravid!!

Lykke til!

Spiralen skal sitte i livmora...
Gammel 29-09-2009, 23:31   #9
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,956
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Spiralen har sklidd noe opp, trådene har kommet for langt opp i livmormunnen til at legen kan kjenne dem og finner derfor ikke spiralen.
Signerer.

Jeg var hos gynekolog for å sjekke noe, og gyn sa at den hadde vandret såpass langt opp at det ikke var noen vits for meg å gå til fastlegen for å ta den ut når den tid kommer. Da var det bare å bestille time hos gyn med en gang.

Jeg har ikke gjort noe spesielt for å "få til dette", så det at den vandret opp, skjedde helt av seg selv....
Gammel 29-09-2009, 23:46   #10
hovedinnlegger
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg må ringe til gyn i mårra for å få en hastetime. Smertene blir egentlig bare verre og verre for hver dag som går. (mulig det er fordi jeg tenker mye på det også)
Får håpe det er bare spiralen som har vandret.
Hun kvinnelige legen som satte inn spiralen sa at trådene skal være ganske lange, slik at det er enkelt å ta den ut Og hun påpekte at hennes mannlige kolleger klipper trådene alt for korte og dermed blir det trøbbel med å få tak i spiralen... (tror ikke hun skal snakke så høyt om det nå)
Mener hun sa noe om at trådene kom til å krølle seg opp. Men da har de sikkert krøllet seg lenger enn de skulle.

Ja, ja... takker for svar jenter!
Dere får høre hvordan det står til med meg etter timen.
Jeg gidder ikke å kaste bort mer penger på tester når jeg alikevel skal til gynekolog.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:07.