Kan noen hjelpe meg litt?
|
|
Jeg har fulgt med på syklusene mine siden mars. De har vært på følgende antall dager: 32d, 32d, 27d, 34d, 22d (dette er siste mensen og det er også den første etter ferien.)
Nå er jeg på dag 36 av pågående syklus. Synes dette er en laaaang syklus, den har aldri vært så lang før! Jeg hadde altså en kort syklus på 22 dager sist, jeg regner med at ferien, de rolig dagene og sjelefreden gjorde at kroppen min var mer i modus enn den har vært tidligere og at jeg derfor opplevde en mer passende syklus for meg.
Jeg har vært tilbake på jobb i litt over 4 uker nå, så jeg er jo fortsatt ganske uthvilt. Legger meg tidlig og prøver å være sunn og alt det der.
Ser derfor ingen grunn til at jeg etter en så kort syklus plutselig skal ha en så lang syklus som den jeg er i nå. Annet enn om jeg er gravid. Jeg er litt trøtt nå, men jeg trente igår for første gang på mange år. Jeg er litt øm i puppene, men jeg er også støl over alt i kroppen pga treningen. De siste dagene har jeg vært litt kvalm om morran, men jeg har ikke spist frokost de siste dagene. I tillegg hadde jeg masse mensmurringer og stikninger i forrige uke, som nå er borte. Jeg trodde virkelig mensen kom forrige uke!!! ¨
Så jeg kan jo være gravid, men samtidig så anser jeg sannsynligheten SÅÅÅ liten fordi vi kun har hatt 1 samleie denne perioden!!! Er 1 samleie nok ettersom jeg er så uthvilt og harmonisk etter ferien????
Et annet problem jeg sitter med nå er hvordan jeg skal legge inn en evt graviditet i en terminkalkis. Jeg har jo hatt så forskjellige sykluser... hvor mange dager skal jeg bruke i terminkalkisen... Hva ville dere gjort???? 30dager? 32 dager???? 22????
Jeg er SÅÅÅÅ redd for å ta en test, jeg vil blir gravid, men skjønner ikke hvordan det er mulig med 1 samleie. Jeg er redd for negativ test.... Hadde bestemt meg for å vente ut denne uken før jeg tok en test, men inntil videre har jeg iallfall lyst å leke meg litt med terminkalkisen på nett....
|