|
 |
31-07-2008, 14:05
|
|
|
Gjest
|
Mann sterilisert, Gravid?
|
|
Mannen steriliserte seg for noen år siden. Vi gikk fra hverandre for en god stund siden, og hadde sjeldent sex før bruddet. For noen mnd siden bestemte vi oss for å prøve igjen, da vi tross alt elsker hverandre fortsatt. Har nå et veldig aktivt sexliv  Siste mnd har jeg kjent meg småuggen innimellom, lite matlyst ol. Hadde mens i beg. av juli (følte meg uggen før det og men) Skal nå ha mens senest mandag, men begynner å bli litt smånervøs her. Ikke akkurat ideelt å få et barn til nå liksom...... Kjenner ingen antydning til at mens skal komme, og har heller ikke kjent noe rundt eggløsning som jeg bruker? Bruker også få økt utflod siste uken før mens, men er istedet tørrere enn vanlig  Hvor stor er evt sjansen for at steriliseringen ikke er 100%, og at jeg plutselig kan ha blitt gravid nå 3-4 år etter?? Rimelig nervøs nå, for vet at eneste alternativet hadde vært abort, og vet ærlig talt ikke om jeg hadde greid å leve med det
|
|
|
|
31-07-2008, 19:16
|
|
|
Gjest
|
Sv: Mann sterilisert, Gravid?
|
|
Om du er gravid vet jeg ikke, men jeg vet om et par stk mannfolk som har sterilisert seg og allikevel har klart å gjøre kona gravid, så mulig er det ja.
|
|
|
|
06-08-2008, 13:38
|
|
|
Gjest
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Mannen steriliserte seg for noen år siden. Vi gikk fra hverandre for en god stund siden, og hadde sjeldent sex før bruddet. For noen mnd siden bestemte vi oss for å prøve igjen, da vi tross alt elsker hverandre fortsatt. Har nå et veldig aktivt sexliv  Siste mnd har jeg kjent meg småuggen innimellom, lite matlyst ol. Hadde mens i beg. av juli (følte meg uggen før det og men) Skal nå ha mens senest mandag, men begynner å bli litt smånervøs her. Ikke akkurat ideelt å få et barn til nå liksom...... Kjenner ingen antydning til at mens skal komme, og har heller ikke kjent noe rundt eggløsning som jeg bruker? Bruker også få økt utflod siste uken før mens, men er istedet tørrere enn vanlig  Hvor stor er evt sjansen for at steriliseringen ikke er 100%, og at jeg plutselig kan ha blitt gravid nå 3-4 år etter?? Rimelig nervøs nå, for vet at eneste alternativet hadde vært abort, og vet ærlig talt ikke om jeg hadde greid å leve med det 
|
hvordan går det???
Fikk høre det her for en stund siden at man kan risikere å bli gravid selv om mannen er sterilisert, sjanen er omtrendt den samme som for kvinner med hormonspiral! ....
|
|
|
|
06-08-2008, 15:32
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,692
|
|
|
 Ble gravid tross spiral jeg da så trenger vel ikke å engste meg nå når gubben er kastrert?
|
|
|
06-08-2008, 15:49
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 82
|
|
|
Jeg har også lest om tilfeller hvor en sterilisert mann har gjort kona gravid. Da har stasen grodd sammen igjen og gjort det mulig for svømmerne og komme ut.
Hvor vanlig det er vet jeg ikke
|
06-08-2008, 16:29
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,420
|
|
|
Det finnes flust av "pappa-har-sterilisert-seg-barn", så det er fullt mulig, selv om sjansen er minimal.
Det meste er mulig. Ei jeg kjenner er født uten eggledere, og hun har likevel to uplanlagte barn som ikke er tvillinger.
Hobbyblogg
|
|
|
06-08-2008, 20:22
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Harstad
Meldinger: 716
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av E-78
 Ble gravid tross spiral jeg da så trenger vel ikke å engste meg nå når gubben er kastrert? 
|
Tror ikke du trenger å engste deg hvis han er kastrert, for da fjernes deler av eller hele kjønnsorganet beklager, klarte ikke å dy meg..
Er han derimot sterilisert, er det vel alltid en ørliten sjans..
|
|
|
06-08-2008, 20:59
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,692
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Shipui
Tror ikke du trenger å engste deg hvis han er kastrert, for da fjernes deler av eller hele kjønnsorganet beklager, klarte ikke å dy meg..
Er han derimot sterilisert, er det vel alltid en ørliten sjans.. 
|
 Var bare at når alle nabomennene i tunet steriliserte seg samtidig så hadde vi nabokonene en aldri så liten kødd m dette. Kastrert
|
|
|
12-08-2008, 23:01
|
|
|
Gjest
|
|
|
Hovedinlegger her......
Gikk bra heldigvis. Mensen kom til slutt på god overtid.... Men nå skal de små cellene sjekkes, noe som igrunn aldri ble gjort etter steriliseringen, så jeg slipper å uroe meg en annen gang  Ikke for det, kunne egentlig godt tenkt meg en til jeg, men mannen er ikke videre lysten og nå har jeg noen år med videre skole fremfor meg så da hadde det passa dårlig......
|
|
|
|
20-08-2008, 23:00
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,207
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Hovedinlegger her......
Gikk bra heldigvis. Mensen kom til slutt på god overtid.... Men nå skal de små cellene sjekkes, noe som igrunn aldri ble gjort etter steriliseringen, så jeg slipper å uroe meg en annen gang  Ikke for det, kunne egentlig godt tenkt meg en til jeg, men mannen er ikke videre lysten og nå har jeg noen år med videre skole fremfor meg så da hadde det passa dårlig......
|
så bra at det ble slik du ønsket. Det er forresten anbefalt å levere 3 sædprøver en tid etter steriliseringen for å se om operasjonen var vellykket. Det skjer rett som det er at man må gjøre den om.
 |
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:34.
|