Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-07-2008, 14:05   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Mann sterilisert, Gravid?

Mannen steriliserte seg for noen år siden. Vi gikk fra hverandre for en god stund siden, og hadde sjeldent sex før bruddet. For noen mnd siden bestemte vi oss for å prøve igjen, da vi tross alt elsker hverandre fortsatt. Har nå et veldig aktivt sexliv Siste mnd har jeg kjent meg småuggen innimellom, lite matlyst ol. Hadde mens i beg. av juli (følte meg uggen før det og men) Skal nå ha mens senest mandag, men begynner å bli litt smånervøs her. Ikke akkurat ideelt å få et barn til nå liksom...... Kjenner ingen antydning til at mens skal komme, og har heller ikke kjent noe rundt eggløsning som jeg bruker? Bruker også få økt utflod siste uken før mens, men er istedet tørrere enn vanlig Hvor stor er evt sjansen for at steriliseringen ikke er 100%, og at jeg plutselig kan ha blitt gravid nå 3-4 år etter?? Rimelig nervøs nå, for vet at eneste alternativet hadde vært abort, og vet ærlig talt ikke om jeg hadde greid å leve med det
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-07-2008, 19:16   #2
Uregistrert
Gjest

Sv: Mann sterilisert, Gravid?

Om du er gravid vet jeg ikke, men jeg vet om et par stk mannfolk som har sterilisert seg og allikevel har klart å gjøre kona gravid, så mulig er det ja.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 13:38   #3
harhørt
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Mannen steriliserte seg for noen år siden. Vi gikk fra hverandre for en god stund siden, og hadde sjeldent sex før bruddet. For noen mnd siden bestemte vi oss for å prøve igjen, da vi tross alt elsker hverandre fortsatt. Har nå et veldig aktivt sexliv Siste mnd har jeg kjent meg småuggen innimellom, lite matlyst ol. Hadde mens i beg. av juli (følte meg uggen før det og men) Skal nå ha mens senest mandag, men begynner å bli litt smånervøs her. Ikke akkurat ideelt å få et barn til nå liksom...... Kjenner ingen antydning til at mens skal komme, og har heller ikke kjent noe rundt eggløsning som jeg bruker? Bruker også få økt utflod siste uken før mens, men er istedet tørrere enn vanlig Hvor stor er evt sjansen for at steriliseringen ikke er 100%, og at jeg plutselig kan ha blitt gravid nå 3-4 år etter?? Rimelig nervøs nå, for vet at eneste alternativet hadde vært abort, og vet ærlig talt ikke om jeg hadde greid å leve med det

hvordan går det???
Fikk høre det her for en stund siden at man kan risikere å bli gravid selv om mannen er sterilisert, sjanen er omtrendt den samme som for kvinner med hormonspiral! ....
Gammel 06-08-2008, 15:32   #4
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,692
MP Rating: 0% (0)
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Ble gravid tross spiral jeg da så trenger vel ikke å engste meg nå når gubben er kastrert?

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 15:49   #5
Medlem

Melita sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 82
Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.

Jeg har også lest om tilfeller hvor en sterilisert mann har gjort kona gravid. Da har stasen grodd sammen igjen og gjort det mulig for svømmerne og komme ut.

Hvor vanlig det er vet jeg ikke
Gammel 06-08-2008, 16:29   #6
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,420
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Det finnes flust av "pappa-har-sterilisert-seg-barn", så det er fullt mulig, selv om sjansen er minimal.

Det meste er mulig. Ei jeg kjenner er født uten eggledere, og hun har likevel to uplanlagte barn som ikke er tvillinger.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 20:22   #7
Supermedlem

Shipui sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Harstad
Meldinger: 716
Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.Shipui har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av E-78 Vis post
Ble gravid tross spiral jeg da så trenger vel ikke å engste meg nå når gubben er kastrert?
Tror ikke du trenger å engste deg hvis han er kastrert, for da fjernes deler av eller hele kjønnsorganet beklager, klarte ikke å dy meg..

Er han derimot sterilisert, er det vel alltid en ørliten sjans..
Gammel 06-08-2008, 20:59   #8
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,692
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Shipui Vis post
Tror ikke du trenger å engste deg hvis han er kastrert, for da fjernes deler av eller hele kjønnsorganet beklager, klarte ikke å dy meg..

Er han derimot sterilisert, er det vel alltid en ørliten sjans..
Var bare at når alle nabomennene i tunet steriliserte seg samtidig så hadde vi nabokonene en aldri så liten kødd m dette. Kastrert

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2008, 23:01   #9
Uregistrert
Gjest

Hovedinlegger her......

Gikk bra heldigvis. Mensen kom til slutt på god overtid.... Men nå skal de små cellene sjekkes, noe som igrunn aldri ble gjort etter steriliseringen, så jeg slipper å uroe meg en annen gang Ikke for det, kunne egentlig godt tenkt meg en til jeg, men mannen er ikke videre lysten og nå har jeg noen år med videre skole fremfor meg så da hadde det passa dårlig......
Gammel 20-08-2008, 23:00   #10
Veteranmedlem

neet sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,207
neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.neet har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Hovedinlegger her......

Gikk bra heldigvis. Mensen kom til slutt på god overtid.... Men nå skal de små cellene sjekkes, noe som igrunn aldri ble gjort etter steriliseringen, så jeg slipper å uroe meg en annen gang Ikke for det, kunne egentlig godt tenkt meg en til jeg, men mannen er ikke videre lysten og nå har jeg noen år med videre skole fremfor meg så da hadde det passa dårlig......
så bra at det ble slik du ønsket. Det er forresten anbefalt å levere 3 sædprøver en tid etter steriliseringen for å se om operasjonen var vellykket. Det skjer rett som det er at man må gjøre den om.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:34.