Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-04-2008, 23:11   #1
H.I
Gjest

Meldinger: n/a
Sent oppdaget graviditet?

Tror kanskje jeg er gravid jeg. Uønsket.. Slutta på cerazette i januar, og har venta på mens siden, men den har ikke dukket opp.
Tok en test forrige onsdag, men den var negativ. Men er det ikke noe med at testene viser feil om man er kommet langt på vei da?? Synes nemmelig jeg kjenner "bobler" i magen, og magen min "eser" hver kveld. Mener selv den har vokst egentlig....

Noen som har vært borti dette selv? At testen ikke slår ut? Oppdaget graviditet sent??
Hva om jeg er gravid?!? jeg som har drukket alkohol flere ganger...

Har to tette barn, og ønsker ikke flere...

Må ta en test igjen i morgen.......
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2008, 09:36   #2
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 914
MP Rating: 0% (0)
Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.Midnattsola har en strålende fremtid.
Sv: Sent oppdaget graviditet?

Huff ikke lett... ta kontakt med legen dersom du ikke får noe utslag i dag, han/hun vil jo kunne kjenne på livmoren, evt.ta blodprøve for å se hcg (?)... håper for at det går bra med dere uansett svar

Midnattsola er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2008, 11:08   #3
Uregistrert
Gjest

Ja man man jo være gravid og mulig langt på vei, men du burde da fått ultralyd. Hva gjør du hvis du er 4-5 mnd på vei da? Senabort er vel uaktuelt?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-04-2008, 12:30   #4
H.I
Gjest

Jeg tok en test igjen i dag tidlig, den var og negativ.
Skjønner ingenting jeg. Har jo absolutt ingen symptomer... Bare ikke fått mensen, og er i rar form- + at magen eser... Har hatt mensmurringer flere ganger iløpet av de siste mndene., men hvor blir den AV?!?!?

Dra til legen ja... Huff.. alle kjenner alle her.. vil ikke dit før jeg er sikker.. Men kan jo ringe å bestille meg prevensjon- for å ha en annen unnskyldning, og prate med legen da...

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
Ja man man jo være gravid og mulig langt på vei, men du burde da fått ultralyd. Hva gjør du hvis du er 4-5 mnd på vei da? Senabort er vel uaktuelt?
Om jeg er gravid, og kommet så langt, så er senabort uaktuelt ja! Men kan jo ikke være SÅ langt på vei, da burde jeg jo hatt mage?! Og lagt på meg.. Er lang og slank, så burde merke det!

Tenker sikkert for mye på dette jeg, så er sikkert bare innbilt... Eller no annet som feiler meg!
Gammel 08-04-2008, 18:52   #5
Uregistrert
Gjest

Du.. Vettu hva.. Legen min fortalte meg her om dagen at mensen hadde lett for å bli uregelmessig av cerazette. Så er nok bare det, men lurt å ta en legesjekk uansett
Gammel 16-04-2008, 09:34   #6
Tidl. bruker
Gjest

Testene skal IKKE vise negativt selv om man er langt på vei. Selv om nivået med hCG synker et stykke ut i svnagerskapet, forblir det skyhøyt over grensen for hva som skal til for en positiv test.
Som nevn over her er det nok syklusen din som er på bærtur etter bruk av Cerazette.
Gammel 19-04-2008, 20:48   #7
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 89
Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.Mamianne er som en lysfontene.

Jeg brukte cerazette etter fødslen, men slutta etter noen måneder pga mye blødninger.

Men, det jeg ville si var at jeg etter dette syns jeg innimellom kjente bobler og små bevegelser i magen. Og tenkte tanken flere ganger på at jeg var gravid. Samtidig syns jeg magen begynte å ese ut. Men forrige søndag kom mensen, så regner ikke med at jeg er gravid.

I de siste ukene har jeg begynt å amme mye mindre, og det er vel kanskje derfor jeg føler at jeg "eser" litt ut nå
Gammel 19-04-2008, 20:57   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,198
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, en graviditetestest vil slå ut hele svangerskapet.

Det er ikke sånn at den slutter å slå ut etter et visst punkt i svangerskapet. HCG øker frem til ca uke 12 for deretter å flate ut. Men, borte blir ikke HCG fordet, og det slår ut hele svangerskapet.

Cerazette er en minipille, og det er ikke uvanlig med syklustull ved og etter bruk av minipiller. Det er normalt at mensen uteblir i minst 3 mnd etter at en har kutta ut minipiller og p-piller. Noen får igjen mensen med en gang, mens andre igjen går til og med over 3 mnd før en får tilbake mensen.
Gammel 19-04-2008, 21:20   #9
Supermedlem

MammaAne sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 607
Blogginnlegg: 13
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg gikk på C, men gikk over til yasmin igjen.. Nå har jeg ikke hatt mens siden begynnelsen av februar! Å lurer fælt på hvor den blir av!
Berta: Kan det være fordi jeg ikke er på pilla mer? For jeg ble litt bekymra når den ikke kom så jeg droppa å ta den når mens ikke kom..

Prinsesse Sara 16.05.07
MammaAne er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 14:23   #10
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,473
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Når man har ubeskyttet sex og ikke har gått på pillen siden januar er jo sjansen der for å bli gravid.. men allikevel tror jeg ikke du er det når du ikke får positiv test..En test slår nok ut igjennom hele svangerskapet..tok en test når jeg var langt på vei , sånn bare på gøy og den var positiv

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:41.