Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-08-2008, 13:22   #1
Ikke ennå please
Gjest

Meldinger: n/a
Uff jeg har gjort noe dumt

Vi har slitt endel med forholdet vårt og når allting endelig klaffet så droppet vi kondom. Det skal itje skje igjen altså for nå sitter jeg her og er så utrolig urolig. Vi kan bare itje være så uheldig at perioden min er igang igjen er jo bare 2 månder siden vi fikk en liten en og jeg fullammer. Leste nettopp at det itje må gå mer enn 4 timer mellom ammingene for at det skal være trygt og småtten har en stund hatt en 7 timers økt om natten. Med første mann kom itje mensen før babyen begynte med fast føde ved 6 månders alder, men så ammet jeg hver 4 time. To tette er nok vil itje vente nr 3 nå. Går den ann å bli så dum! Jeg/vi greier aldri å ta abort så da må vi heller stå til ansvar for våres handlinger. Det er enda noen dager til jeg kan ta en test så imellom tiden tortureres jeg med, hva hvis. Jeg er nylig blitt forkjøla, fryser mye og opplevde stikking i mellomgulvet for noen dager siden, vær så snill la det bare være kroppen som tuller med meg.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 16:49   #2
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 794
MP Rating: 0% (0)
nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.nektar har en strålende fremtid.
Sv: Uff jeg har gjort noe dumt

amming som prevansjonsmiddel har aldri vært sikkert.. så det er jo litt naivt å planlegge med det.
Håper det ordner seg på ene eller andre måten.

oktober
2005.

nektar er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 17:43   #3
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,198
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av nektar Vis post
amming som prevansjonsmiddel har aldri vært sikkert.. så det er jo litt naivt å planlegge med det.
Det opplyses (desverre) at amming er like sikkert som p-piller og spiral både i litteratur og av diverse fagfolk (feks Nylander og Ammehjelpen), så det er ikke så rart at mange stoler på det

Feks
HER

Sitat:
-At barnet er under 6 måneder gammelt.
-At barnet fullammes. Med det menes det at barnet får morsmelk som eneste ernæring, og at det ammes også om natten. Det må heller ikke gå for lenge mellom ammingene, se nedenfor.
-At mor ikke har fått igjen menstruasjonen. Det forutsetter også at mor ikke har hatt blødninger senere enn 6 uker etter fødselen.
Det nevnes ikke engang minst 4 timer mellom hver amming... Det sies bare "ikke går for lenge mellom hver amming", noe som er nokså relativt.

HI: Krysser fingrene for at kroppen din spiller deg et puss og at du ikke er gravid. Når kan du teste?

Sist endret av Berta; 28-08-2008 kl 17:45.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-08-2008, 19:08   #4
Veteranmedlem

Lita84 sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 4,503
Blogginnlegg: 18
Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.Lita84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadde du fått igjen mensen? Nå er ikke det et sikkert tegn på at "koppen er i gang igjen" siden eggløsning kommer 2 uker før den første mensen, men noen blir ikke fertile igjen før maaange måneder etter fødselen til tross for at de kutter ned på ammingen. Så får håpe det slik hos deg og.

Om det er 8 uker siden du fødte har du kanskej vært på 6 ukers-kontroll? Det er en ypperlig sjanse til å skaffe seg prevensjon. Minipillene Cerazette kan du kombinere med amming

Lita84 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-08-2008, 20:55   #5
Supermedlem

Mammas gull sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sola
Meldinger: 719
Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.Mammas gull har mye å være stolt av.

Eg trur virkelig det ordner seg. Du skulle virkelig vert "uheldig" hvis du hadde blitt gravid no. Men eg stoler ikkje på full amming som prevansjon. Det går sikkert bra, men skaff deg feks p-piller. Ta ein test så veit du iallefall litt meir. Ikkje godt å gå å grue seg. Lykke til
Gammel 01-09-2008, 16:54   #6
Seniormedlem

Thea_84 sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Vigra
Meldinger: 1,522
Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.Thea_84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ble gravid 3 mnd etter fødselen i fjor, og jeg hadde ikke fått igjen mensen.
Jeg fullpumpet eller hva det nå jeg skal kalle det.

Thea_84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:04.