Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-05-2008, 14:22   #1
inpregnert
Gjest

Meldinger: n/a
lei_seg Uplanlagt gravid med nr 3

Jah, idag ble graviditetstestet tatt og mistankene mine stemte farlig bra.
I mot meg lyste ett klart, tydelig, helblått kryss..
Følelsene er helt på utur og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Ting er så komplisert, og vi har allerede to barn fra før.
Jeg fjernet innlegg for noen måneder siden fordi jeg reagerte så fælt på hormonene den gav.
Har forsøkt det aller meste av tilgjengelig prevansjon, så nå var valget såre enkelt.
vi måtte satse på de sikre periodene.. siden sex ikke akkurat var hovedgesjeften i huset gikk vi begge ut fra at det kom til å gå bra.
Jeg har hele veien latt mannen min ha full oversikt over hvordan ting ligger ann, til og med oppfordret ham til å sjekke datoer og telle litt for å unngå nettopp dette.
EN gang har jeg glemt av hele greia fordi lysten tok overhånd, og her sitter jeg med en positiv test.

Mannen min ønsker ikke flere barn, og jeg er uhyre usikker på hva jeg vil...

Jeg har søkt på høgskole og holder i disse dager på med avsluttende eksamen på ett annet studie... jeg trives som student, og ønsker holde på med det en stund fremover om jeg kommer inn. (studiene jeg HAR søkt er deltid, så det lar seg på sett og vis gjøre med en baby det første året og)

Jeg elsker hobbyen min som jeg utøver 1 dag i uken, og med en baby vil jeg ikke kunne gjøre det på en stund... iallefall ikke i den grad som nå.

Vi vil kunne se langt etter barnevakt de neste ørten årene, for vi har allerede problemer med å få barnevakt til de to vi har.

Jeg vet, at om jeg tar abort vil jeg slite med tankene på det resten av livet mitt...mens om jeg velger å beholde så vil jeg uansett få det til på ett vis.
Jeg er redd for hva han vil si, og jeg vet med 120% sikkerhet at for ham er valget såre enkelt, og abort er eneste alternativ.
Jeg vil ikke skape uro, og krangling så på en måte føler jeg at jeg må gjøre som han vil.. og jeg forstår hans argument.
Vi har allerede ett barn han ikke ville hatt om han fikk bestemme, alt er selvfølgelig lagt laaaangt bak oss ang den situasjonen men jeg fikk liksom "viljen" min da og.

Vi har to veldig aktive barn, begge under utredning for adhd.. og mannen min har denne diagnosen fra han var liten selv.
Jeg kjenner jo at livet med to så aktive barn er krevende allerede, men jeg er så redd jeg skal slite resten av livet mitt med ett valg om å ha fjernet ett barn.

For meg er egentlig abort helt og holdent uaktuelt.. og jeg tenker på en måte slik at det er ikke så mange fordeler, men det er mange mot-argumenter mot abort, om jeg beholder.

Jeg vil klare få til en avgjørelse sammen med mannen min, men den avgjørelsen vil definitivt måtte være abort...og jeg sliter med tanken på akkurat det!

Terminen vil bli i slutten av januar 2009, min yngste datter vil være 4,5 år, og min eldste sønn til være 6,5 år... aldershoppet er med andre ord egentlig helt perfekt!

Jeg har ønsket meg så sårt ett barn til, og når det først skjer er det med like stor fortvilelse som sist jeg var gravid... men jeg vet, at om jeg ikke får beholde dette...så blir det ingen fler på meg heller.
Med 100% sikkerhet...

Fader av, hvordan kunne jeg være så tankeløs, og uansvarlig?!
Hvordan kunne jeg tillate meg selv å havne i denne situasjonen enda en gang?

Akkurat nå, føles den eneste utveien som å reise langt vekk med alt jeg eier å har, helt alene...og bare bli borte liksom.
Jeg klarer ikke tanken på å fjerne, verken på den ene eller den andre måten...følelsen av å tenke på å drepe ett lite liv er helt uutholdelig vond.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 22:09   #2
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,078
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Uplanlagt gravid med nr 3

Ingen lett situasjon du er i.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Amathea veiledningskontor for en eller flere gratis samtaler per telefon eller ved oppmøte på deres kontor. Selv om du er sikker på at du ikke vil ta abort, kan de allikevel være en god samtalepartner i en vanskelig situasjon som dette. I tillegg er de gode på parsamtaler, tenker da på det å få hjelp til å kommunisere med mannen din.

Det står om Amathea HER (Fakta om abort - for den som lurer:)

Lykke til
Gammel 19-05-2008, 22:25   #3
inpregnert
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Ingen lett situasjon du er i.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Amathea veiledningskontor for en eller flere gratis samtaler per telefon eller ved oppmøte på deres kontor. Selv om du er sikker på at du ikke vil ta abort, kan de allikevel være en god samtalepartner i en vanskelig situasjon som dette. I tillegg er de gode på parsamtaler, tenker da på det å få hjelp til å kommunisere med mannen din.

Det står om Amathea HER (Fakta om abort - for den som lurer:)

Lykke til
Takk for råd, desverre finnes det ingen Amathea kontor i nærheten av oss og med fulle jobber så er det komplisert å reise til de stedene i "nærheten" hvor de er å finne.

Har snakket en del med mannen min i dag, og for ham er eneste løsning abort som jeg trodde.
Som han sa, han trodde han ville falle sammen om han måtte bli far en gang til.. og at for ham er familien komplett og ting i så positiv utvikling at å få ett barn nå vil være å ta ett stort skritt tilbake.

Han sier og at det ikke er praktisk umulig på noen måter, men at han bare ikke vil det og føler ikke at det er noe vi skal foreta oss, at vi er komplette som vi er osv.

Så jeg må nok bare stålsette meg og kontakte sykehuset for forundersøkelse
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 22:27   #4
Medlem

Cassandra sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Helgelandskysten
Meldinger: 447
MP Rating: 0% (0)
Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.

Synes du skal huske på at du ikke har satt deg selv i denne situasjonen helt alene. Dere er to som må ta ansvaret.
Gammel 19-05-2008, 22:31   #5
Seniormedlem

Aimy sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Enebakk
Meldinger: 1,903
Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.Aimy har en strålende fremtid.

Huff,jeg føler virkelig med deg..
Håper virkelig dere finner en løsning!

Kilokrig:1.delmål -15kg.
-6,6 kilo!
Aimy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 23:12   #6
Medlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: på toppen
Meldinger: 400
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Ønsker deg så inderlig lykke til!
Håper du/dere finner en løsning.
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 23:42   #7
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,472
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Gammel 19-05-2008, 23:47   #8
Seniormedlem

perper sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,819
MP Rating: 100% (1)
perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.perper har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff for en kinkig situasjon. Men jeg tror nok at det ordner seg til det beste. har en følelse at abort kanskje ikke blir helt rett, siden du er slik i tvil. Dette klarer du/dere
Gammel 20-05-2008, 08:25   #9
Seniormedlem

E-78 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,681
E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.E-78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ble gravid tross spiralen da eldstegutten min var fylt 3 år og yngstejenten min var 1,5 år. Storebror her hadde nettopp fått diagnosen barneautist og vi så bare en utvei første dagene men så fikk vi snakket sammen og selv om d er krevende barn vi har så ville vi aldri valgt anderledes. Tenk at ifjor hadde vi 2 bhg barn og nå til høsten er d 2 skolebarn på oss. Ja de er tette og alt går desverre ikke som planlagt men jeg vil anbefale dere å tenke dere om 2 ganger. Skriv opp fordeler og ulemper og sammenligne listen. Send meg gjerne en PM hvis du lurer på noe. Og lykke til m avgjørelsen.

Min form for husarbeid er å feie over rommet med blikket.
E-78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-05-2008, 08:37   #10
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Snakk med legen din, snakk med jordmor eller helsesøster hvis Amathea ikke er et alternativ. Hvis du med stor sikkerhet vet at en abort vil forfølge deg, bør du virkelig ha sjekket alle andre muligheter først, sånn at du er helt sikker på valget ditt. Jeg tror man vil angre mer på det barnet man ikke får, enn på det man får.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:05.