Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål > Hemmelig gravid
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-09-2008, 22:39   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Usikker på abort

Jeg har blitt ufrivillig gravid og er 9 uker på vei. Ulykken skjedde i syden på en forferdelig one night stand hvor jeg ikke husker verken navn adresse eller noe som kan oppspore faren. I forige uke hadde jeg bestil abort men måtte avbestille fordi jeg tenkte at det er et foster hvor hjertet til og med har begynt å slå og organene er iferd med å utvikles. Jeg syns også det er frustrerende å tenke på å skulle bli alenemor på grunn av denne "tabben". Det er et sinnsykt vanskelig valg. Hva er mest riktige å gjøre i en slik situasjon?

Hilsen frustrert
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 10:03   #2
Supermedlem

Ra-punzel sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 555
MP Rating: 0% (0)
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Usikker på abort

Det finnes ikke noe som er mest riktig å gjøre i slike situasjoner. Du må finne det som er det riktige for deg!

Du skriver at du har begynt å tenke på at hjertet slår og at det lever. Ja det gjør nok det nå, og det er vel samvittigheten din som taler til deg når en tenker slik.
Har du økonomiske muligheter til å være alenemamma til dette barnet? Har du eventuelt et nettverk slik at du får hjelp om du trenger hjelp med barnet (barnevakt en gang i blant, støtte og slikt)? Siden du ikke har sjans til å finne tilbake til barnefaren, så blir det bare du og din familie du kan forholde det til. Ingen pappa som kan stille opp på noen måte.

Jeg tror at de aller fleste av oss er i stand til å ta seg av barna, om det er slik som i din situasjon eller et brudd underveis i svangerskapet.

Ja jeg er nok imot abort i utgangspunktet, men ser jo at det er situasjoner der en virkelig ikke kan ta seg av et barn.

Håper du finner en løsning som er rett for deg!! Lykke til!!
Gammel 30-09-2008, 10:07   #3
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Du kan jo snakke med amanthea..

Ellers har Berta en informasjonsrik tråd om abort osm ligger under viktig på "hemmelig gravid" forumet..

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 10:20   #4
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 408
Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.

Ta kontakt med Amathea! Der jobber det kjempe flotte damer som kan svare på de spørsmålene du har og hjelpe deg mye.
Håper du finner ut av det, jeg syns det høres ut som du er veldig i tvil og da bør du snakke med noen før du tar en avgjørelse.

Gammel 30-09-2008, 10:47   #5
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 850
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er alltid vanskelig syns jeg å svare i sånne tråder, for det er jo du som skal ta avgjørelsen uansett. Jeg må bare si at hvis det var meg så tror jeg nok jeg hadde vært veldig klar på å ta abort, (dette var sikkert litt sterkt sagt) men barnefaren vet du ikke noe om hvem er og kan ikke spore han heller, og barnet vil ikke få noen far...men så er det det da å tenke på, de single damene som går til danmark og får sæddonasjon for å bli gravide , de har jo heller ikke noen pappa til barna sine.... tenker bare høyt nå jeg. Har ikke lyst å påvirke deg i hverken den ene eller andre retningen for du skal aldri gjøre noe du føler ikke er riktig for deg.
Gammel 30-09-2008, 11:23   #6
Uregistrert
Gjest

Det finnes verre ting enn å være enslig forsørger. :0) Sier jeg og er helt politisk ukorrekt på alle vis når jeg sier at jeg synes du skal beholde det.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 11:33   #7
Supermedlem

Viren sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,027
MP Rating: 100% (1)
Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde nok ikke tatt abort, fordi det skulle ha skjedd noe helt katastrofalt om jeg skulle kunne levd med en abortavgjørelse. Dette er dog forskjellig fra person til person, så å gi råd er umulig - annet enn at du må huske på at det er en avgjørelse du ikke kan gjøre om igjen, og at du skal leve med valget resten av livet.
Viren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 11:44   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,198
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Hva andre ville gjort, er egentlig likegyldig for deg nettopp fordi det er deg dette gjelder og ikke andre. Jeg vil også anbefale deg å ta kontakt med en nøytral part som feks Amathea som kan bidra til å veilede deg for at du skal komme frem til ditt eget valg som du kan leve med - uansett hva det måtte bli. Der kan du få veiledning både ved oppmøte på fylkeskontoret og ved å ringe gratis på telefon som er bemannet fra 08-20 i ukedagene.

HER (Fakta om abort - for den som lurer:) er en tråd om det å bli ikke planlagt gravid, være usikker, hvor få veiledning og en del fakta rundt abort.

Ønsker deg riktig lykke til!!

Ofte får en masse gode og velmenende råd om hva jeg ville gjort og hva jeg ville gjort, men hvor blir DU av midt i det hele? Det er ditt liv, ditt valg og du må komme frem til et valg du kan leve med. Dette er vanskelig å komme frem til om hodet er fullt av andres velmendende råd om hva de mener du bør gjøre.
Gammel 30-09-2008, 11:57   #9
Uregistrert
Gjest

Adopsjon? Hvorfor må barnet velges bort fordi faren ikke er kjent?
Gammel 30-09-2008, 12:01   #10
Medlem

Cassandra sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Helgelandskysten
Meldinger: 450
Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.

Må si det er en trasig situasjon du har havnet i. Ønsker deg lykke til da jeg tror du har en vanskelig tid foran deg nå. Her er det du alene som må leve med ditt valg og derfor velger jeg å ikke si noe om hva jeg evt ville gjort eller ikke. Du vil nok ta det valget som er riktig for deg.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:04.