Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-07-2008, 21:06   #1
Supermedlem

LeneV sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Nordvestlandet
Meldinger: 629
MP Rating: 0% (0)
LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.
Bildebehadlingsprogram

Jeg skal kjøpe meg speilrefleks kamera

Nå lurer jeg på hvilke bildebehandlings-program dere bruker?
Finnes det noe bra gratisprogram på nettet, eller er det best å kjøpe seg noe?

Gammel 16-07-2008, 01:23   #2
Seniormedlem

Reggius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,781
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bildebehadlingsprogram

GRATIS:
Paint.Net brukte jeg i lang tid og hadde brukt enda om jeg ikke hadde begynt med digiscrapping. Skulle gjerne ha fortsatt å bruke det, men men med størrelser på 3600x3600 og oppløsning på 300 dpi, ble PN for lite og altfor treigt. Til vanlig bildejusteringer/manipuleringer er det enkelt i bruk og har "alle" muligheter. Her har du muligheter å jobbe i lag om du ønsker det.

PhotoFiltre er et lite program, som visstnok er veldig bra. Denne kan du også få i norsk, dette kan jo være ok. Husk da å laste ned språkfila
Dette programmet har jeg selv ikke brukt og kan derfor lite om det i praksis. MEN det får svært mye skryt. Om man er avhengig av å jobbe i lag, må PhotoFiltre Studio lastes ned og betales for, dette er ikke dyrt regner jeg med (Mellom 150-500 kroner)

GIMP er en gammel traver, såkalt "open source" og dermed gratis. Noen mener det er ett "tungt" grensesnitt på dette programmet, det mener jeg selv også. MEn det er noen år siden jeg forsøkte det sist
Her kan man jobbe i lag, justere og fikle med det meste.
Dette programet er en hårsbredd fra å kunne gjøre det samme som Adobe Photoshop!

PhotoPlus er også et gratisprogram som skal være OK, vet ingenting om dette selv.

Picasa et lite, men greit program. Ikke noen tung sak, men du fr gjort det du trenger for å freshe opp bildene. Dessuten har dette programmet indexering av bildene og det leter opp ALLE bildene du har på HD.

FOR NOEN PENGER:
Adobe - Photoshop Elements er programmet jeg selv bruker og er til nå godt fornøyd. Det er kjapt, ikke for dyrt og har masse ressurser liggende på nett.
I dette programmet kan man jobbe i lag, justere, tegne etc. Har en svært god RAW-converter.

http://www.corel.com/servlet/Satelli...1#tabview=tab0
Dette er svært populært og koster heller ikke skjorta, men er noe dyrere en overnevnte - men har vel også endel flere og avanserte muligheter.
Kjenner ikke lengre programmet, men brukte det aktivt når jeg studerte. (Det lå som standar redigeringsprogr. på studiePCne)

DYRT - og profft!
Adobe Photoshop.
Dette er jo kremen av kremen innen fotoredigering, MEN det nok like mye et program for de proffe innen design, art og foto. Dette er et DYRT program, hvertfall om en ser det fra min side mellom 7.000-15.000! MEN om du er student så kan man få det ned i 1500,-. DEt har et grensesnitt som er OK, men det tar ÅR å kunne det godt og ta utbytte av alle mulighetene!

Så dermed sier jeg LYKKE TIL!!
Både med kamera og eventulet behandlingsprogram. Spør gjerne om det er noe du lurer på

MVH Reggius
Gammel 16-07-2008, 07:37   #3
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,415
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg bruker Adobe Photoshop. En ganske gammel versjon etterhvert, tror jeg, men jeg orker ikke oppgradere nå som jeg endelig begynner å finne ut av det.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2008, 11:10   #4
Seniormedlem

Lottiz sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 2,099
Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.Lottiz har en strålende fremtid.

Selv sverger jeg til Photoshop. Men på jobben nøyer jeg med Gimp Shop som er gratis, og funker nesten likedan som Photoshop.
Lottiz er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2008, 19:10   #5
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,267
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Har photoshop, men bruker det nesten ikke. Ville anbefalt kun picasa til å begynne med.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:14.