Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-10-2008, 06:43   #1
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 450
MP Rating: 100% (1)
JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.JCLAME er fantastisk mot andre.
Børnetøy du selv kan sy, hjelp ønskes.

Har lånt boka på biblioteket da jeg har planer om å sy litt klær til minstejenta, men finner ikke mønsteret til ei vanlig bukse som slutter i livet. Har sett meg blind på alle strekene på mønsteret.

Noen som kan hjelpe meg og forklare hvor buksa ligger ?

Hvordan skal jeg gjøre når jeg skal lage et mønster om til mindre størrelse ? Har funnet en forklekjole med kryss i ryggen, men den blir alt for stor slik den er på mønsteret.
__________________
mamma til 5
JCLAME er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 19:19   #2
VIP-Medlem
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,810
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Børnetøy du selv kan sy, hjelp ønskes.

Det finnes ikke mønster til slik bukse i den boka i mindre enn str. 2 år. Det jeg gjorde var å ta mønsteret til lekedrakten og følge linja opp til midjen på buksa. Der klippet jeg til mønster slik at det ble kun underdelen. Dog blir buksa fryktelig lang i beina og må klippes av 3-4 cm i høyden også (fra midjen og 3-4 cm ned). Det ble så mange modifikasjoner av mønsteret at jeg ikke gadd mer og bestilte heller på nettet ei bok som heter "Børnetøj 0-3 år" av Hanne Meedom. Der er størrelsene mer normale og det finnes mønster til slike bukser ned i str. 56.

Jeg har aldri prøvd å forminske mønster, så det kan jeg ikke hjelpe deg med.
__________________
Hilsen emin, Storesøster (20.11.01)
og Lillebror (11.07.07) og bærebarn

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:25.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com