Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-04-2008, 21:17   #1
Medlem

Hermine~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 179
MP Rating: 0% (0)
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.
Brukervennlig digital speilreflekskamera

Vi gikk i solid pluss på skatten i år, så da blir det kamera på mor kunne mannen min melde

Jeg ønsker meg digital speilrefleks. Har ikke sett meg innpå noen spesielle, men vil ikke velge en av de dyreste ettersom jeg er temmelig amatør nå i starten. Jeg kommer til å ville bruke kamera til portrettfoto av ungene og litt sånn lek og moro. Dessuten liker jeg å ta kunstbilder, men ikke av dråper og vann, blomster og slikt som mange liker. Jeg er mer på denne stilen;
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

(Vet ikke hvofor den lilla greie hang seg på her.. )
Men hvertfall, dagligdagse ting sett gjennom linsa blir gjerne flotte bilder

Har lest en del på nett om kameraer, men tenkte å spørre her siden jeg regner med mange har erfaring om kameraene i bruk
Gammel 06-04-2008, 21:29   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,415
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Brukervennlig digital speilreflekskamera

Vi har et Canon EOS 400D, som er i daglig bruk. Det enkelt og lettfattelig, og man kommer fort inn i det. Jeg fryder meg over kvaliteten på bildene vi tar nå!

Ikke mye fotografering av vanndråper og den slags her heller, men av hverdagssituasjoner. Jeg drar med meg kameraet overalt.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2008, 21:32   #3
Supermedlem

Gurli sin avatar

Medlem siden: May 2007
Meldinger: 854
Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.Gurli har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Vi har et Canon EOS 400D, som er i daglig bruk. Det enkelt og lettfattelig, og man kommer fort inn i det. Jeg fryder meg over kvaliteten på bildene vi tar nå!

Ikke mye fotografering av vanndråper og den slags her heller, men av hverdagssituasjoner. Jeg drar med meg kameraet overalt.
Signerer, og det kan visst også stilles inn manuellt med alle mulig finesser
Gammel 06-04-2008, 21:39   #4
Veteranmedlem

@nne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,058
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.

vi har sony alpha 100. Veldig fornøyd med det

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-04-2008, 22:26   #5
Veteranmedlem

Emmami sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 4,972
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.

Alle de såkalte "entry level" -kameraene er gode, både Canon, Nikon, Pentax, Sony osv. Dra til en fotobutikk og kjenn hvilket som ligger best i hånden. Lykke til, foto er kjempegøy!
Gammel 07-04-2008, 08:03   #6
Veteranmedlem

@nne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,058
@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.@nne har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami Vis post
Alle de såkalte "entry level" -kameraene er gode, både Canon, Nikon, Pentax, Sony osv. Dra til en fotobutikk og kjenn hvilket som ligger best i hånden. Lykke til, foto er kjempegøy!
Helt rett! Det var det som gjorde utslaget for meg, samr at vi hadde Minolta speilrefleks fra før og da kan en bruke alle linsene vi hadde til det kameraet på Sony Alpha 100 sitt (sparetips for oss som hadde de fra før).

Pål-Sondre april-98
Cathrine oktober -01
Anna Charlotte januar-04
@nne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2008, 08:10   #7
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 20,415
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

"Ligger bra i hånden" er et godt poeng! Jeg har ganske små hender, og grepet på Canon sitt kamera var en god del "nettere" enn grepet på tilsvarende Nikonkamera, f eks. Det har ganske mye å si for hvor stødig kameraet føles. På Nikonkameraet følte jeg at jeg ikke fikk godt grep.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-04-2008, 08:13   #8
Supermedlem

Soli sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 523
Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.Soli har mye å være stolt av.

Ta en titt på www.akam.no . Her er mange tips og meninger...
Gammel 10-04-2008, 09:27   #9
Medlem

Hermine~ sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 179
Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.Hermine~ har en strålende fremtid.

Jeg har lagt min elsk på Nikons d60. Men dette kritiseres for mangel på autofokusmotor.
Siden jeg er nybegynner og ikke så dreven vet jeg ikke om dette er noe jeg vil savne?!
Har også vurdert canons eos 400d, men jeg synes det er litt tungt og det lå ikke fullt så godt i hendene mine som Nikon.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:14.