Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-07-2008, 21:34   #1
Supermedlem

LeneV sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Nordvestlandet
Meldinger: 629
MP Rating: 0% (0)
LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.
Canon EOS 450D Kit

Jeg har så lyst på speilreflekskamera! Og sikler etter Canon EOS 450D Kit...

Men det koser jo en del da. Men jeg har fått innvilget det av mannen. (måtte jo ta det opp i råd)

Nå lurer jeg på om det er flere av dere der ute som har tilsvarende kamera, og kan svare meg på om jeg tar jeg meg vann over hodet ved å kjøpe dette kamaraet? Jeg er jo fullstendig amatør da....
Gammel 12-07-2008, 09:44   #2
Supermedlem

LeneV sin avatar

LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.
Sv: Canon EOS 450D Kit

Fra før har jeg Canon Ixus 800 ett eller annet...
Gammel 12-07-2008, 09:56   #3
Supermedlem

Mariposamamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Oslobygda
Meldinger: 1,340
MP Rating: 100% (1)
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har ingen personlig erfaring med Canon EOS 450D. Men jeg regner med at det er nokså likt forløperen Canon EOS 400D. Og det er i alle fall et genialt kamera! Det er så lett å lære de viktigste funksjonene, og det er ikke mye du trenger å sette deg inn i før du kan ta flotte bilder.

Ved å lære mer om kameraet, kan du ta enda flottere bilder, og det er helt klart en fordel med en interesse for fotografering og et ønske om å lære mer, men som sagt, du trenger ikke å lese instruksjonsbok i evigheter for å ta bilder med det kameraet jeg har.

Samtidig så vil jeg komme med tipset om å legge i litt ekstra penger i objektivet. Hos mange som selger kit så kan man "oppgradere" kitet til et kit med bedre objektiv. De som følger med er ofte helt ok til å begynne med, men ved å legge litt mer penger i objektivet så får man mye bedre bilder. Vi kjøpte nokså raskt et objektiv med fast brennvidde, som dermed er mye mer lyssterkt. Da kan vi ta bilder uten blitz inne selv når det ikke er full belysning. I og med at vi enda ikke har investert i en ekstern blitz, så foretrekker vi helt klart å ta bilder uten blitz.

Og som du sikkert skjønner; etterhvert som interessen stiger, formerer også ønskene om tilleggsutstyr seg... Flott hobby da!
Gammel 13-07-2008, 17:53   #4
Supermedlem

Angelcat sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 851
MP Rating: 100% (3)
Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.

Vi har også dette, og er kjempe fornøyd!!
Angelcat er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 18:39   #5
Seniormedlem

Blånn sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,817
Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.

Og jeg ønsker meg det kameraet noe så vanvittig, men må reise til New York i stedet for (billett + 1 uke permisjon uten lønn). og
Gammel 13-07-2008, 19:16   #6
Supermedlem

Angelcat sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 851
MP Rating: 100% (3)
Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.Angelcat har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Blånn Vis post
Og jeg ønsker meg det kameraet noe så vanvittig, men må reise til New York i stedet for (billett + 1 uke permisjon uten lønn). og
Vet du hva, der borte har de dissen kameraene mye billigere enn her i Norge
Lite tips

Bare sørg for å ta av pris lappen før du reiser hjem igjen så du ikke må fortolle det
Angelcat er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 20:49   #7
Seniormedlem

Blånn sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,817
Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Angelcat Vis post
Lite tips

Bare sørg for å ta av pris lappen før du reiser hjem igjen så du ikke må fortolle det
Jeg vet det. Sjekket priser da vi var der forrige uke.... Vi har nettop kommet hjem etter å ha vært der med hele familien. Fornuften sier også at jeg bør kjøpe ny bærbar før jeg kjøper kamere, men vi får se.

Alternativt kan jeg kjøpe på amerikansk nettbutikk og få det sendt til mamma og pappa som så tar det med til Norge neste gang de reiser hjem.
Gammel 13-07-2008, 21:31   #8
Supermedlem

LeneV sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Angelcat Vis post
Lite tips
Hva koster de der da? bare nyskjerrig...
Gammel 13-07-2008, 21:34   #9
Supermedlem

LeneV sin avatar

Så da mener dere at jeg skal kjøpe kamaraet?

...prøver å rettferdiggjøre overfor meg selv å bruke så mye penger på men sånn ting...
Gammel 13-07-2008, 21:35   #10
Seniormedlem

lille L sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 2,198
MP Rating: 100% (1)
lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er ikke mye likt med 400D !! Bare for å ha sagt det. Det er et mye bedre kamera og har andre tekniske oppbyggelser. Jeg har kjøpt det kitet med bildestabilisatorsobjektiv og er superfornøyd !! Kan absolutt anbefales. Selv for en amatør !!

Min hobbyverden
lille L er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:26.