Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-06-2008, 18:51   #1
Medlem
 
<Karma> sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 262
MP Rating: 0% (0)
<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.
Digi-scrap ABC for dummies..

Har sett så mange fine digiscrap.. så jeg har så lyst til å prøve dette selv.

Men, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.. kan noen hjelpe meg? Vil helst greie meg med gratisversjoner av programmer og ting, siden jeg ikke vet om dette er noe for meg..

Så hva skal jeg laste ned?
Noen som kan komme med en liten guide.. Må ha det inn med teskje...
<Karma> er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-06-2008, 13:02   #2
Seniormedlem
 
Reggius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,781
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Digi-scrap ABC for dummies..

Her kan du finne mye tips.

Om du vil ha et brukbart redigeringsprogram, som også kan brukes til scrapping er paint.NET (velg dotPDN for å laste ned, det kommer ant. spørsmål om et kjøreprogram også, velg ja til å innstallere dette..) en mulighet, problemet med dette er at det er treigt når det kommer opp i størrelser 3600x3600 pixler. Selv bruker jeg elements fra Adobe. Det kostet meg 570 kroner via nett - det er raskere.
Men som nybegynner trenger du kanskje ikke å scrappe i SÅ høy oppløsning!?
Om du søker på freebie digi scrapping finner du MASSE gratis, men det kan hende du må melde deg inn i ulike forum for å få tilgang
Men det er mange bloger rundt omkring med masse goodies.

Søk på digiscrapping for å finne flere ressurser på net.

Å digiscrappe er ikke fryktelig vanskelig, MEN det tar litt tid å lære å jobbe i lag - men når en forstår dette, så blir det en drøm å jobbe med. Du kan god spørre meg om det er noe, men jeg er veldig ny i dette, så det er ikke sikkert jeg kan svare.
Her har du forøvrig noen LO (layout) det jeg har gjort, siden jeg begynte for 1 år siden...
Synes forøvrig det er kjempegøy, men innser at jeg ikke er dyktig nok enda...

MVH Reggius
__________________
Snuppa kom 5. mai 2007 og er seff. verdens fineste!
Reggius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-06-2008, 22:00   #3
Medlem
 
mooica sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 437
MP Rating: 0% (0)
mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.mooica har mye å være stolt av.
Sv: Digi-scrap ABC for dummies..

Jeg har hatt mye hjelp i denne siden.
http://scrapping.no/forum/viewtopic.php?t=132220
__________________


mooica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 23:01   #4
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,320
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Digi-scrap ABC for dummies..

Vil anbefale deg å kjøpe Photoshop Elements fra Adobe sine sider. Holder i massevis, men siden det er Photoshop som for det meste blir brukt, så er alle forklaringer ol. laget for Photoshop.

Freebier (gratis kit) kan lastes ned mange steder.
ShabbyPrincess har mange fine freebier.

Når du laster ned en freebie, eller et kitt, bør du lage en mappe med navn på siden du har lastet ned kitet på. Så lager du en mappe med navn på designeren av kitet, og til slutt en mappe med navn på kitet, hvor du legger selve kitet. I starten virker det kanskje unødvendig, men etter hvert blir det helt klart nødvendig for å holde styr på alt du har lastet ned.

Når du legger ut en LO på internett, skal du alltid skrive navnet på designere av kitet/kitene du har brukt, og hva kitet/kitene heter.

Det var vel det viktigste.
Hvis det er noe du lurer på så er det bare å spørre.
__________________
Min blogg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-06-2008, 17:52   #5
Medlem
 
Havfrua sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 177
MP Rating: 0% (0)
Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.Havfrua har mye å være stolt av.
Sv: Digi-scrap ABC for dummies..

Jeg vil VARMT anbefale Adobe Photoshop Elements! Den siste utgaven vil igjen bli mulig å laste ned for gratisprøving i en måned på hjemmesiden deres fra 1. juli. For eksempel winzip har gratisprøving i 45 dager slik at du får "pakket ut" gratis kit mm, - om du da ikke har en bra unzipper på pc'n fra før!

På nettstedet ShabbyPrincess har de i tillegg til gratis sett ikke minst div.tutorials, altså hvordan gjør jeg nå dette?!? Både til å printe ut og ikke minst videoer gratis der og da. Og de er både for APE og for Photoshop for de avanserte

Ellers vil jeg anbefale bl.a. http://www.digiscrapdepot.com/ , der er det massevis av freebies å hente.

Etterhvert som du blir vant med Adobe Photoshop Elements 6.0 er det såre enkelt å laste ned forskjellige bilder fra nett/bruke egne for å lage personlige bakgrunner, endre dem kraftig, legge på effekter på bokstaver og diverse former som ligger der osv osv

Godt tips: Når det gjelder lagene (layers) er det VELDIG lurt å endre navn fra layer1, layer2, layer3 osv til hva de faktisk inneholder. Det blir ofte veldig smått... Dobbelttrykk bare på der det står f.eks. layer 1 to ganger og skriv så hva laget inneholder. Da er det mye lettere å holde oversikten

Når du innfører bilde fra nettet så sjekk straks på image, så mode, at det er RGB color som programmet jobber med. Er det indexed color vil det ikke kopieres, flyttes etc. Det er såre enkelt, trykk bare på RGB color og alt er greit!
Og sjekk at du har trykket på boksen øverst til venstre når du skal flytte ting ( den med pil og kors ), - ellers går det ikke! Fort gjort å glemme i iveren!

Og regel 1: HUSK å trykke på ctrl og S med jevne mellomrom underveis, - utrolig ergelig om alt fryser og arbeidet er borte..

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.


Klem fra meg, - ny i dette, men koser meg SÅNN!
__________________

Sist endret av Havfrua; 15-08-2008 kl 21:50.
Havfrua er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:14.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com