Jeg vil VARMT anbefale Adobe Photoshop Elements! Den siste utgaven vil igjen bli mulig å laste ned for gratisprøving i en måned på hjemmesiden deres fra 1. juli. For eksempel winzip har gratisprøving i 45 dager slik at du får "pakket ut" gratis kit mm, - om du da ikke har en bra unzipper på pc'n fra før!
På nettstedet
ShabbyPrincess har de i tillegg til gratis sett ikke minst div.
tutorials, altså hvordan gjør jeg nå dette?!? Både til å printe ut og ikke minst
videoer gratis der og da. Og de er både for APE og for Photoshop for de avanserte
Ellers vil jeg anbefale bl.a.
http://www.digiscrapdepot.com/ , der er det massevis av freebies å hente.
Etterhvert som du blir vant med Adobe Photoshop Elements 6.0 er det såre enkelt å laste ned forskjellige bilder fra nett/bruke egne for å lage personlige bakgrunner, endre dem kraftig, legge på effekter på bokstaver og diverse former som ligger der osv osv
Godt tips: Når det gjelder lagene (layers) er det VELDIG lurt å endre navn fra layer1, layer2, layer3 osv til hva de faktisk inneholder. Det blir ofte veldig smått... Dobbelttrykk bare på der det står f.eks. layer 1 to ganger og skriv så hva laget inneholder. Da er det mye lettere å holde oversikten
Når du innfører bilde fra nettet så sjekk straks på image, så mode, at det er RGB color som programmet jobber med. Er det indexed color vil det ikke kopieres, flyttes etc. Det er såre enkelt, trykk bare på RGB color og alt er greit!
Og sjekk at du har trykket på boksen øverst til venstre når du skal flytte ting ( den med pil og kors ), - ellers går det ikke! Fort gjort å glemme i iveren!
Og regel 1: HUSK å trykke på ctrl og S med jevne mellomrom underveis, - utrolig ergelig om alt fryser og arbeidet er borte..
Klem fra meg, - ny i dette, men koser meg SÅNN!