Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-09-2008, 12:35   #1
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 124
MP Rating: 0% (0)
maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.
disse symaskinene som broderer

hvordan er det de fungerer egentlig? må jeg være flink og sy for at det skal bli bra eller gjør maskina hele jobben? holder en stoffet også går nåla av seg selv? l
maurhild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 12:37   #2
Seniormedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 2,007
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: disse symaskinene som broderer

Sitat:
Opprinnelig postet av maurhild Vis post
hvordan er det de fungerer egentlig? må jeg være flink og sy for at det skal bli bra eller gjør maskina hele jobben? holder en stoffet også går nåla av seg selv? l
Pappa og hans samboer eier en syforretning i Sverige og de selger slike maskiner Når jeg var hjemme på besøk sist uke så jeg hvordan de fungerte. Du fester stoffet i en ramme og monterer denne på maskiene så gjør den hele jobben. Du må bare skifte tråd når maskinen ber om det. Den maskinen de brukte da koster over 50 000 kr
Gammel 27-09-2008, 12:40   #3
Medlem

maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.maurhild har mye å være stolt av.

er det så enkelt altså?! bare å sette den igang og vent til det er ferdig?
50 000 blir nok alt for dyrt for meg! hørt at de har noen som er mye billigere men vet ikke om de er noe særlig..vil ha slik at jeg kan last ned mønster fra pcn osv..
maurhild er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2008, 21:02   #4
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,810
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

De fleste maskinene jeg har sett ligger på fra ca. 15.000 og oppover, så det er ingen billig affære nei.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-09-2008, 17:43   #5
Medlem

Ja så et supertilbud på 10000 tror jeg det var. Ikke så ille det da. Men må sette meg litt inn i det først,hva jeg trenger og kanskje ikke trenger.Regner med at det er mange flere funksjoner på de til 50000.Men til mitt bruk kan det hende det holder med noen få blir mest monogrammer tenker jeg.
Gammel 28-09-2008, 17:53   #6
VIP-Medlem

Emma:) sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Horten
Meldinger: 8,140
Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.Emma:) har et ubeskrivelig bra rykte.

Billigste broderimaskinen jeg har sett er vel janome 200e, den koster fra 7500 kr.

Emma:) er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 08:54   #7
Seniormedlem

lille L sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 2,198
MP Rating: 100% (1)
lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.lille L har et ubeskrivelig bra rykte.

Man lager til et bilde eller objekt/skriver noe og overfører det til pcen. Bare husk at slike prg. er sjeldent med i prisen, men koster alt fra 1500 opp til 12-13 000 ekstra i tillegg til maskinen. Man må ha stabilistatorer (papir) som man legger under stoffet i ramma, laster inn motivet og trer maskina. Om du har en billig broderimaskin med en nål, må du tre om for hver farge. Maskiner med flere nåler, kan man tre flere farger samtidig, og dermed spare litt arbied. Men da snakker vi om 50 000 maskiner ++

Min hobbyverden
lille L er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:26.