Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-07-2008, 21:13   #1
Supermedlem
 
Skulpe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 879
MP Rating: 0% (0)
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.
Question Får ikke til å fokusere med Nikon D50.

Jeg lurer på om mitt Nikon D50 trenger en reparasjon eller om det er noe med innstillingene? Jeg får plutselig ikke til å fokusere med det. Er det noen som har gode råd til meg? Hvis ikke MÅ jeg bare ta det med til en fotograf på mandag, men håper virkelig jeg slipper...

(Jeg har brukt det ett sted med mye sand i dag, så jeg er redd det har kommet små sandkorn inn i kameraet).
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2008, 21:15   #2
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 918
MP Rating: 0% (0)
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får ikke til å fokusere med Nikon D50.

Det står ikke innstilt på manuell da? I stedet for automatisk?
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2008, 22:18   #3
Supermedlem
 
Skulpe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 879
MP Rating: 0% (0)
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.
Sv: Får ikke til å fokusere med Nikon D50.

Nei, jeg har den på auto.

Litt pinlig å komme til fotografen med den hvis det bare er noe med innstillingene...
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2008, 22:25   #4
Seniormedlem
 
Reggius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,781
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får ikke til å fokusere med Nikon D50.

Har du på auto både på kameraet og på objektivet og hvilket objektiv er det??

REgg.
__________________
Snuppa kom 5. mai 2007 og er seff. verdens fineste!
Reggius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2008, 22:26   #5
Seniormedlem
 
Reggius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,781
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får ikke til å fokusere med Nikon D50.

Det skal forresten svært lite til på objektivet, ett dunk, sandkorn etc. før det er ute å kjøre. For å si det sånn!!

Regg.
__________________
Snuppa kom 5. mai 2007 og er seff. verdens fineste!
Reggius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 08:32   #6
Supermedlem
 
Skulpe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 879
MP Rating: 0% (0)
Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.Skulpe har en strålende fremtid.
Sv: Får ikke til å fokusere med Nikon D50.

Hm.. Jeg har lite greie på det. Hvordan vet jeg om jeg har det på auto på objektivet? Jeg har en knapp som kan stå på A eller M, den står på A. Jeg har DX AF-S.
Skulpe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 19:02   #7
Seniormedlem
 
Reggius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Meldinger: 1,781
MP Rating: 0% (0)
Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.Reggius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Får ikke til å fokusere med Nikon D50.

Regner med det er Kitobjektivet du har - 18-55 mm. og på selve objektivet er det også en hendel som må stå på auto!

Har du lest om fokusmodus i brukshåndboka?? S. 14/15
Eller valg av fokusfelt. Side 33 - Her gjorde jeg den første feilen med mitt kamera. Jeg hadde satt det på nærmeste motiv og dermed fikk jeg masse dårlige bilder
men etterhvert oppdaget jeg både enkeltfelt og dynamisk felt - og da gikk det meget bedre
Det står i boka at det ikke går å velge enkeltfelt i automodus, men jeg klarer det jeg

Lykke til!

MVH Reggius
__________________
Snuppa kom 5. mai 2007 og er seff. verdens fineste!
Reggius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:15.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com