Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-10-2008, 14:47   #1
Medlem
 
@Lind@ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Akershus nord
Meldinger: 429
MP Rating: 0% (0)
@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.
hm Hva ville dere ha gjort? (Strikkestørrelser)

Jeg skal strikke et barnehagesett i ull til snuppa. Hun er da 1 år og 4 mnd når hun starter på høsten. Nå ser jeg at mønsteret er bare på 6-9-12-24-36 mnd. Blir så usikker på om jeg skal velge 24 eller 36 mnd, eller om jeg skal bare "forkorte" 36 mnd (eller "forlenge" 24 mnd)? Skiller ganske mye på lengden. Det er bukse med strikk i livet og genser. Ull strekker seg jo, men samtidig er det ikke noe behagelig å ha altfor lange klær under bobledress osv.

Dere med erfaring, hva ville dere ha gjort?
__________________
Jeg ble ringforlovet 19. mars - på selveste 1. års dagen til vår lille engel. Kan jeg bli mer lykkelig?

Har begynt å sy og strikke litt igjen.
Her er bloggen min om noen vil titte: Min hobbyblogg
@Lind@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 15:11   #2
Veteranmedlem
 
Ariadne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,499
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva ville dere ha gjort? (Strikkestørrelser)

ville strikket to år.
__________________
Mamma til lille M, sept. o6 med god hjelp av min kjære

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 18:00   #3
Seniormedlem
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 2,313
MP Rating: 0% (0)
Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.Synnemor har en strålende fremtid.
Sv: Hva ville dere ha gjort? (Strikkestørrelser)

Hvis du har en tynn unge, ville jeg strikket str. 2 år og forlenget bein og armer. Har du et barn som er i godt hold, ville jeg strikket str. 3 år. Jeg har alltid strikket klær i str. som er en del større enn barna da de vokser så fort og det sjeldent er noe problem med for lange armer og bein. En liten brett på ermene gjør ingenting, og dersom du strikker en modell med vrangbord nederst på armer og bein sitter plagget godt uansett.

Det er mye jobb å strikke et slikt sett, så ikke strikk det for lite i alle fall!
__________________
Klem fra Synnemor og godjentene '99 &'04 og tøffingen'01

Sitat:
Opprinnelig postet av Tyrimor
Synnemor, du er en vis dame!
Synnemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 18:10   #4
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,415
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva ville dere ha gjort? (Strikkestørrelser)

Min erfaring er at strikkestørrelsene er romslige, så jeg ville ikke strikket større enn 24 mnd.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2008, 18:21   #5
Medlem
 
@Lind@ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Akershus nord
Meldinger: 429
MP Rating: 0% (0)
@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.@Lind@ har en strålende fremtid.
Sv: Hva ville dere ha gjort? (Strikkestørrelser)

Takk for hjelpe jenter. Jeg har nå blitt enig med meg selv om å strikke 2 år. Hun er ganske "gjennomsnittlig", men det er umulig å si hva hun gjør om 9 mnd.

Jeg strikker mye uansett, så jeg gidder ikke strikke for stort heller. Blir garantert mer strikkeklær til den jenta.
__________________
Jeg ble ringforlovet 19. mars - på selveste 1. års dagen til vår lille engel. Kan jeg bli mer lykkelig?

Har begynt å sy og strikke litt igjen.
Her er bloggen min om noen vil titte: Min hobbyblogg
@Lind@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-10-2008, 06:53   #6
Seniormedlem
 
*Beate* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Tromsø
Meldinger: 2,356
MP Rating: 0% (0)
*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.*Beate* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hva ville dere ha gjort? (Strikkestørrelser)

Jeg fikk nettopp et sett i str 3/4 år til min gutt som akkurat ble 2 år. Genseren var akkurat passe, mens buksa var litt lang, men ikke slik at det klumper seg i beina. Tror faktisk den dressen blir for liten neste vinter
__________________
Moroklumpen sept 06 & gla'gutten nov 08
*Beate* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:16.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com