Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-08-2006, 15:06   #1
Veteranmedlem

Janis sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 4,431
MP Rating: 0% (0)
Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.
Hvilket digitalkamera har du? Trenger anbefalinger.

Jeg skal kjøpe nytt digitalkamera. Drømmen er speilrefleks, men den drømmen er altformange tusenlapper unna

Mine kriterier er som følger:

- at kameraet er iallefall litt kjappt til å ta bilder

-7-8 piksel

- godt å holde i

- ikke en gresk meny

(- mellom 2-2600 kr.)

Gikk glipp av det kjempe tilbudet på Cannom ixus 750 på elkjøp.no til 2300 inkludert 256 mb minnekort.
Gammel 31-08-2006, 16:33   #2
Medlem

Multe sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: østafor sol og vesta
Meldinger: 422
Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.Multe er fantastisk mot andre.
Sv: Hvilket digitalkamera har du? Trenger anbefalinger.

SONY - ingen over ingen under og ingenved siden av....
Meeeeen - så var det det der med prisen da.
Jeg vile personlig spart litt til og heller fått et skikkelig godt kamera - og da vil jeg altså på det varmest anbefale SONY - jeg tar T2 - nå heter de T8 ellernoe i den duren...
Exelent..
Gammel 31-08-2006, 16:48   #3
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 24
Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.Pikku Myy er et navn alle kjenner.

Hei.
Sjekk ut Powershot-serien til Canon. Flere som har fått veldig bra på tester der. Vi har et Powershot A85 som vi er knallfornøyd med. Det har 4 mp og er en utgått modell. Søk på Powershot på nett så er det bare å surfe i vei
Gammel 01-09-2006, 17:40   #4
Supermedlem

Erika sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 733
Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.Erika har en strålende fremtid.

Det som er viktig når du velger kamera er at du ikke bare går ut fra megapixel. Det er ikke nødvendigvis slik at jo mer mp jo bedre bilder. Det er mye som spiller inn.
Canon Ixus 65 har blitt kåret til det beste kameraet til vanlig bruk. Du kan se testen her www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=125971

Jeg har et lignende kamera, bare litt eldre, og jeg er kjempefornøyd. Alle vennene mine er "misunnelige" på mitt kamera når de ser bildene. Mange av dem har altfor "billige" kameraer. Det svarer seg å betale litt mer.
Erika er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2006, 18:54   #5
Veteranmedlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold og Åsen i NE
Meldinger: 4,869
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har dette kamera... Det er et speilrefleks kamera hvor man ikke kan bytte linse, men den har masse funksjoner og veldig bra Zoom

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Det er kjempe bra synes jeg. Enkel meny, bruksanvisning på norsk, godt å holkde i osv...
Legge ved en link til en side med dette kamera så du kan lese mer om det
http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinf...spx?plid=56491
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2006, 19:26   #6
Veteranmedlem

Janis sin avatar

Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.Janis har en strålende fremtid.

Det hørte interessangt ut FB. Men jeg tror ikke det er et speilreflekskamera, altså. Er det? "...i speilrefleks stil...." stod det i teksten.
Hvis du trykker på kategorien speilreflekskamera på den nettsiden, så ser du at Fujifilm har ikke speilreflekskamera der.

Det er ikke lett å bestemme seg altså. Jeg SKAL ha et speilreflekskamera med tiden, driver og sparer til det i en egen boks med bilde av det kameraet jeg ønsker meg på...
Men kameraet jeg har synger på siste verset.
Gammel 01-09-2006, 19:40   #7
Veteranmedlem

Bauche sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,558
Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har et casio exlim - z55 (5,5 megapixel) Det er lite, har stor skjerm, fantastisk batterikapasitet og er virkelig flott! - Det er vel og merke noen år siden vi kjøpte det.
I tillegg har vi canon EOS350d - speilreflekskamera med 8 megapixel. Helt supert.

Når det kommer til pixler, så er det fryktelig sjelden man har nødt til å ha så mye som 7-8 megapixler. Man skal jo sjelden blåse bildene opp så veldig liksom
Bauche er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-09-2006, 19:40   #8
Veteranmedlem

Janis sin avatar

Men jommen satte du meg på det kameraet, ja. For en optikk det kameraet har. Fant det samme kameraet på mpx.no til 2900 kr inkl 1024 mb minnekort og bag.
Blir jo uansett et par hundrelapper ekstra i minnekort. Hmm...

Du er fornøyd med bildene?
Gammel 01-09-2006, 19:43   #9
Veteranmedlem

Janis sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Bauche
Vi har et casio exlim - z55 (5,5 megapixel) Det er lite, har stor skjerm, fantastisk batterikapasitet og er virkelig flott! - Det er vel og merke noen år siden vi kjøpte det.
I tillegg har vi canon EOS350d - speilreflekskamera med 8 megapixel. Helt supert.

Når det kommer til pixler, så er det fryktelig sjelden man har nødt til å ha så mye som 7-8 megapixler. Man skal jo sjelden blåse bildene opp så veldig liksom

Nei, men jeg liker å ha muligheten til det Jeg har en fotoskriver, og liker å skrive ut bilder selv. Og fint å ha muligheten til å bestille forstørrelser.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:42.