Tydeligvis ikke så mange som har synspunkter på saken... Jeg er ikke noe unikum jeg heller, men... Har du symaskin? Hvis ikke, er punkt 1 selvfølgelig å kjøpe en rimelig symaskin. Men
ikke kjøp den billigste du finner. Jeg kjøpte en på jernvaren her i bygda for noen år siden, for å ikke tape så mye penger hvis jeg allikevel ikke kom til å bruke den mye. Du aner ikke hvor mange timer jeg har måttet
demontere den for å finne tråder som sitter fast på odde steder...
Jeg konkluderte med at jeg har brukt den masse, men alltid fått syopplevelsen ødelagt av maskinkrøll. Så i sommer kjøpte jeg meg en ny Husquarna (fordi jeg vet at det er et godt merke, og det er bra garanti.) (Flere her inne er også fornøyde med Janome, men jeg gikk for merket mamma alltid har brukt

)
Lett å være etterpåklok; jeg skjønner selvfølgelig at jeg burde kjøpt et bra merke den første gangen, og heller solgt maskina på Finn eller noe sånt hvis den overhodet ikke hadde blitt brukt.... Og jeg elsker selvfølgelig min nye maskin

Jeg tror det beste rådet for å bli flink, er å sy masse. Begynn med lette ting, lavendelposer til klesskapet, hva som helst, bare for å få en følelse med maskina. Kjøp enkle mønstre, billig stoff - og prøv, prøv og prøv igjen

Du kan jo f.eks. kjøpe Burda med masse mønster for en rimelig penge.
Det verste som kan skje er jo at du bruker lang tid og må rekke opp mange ganger. Men hvis du har lyst til å lære, kommer du til å lære

Lykke til fra en halvlært røver