Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-02-2007, 11:03   #1
Medlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 149
MP Rating: 0% (0)
Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.
Hvordan lære montering av strikkeplagg??

Jeg liker å strikke, men er elendig til å montere. Er det noen som vet om bøker eller nettsteder som beskriver hvordan strikkegensese o.l. kan monteres? Synes ikke oppskriftsheftene er noe å skryte av i så måte... "Sy i armene", javel, men hvordan gjøre det på en pen og skikkelig måte?
Gammel 14-02-2007, 11:13   #2
Supermedlem

ranni77 sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 1,403
ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.ranni77 har en strålende fremtid.
Sv: Hvordan lære montering av strikkeplagg??

Henger meg på denne....
ranni77 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2007, 11:15   #3
Supermedlem

Acillia sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 617
Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.Acillia har mye å være stolt av.

Dette lurer jeg og på gitt!

Jeg strikker og strikker....men det blir jo bare på grunnlag av kreativitet og rare ideer....... skjønner ikke bæret av strikkeoppskrifter whatsoever...!

Acillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2007, 11:33   #4
Medlem

Maaya sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Tromsø
Meldinger: 157
Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.

Jeg så gjennom de bøkene jeg har. Og det er ikke få. Men det står veldi dårlig forklart ja. Hvis det står forklart i det hele tatt.

Dere kan prøve å høre med Husfliden om de har noen bøker om det. Det finnes sikkert på biblioteket også.

Selv lærte jeg det av bestemor. Det er ikke så vanskelig som det ser ut. Hadde dere bodd nærmere skulle jeg gjerne vist dere, og gitt dere noen tips,
Gammel 14-02-2007, 11:40   #5
Seniormedlem

popsinune sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,337
popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.

Jeg har en slik tykk svæææær håndarbeidsbok, og der står det masse om ulike teknikker og også om montering av strikkeplagg. Denne boka er desverre ikke å få tak i lenger....mulig dersom man leter i brukthandel o.l.

Jeg har lånt bort scanneren min, ellers skulle jeg ha scannet for deg.

På sidene til garnstudio.no står det litt under håndarbeidsskolen. Lite om å si i ermer, men å sy sammen med maskesting, og det er nyttig på skuldersømmer.
Ser på tegningene der at de har felt av før de syr sammen. Jeg masker sammen uten å felle av først, da blir det en helt usynlig søm.
popsinune er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2007, 12:18   #6
Medlem

Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.Turkis er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av popsinune
På sidene til garnstudio.no står det litt under håndarbeidsskolen. Lite om å si i ermer, men å sy sammen med maskesting, og det er nyttig på skuldersømmer.
Ser på tegningene der at de har felt av før de syr sammen. Jeg masker sammen uten å felle av først, da blir det en helt usynlig søm.
Maske sammen - Hva er det?
Garnstudios beskrivelse av å sy sammen med maskesting så absolutt forståelig ut. Det er slikt jeg gjerne skulle hatt mer av!

Ellers er det jo litt greit å se at det er flere som strever med det samme...
Gammel 14-02-2007, 12:19   #7
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Maaya
Hadde dere bodd nærmere skulle jeg gjerne vist dere, og gitt dere noen tips,
Det hadde vært kjempehyggelig, men Tromsø er nok litt langt borte, ja!
Gammel 15-02-2007, 10:39   #8
Medlem

Maaya sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Tromsø
Meldinger: 157
Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.

Nå har jeg vært litt rundt å kika. Ser at det er flere byer som har strikkekafé. Det må vel være en ypperlig plass å få hjelp og tips?
Gammel 15-02-2007, 10:43   #9
Seniormedlem

popsinune sin avatar

Medlem siden: Jun 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,337
popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.popsinune har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Maaya
Nå har jeg vært litt rundt å kika. Ser at det er flere byer som har strikkekafé. Det må vel være en ypperlig plass å få hjelp og tips?

Absolutt !
Der er det jo masse strikkekompetanse samlet på et sted, og sikkert mange som vil hjelpe !
popsinune er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:02.