Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-10-2008, 23:28   #1
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,988
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Isa lager sangbok

Ja, idéen var egentlig å lage sangbok til min kusine til jul i fjor, men den kom jeg aldri så langt med.

Selv er jeg glad i å synge, og irriterer meg grønn over at alle sangbøkene har stort sett de samme sangene. Så skal du ha en ny sang eller to, så må man kjøpe en helt ny sangbok, hvor 90% av sangene man har står.

Så jeg bestemte meg for å samle alle sangene i en perm, på vanlige A4 ark. Alle sangene JEG kan.

Men, det blir kjedelig å sitte med en perm med hvite A4 ark sammen med barna, og jeg syns bildene i sangbøkene er veldig fine som utgangspunkt for samtale.

Så kom Frk. Edwards å lagde sangbok, og da måtte jo jeg begynne igjen.

Nå har boka også fått i oppgave å være en estetisk opplevelse for barna.




Så her er de første sidene da:

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.


Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Datascrapping - Min blogg - Bakovervendt er best! Min datascrapping-vise-frem-og-skryte-tråd Isa´s sangbok

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2008, 06:24   #2
Medlem
 
@Lind@ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Akershus nord
Meldinger: 328
MP Rating: 0% (0)
@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.@Lind@ er fantastisk mot andre.
Sv: Isa lager sangbok

Himmel og hav så utrolig stilig.*dåne*
Er det digiscrap? Dette var fantasktisk flott. *imponert*
__________________
@Lind@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2008, 07:01   #3
Veteranmedlem
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,634
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Isa lager sangbok

Så utruleg fint!
__________________
Bergensis
Storesøster 2002
Lillebror 2007
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2008, 08:21   #4
Supermedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 942
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Isa lager sangbok

Så utrolig flott.

Jeg lagde en slik sangbok da jeg gikk førskole (det er en oppgave der) og den bruker jeg utrolig mye i jobbsammenheng. Det er veldig kjekt å ha bilder og legge litt arbeid i det estetiske - det gjør at barn kommer til å elske den.

Et tips er å laminer siden - for den vil som sagt bli mye brukt og det er kjekt når barna kan låne uten fare for at den vil bli ødelagt

Må jo innrømme at min perm ikke kan sammenlignes med det du lager da

Et lite tips til som er litt på side linjen; vi lagde også aktivitetsperm. Der vi samlet enkel ting å lage eller gjøre (helst slikt som ikke krever så mye forberedelse). En får ofte så mange ideer men når en skal ta ting litt på sparket så er en pludselig helt tom. Da er det så fint å ha en perm en bare kan bla oppi. Barna synes også det er kjempe når de får velge noen i permen (så får vi med litt medvirkning i samme slengen ) For hver nye ting jeg lærer (eller kommer på) så lager jeg en A4 side og setter inn i permen. Permen er veldig populær og er ofte på utlån til andre ansatte på huset.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08

Sist endret av Tash; 01-11-2008 kl 08:30.
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2008, 11:17   #5
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,988
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Isa lager sangbok

Sitat:
Opprinnelig postet av @Lind@ Vis post
Himmel og hav så utrolig stilig.*dåne*
Er det digiscrap? Dette var fantasktisk flott. *imponert*
Ja, det er digiscrapping

Sitat:
Opprinnelig postet av Tash
Et tips er å laminer siden - for den vil som sagt bli mye brukt og det er kjekt når barna kan låne uten fare for at den vil bli ødelagt
Det var ikke så dumt.
Tenkte å fremkalle en som en bok til meg selv, også fremkalle hver side og lime inn i et billigalbum som ungene kan få bruke i barnehagen uten at jeg trenger å være redd for den, så kan jeg heller lage ny om den år i stykker. Men laminering var jo smart.

Hvordan setter jeg den sammen til en bok da?
Har ALDRI laminert noe før, så dette har jeg ikke mye peiling på


Aktivitetesperm hørtes ut som en god idé ja!
__________________
Datascrapping - Min blogg - Bakovervendt er best! Min datascrapping-vise-frem-og-skryte-tråd Isa´s sangbok

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2008, 13:53   #6
Supermedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 942
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Isa lager sangbok

Sitat:
Opprinnelig postet av Isa Vis post
Hvordan setter jeg den sammen til en bok da?
Har ALDRI laminert noe før, så dette har jeg ikke mye peiling på


!
Vi har en maskin i barnehagen som lager hull og setter på en spiralkant som holder alt sammen. Så har jeg satt hard papp til forside og bakside. Blir et spiralhefte mer enn bok da, men det gir deg også muligheten til å sette inn og ta ut sangene etter behov.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2008, 16:47   #7
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,988
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Isa lager sangbok

Så smart! Sånn spiralgreie hadde vi på videregående, blir jo stilig.
__________________
Datascrapping - Min blogg - Bakovervendt er best! Min datascrapping-vise-frem-og-skryte-tråd Isa´s sangbok

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2008, 17:02   #8
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 74
MP Rating: 0% (0)
mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.mariaca har mye å være stolt av.
Sv: Isa lager sangbok

Dette var utrolig flott- kjempe imponert
mariaca er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 01:23   #9
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,988
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Isa lager sangbok

Har hørt på julesanger i dag, og kjøpt masse julekort på tilbud (Digital Scrapbooking Day i dag)

Så da ble det en julesang i dag. Tror julesangene for eget album, for det er jo så fryktelig mange av dem. Også slipper man da å syne julesanger i juni fordi man kom over dem i sangboka

Sledeturen

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
Datascrapping - Min blogg - Bakovervendt er best! Min datascrapping-vise-frem-og-skryte-tråd Isa´s sangbok

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2008, 19:17   #10
Seniormedlem
 
Tobbes mamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oppegård
Meldinger: 2,370
MP Rating: 0% (0)
Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Isa lager sangbok

Kjempefint!
Gå til et digitaltrykkeri og print ut boka. Der kan du be om laminering og spiralinnbinding!
__________________
Tobbes mamma som nå også er Idas mamma
10.09.05 + 25.04.08
På SM var jeg Tutta79
Tobbes mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
bok, datascrapping, sang, sangbok, scrapping


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:17.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com