Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-05-2008, 19:27   #1
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 4,597
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
jeg har fått mormors symaskin

og nå kjenner jeg det kribler i fingra etter å få sy

men ikke har jeg stoff og ikke har jeg peiling

Noen som har noen forslag til hvor jeg kan starte? hvor handler jeg stoff..hva bør jeg prøve meg på først?

lyst å kanskje prøve å sy noe til Jenta mi...eller så er jeg veldig glad i jul da

håper noen kan tipse meg... og hjelpe meg

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2008, 09:02   #2
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 759
MP Rating: 0% (0)
byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.byggegal har en strålende fremtid.
Sv: jeg har fått mormors symaskin

Ikea har jo mye billig stoff da. Jeg skal snart kjøpe meg symaskin og er helt blank, da har jeg tenkt å starte med å sy litt sengesett til ungene. En kan jo også prøvesy litt med gamle sengesett, f.eks. prøve å sy pysjbukser... tenker de bli myke og deilige...
byggegal er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2008, 09:04   #3
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

hva er det jeg "må" ha i hus når jeg skal begynne å sy...skjønner stoff altså.... men er det noe mer jeg bør ha...

har noen gardiner og sengetøy som jeg kan bruke..også tenkte jeg å ta meg en tur på jysk...der har de rimelige stoff...

tenkte å prøve meg på en enkel kjole til tøtta feks...

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2008, 09:10   #4
Seniormedlem

shamu sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 2,967
shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.shamu har et ubeskrivelig bra rykte.

Billige stoff finner du på Ikea, Jysk, Sparkjøp og i restekassen på Åhlens.
I tillegg kan du finne billige gardiner og sengetøy på KID, og ikke glem Fretex

Du MÅ ha følgende:

* En god stoff saks som ikke må brukes til noe annet. Kjøpes billig på Ikea til 69,-
* Tråd i diverse farger. Veldig billig å bestille hos www.stoffogstil.no Her er det også superbillig å handle stoff.
* Sprettekniv.. desverre.. det får man bruk for
* Noen ekstra spoler til undertråd, så slipper du å spole oppå gammel tråd
* Knappenåler
* målebånd
* skredderkritt
* noen gode mønstre

Anbefaler "Blødt Børnetøj" som nybegynnerbok. Veldig gode enkle mønstre som du etterhvert kan avansere med selv.
Greit å starte å sy en A-formet kjole. Gøyere enn å sy sengesett jaffal
Eller du kan sy bleiepose eller hva med handlenett?

Lykke til!

Skrytetråden min
shamu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-05-2008, 09:15   #5
Moderator

Upsidaysi sin avatar

takk for tips shamu

da skal jeg først fikse sykroken..også blir neste steg og handle inn...så da er jeg vel klar for litt syaktiviteter til høsten igjen selv om jeg har lyst til å begynne NÅ!!

Gammel 16-05-2008, 23:05   #6
Medlem

Mammainspe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Råde
Meldinger: 377
Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.

hva med å titte gjennom stoff og stil sine nettsider eller kataloger (synes katalogene er best å titte gjennom, jeg!) og finne noe fint tekstil å starte med? de er veldig rimelige!
ellers er det jo en idé å bruke voksne klær som ikke trengs/brukes lenger, til barneklær...eller barnesengetøy som er fravokst (feks fordi de har gått over til voksen-dyne...).

Jeg synes mønstrene til stoff og stil er veldig fine å sy til: ferdig klipte mønsterdeler etter den str du bestiller, og fin veiledning

Ellers har du jo magasinet "Alt om håndarbeide" Mange enkle, fine mønstré der også..det er flere bibliotek som abonnerer på dette magasinet.

Mammainspe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:29.