Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hobby

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-09-2009, 00:29   #1
Medlem

Kel1 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 379
MP Rating: 0% (0)
Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.
Kan noen gi men en dummy oppskrift på hordan man strikker hel?

Hei

Jeg har så lyst til å strikke raggsokker til min lille sønn. Problemet er at jeg ikke kan å strikke hel

Jeg har prøvd flere ganger men blir like satt ut av slike strikkeoppskrifter hver gang. Faguttrykkene i strikkeverden er helt greske for meg, jeg forstår dem rett og slett ikke.

Jeg har til og med vært i garnbutikk og spurt om damen der kunne vise meg men hun greide ikke å forklare uten å bruke "greske" strikkeord og hver gang jeg spurte "hva betyr det?" så kom det et svar fullt av nye strikkeuttrykk.

Mitt stikkenivå er temmelig lavt: Jeg kan legg opp, felle av og strikke rett og vrangt.

Så, er det noen som kan hjelpe meg med en skikkelg dummy oppskrift på hel?
Gammel 05-09-2009, 00:34   #2
Seniormedlem

Tonjemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 1,786
Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.
Sv: Kan noen gi men en dummy oppskrift på hordan man strikker hel?

Denne vil jeg henge meg på. Jeg er like ille til strikking som deg og skjønner ingenting av mønstre.. Håper jeg kan få til sokker nå da!
Gammel 07-09-2009, 00:01   #3
Medlem

Kel1 sin avatar

Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.Kel1 har et ubeskrivelig bra rykte.

Nå har jeg lett på nettet og funnet en bruksanvisning som ser grei ut. Kanskje den kan hjelpe deg også Tonjemor?

Learn to Knit a Sock - The Learn to Knit a Sock Sock
Gammel 07-09-2009, 00:42   #4
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,296
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Den så overkommelig ut. Takk
Nå vet vi hva kjærlighet er
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-09-2009, 15:49   #5
Medlem

Kel1 sin avatar

Min første sokk

Ikke noe pen med tidvis ujevn strikking, litt feil på helen og litt feil på tåa men pytt pytt. Det blir sjelden perfekt på første forsøk. Neste sokk blir enda bedre
Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sept 2009 005_x.jpg (75.2 KB, 21 visninger)
Gammel 13-09-2009, 17:44   #6
Veteranmedlem

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 4,085
Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.Itherska har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har kjøpt boka Myk start jeg Der er det skikkelig oppskrifter på hvordan man strikker fra begynnelse til slutt! Men jeg har ikke begynt å strikke enda da.. Har hatt boka i ett år.......
Itherska er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-09-2009, 10:38   #7
Seniormedlem

Tonjemor sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Meldinger: 1,786
Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.Tonjemor har en strålende fremtid.

Takk for link og boktips! Skal prøve meg fram nå snart...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:22.